Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:38:31 GMT

به زودی از «بازار آب» در استان قزوین رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۱۵۲۳

به زودی از «بازار آب» در استان قزوین رونمایی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رجحانی در جلسه بررسی مشکلات حوزه عمرانی بخش بشاریات شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن جلسات بخشداری برگزار شد، اظهار کرد: با راه اندازی بازار آب و رونمایی از آن، بستر لازم برای ایجاد تعادل با فروش آب بین فردی که آب دارد اما مصرف و زمین زیادی ندارد و کسی که مصرف دارد اما آب ندارد و زمین زیادی دارد، برقرار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ۹۰ درصد مصرف آب استان قزوین را مربوط به بخش کشاورزی و ۱۰ درصد دیگر را مصرف خانگی و صنعتی عنوان کرد و افزود: عمده صرفه‌جویی در آب در بخش کشاورزی‌ خلاصه می‌شود و فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب کشاورزی و اصلاح الگوی کشت ضرورت دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین به عزم جدی مسئولان برای سازماندهی وضعیت آب اشاره و با تاکید بر سوق دادن مردم در زمینه اصلاح الگوی کشت توسط دهیاران و شوراها ادامه داد: با توجه به بحران شدید در زمینه آب به عنوان نیاز حیاتی، در عرصه کشاورزی باید تحول بزرگی دهد و از آب به نحو مناسب برای آبیاری اراضی کشاورزی استفاده شود. 

رجحانی وی با اشاره به اختصاص ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس به استان‌های کشور و اختصاص ۱۰۰ دستگاه به استان اضافه کرد: قیمت هر اتوبوس ۴ میلیارد تومان است که ۸۰۰ میلیون تومان را شهرداری می‌تواند پرداخت کند و مابقی در قالب پرداخت تسهیلات بانکی است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران باید به اجرای طرح های جامع شهری متعهد باشند و رویه‌های ناصحیح گذشتگان را اصلاح کنند چرا که با اقدامات شهرداری، چهره شهر شکل می‌گیرد  و شهر باید شکیل و خوش منظر ساخته شود.

این مسئول بر پیگیری موضوع عوارض سازمان همیاریها و شهرداری‌ها به دهیاری‌ها، عدم زمان بر شدن اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی، پوشش آنتن دهی و اینترنت روستاهای بخش بشاریات قول مساعد داد و افزود: از مسئولین شهرستان آبیک درخواست می‌شود برای پیگیری مشکلات و مطالبات مطروحه در بشاریات، اولویت‌بندی کرده و در دستور کار خود دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آب بازار آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو