Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:49:14 GMT

تهران، سراسر مسرور از میلاد امام رضا(ع) +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۱۵۴۱

تهران، سراسر مسرور از میلاد امام رضا(ع) +تصاویر

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، اول تا یازدهم ماه ذی‌القعده یعنی از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت نامیده شده است و ایام شادی و فرح ایرانیان است تا در سالروز تولد ولی‌نعمتان خود شکرگزار خداوند متعال باشند. از قدیم‌الایام، مجری مجالس دینی و مذهبی همواره مردم بودند که با عشق و ارادت خود پای کار می‌آمدند تا شعائر الله را گرامی بدارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از آخرین تجمعات «سلام فرمانده» که ۱۸ خرداد در استان البرز برگزار شد

«سلام فرمانده» حالی معنوی شهرها را تغییر داد

این روزها حال و هوای معنوی شهرهای مختلف کشور با تجمعات «سلام فرمانده» دوباره احیا شده است؛ تا جایی که مورد تقدیر و تمجید مقام معظم رهبری هم قرار گرفت و ایشان فرمودند: «در این سرودی که این روزها درباره امام عصر و سلام به حضرت بقیه الله است، ببینید مردم چکار دارند می‌کنند. این‌ها دلیل رویگردانی مردم از دین است یا به عکس؟» این سرود نشان داد هنوز عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) با دل و جان مردم عجین است.

 

اشاره مقام معظم رهبری به سرود «سلام فرمانده»

انزجار عمومی از اهانت به امام رضا(ع) در فیلم «عنکبوت مقدس»

دومین اقدام هم موجب شد، غیرت و اردتمندی ایرانیان نسبت به اهل بیت(ع) دوباره به رخ کشیده شود. در ماجرای اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به امام رضا(ع) به یکباره موجی از اعتراض و انزجار عوام و خواص را به وجود آورد و واکنش‌هایی را برانگیخت که همچنان هم ادامه دارد. این روزها هم که در آستانه میلاد امام رضا(ع) هم هستیم، شدت این اعتراض‌ها بیش‌تر از قبل شده است.


نصب بنرهایی با شعار «بر امام مهربان خود پناه آورده‌ایم» در شهرداری تهران

تغییر چهره شهر تهران از سوی مردم و شهرداری

مجالس جشن و شادی برای میلاد امام رضا(ع) از امشب در سراسر کشور آغاز شده است که می‌توانید برنامه ۶۵ هیأت در این روزها را اینجا بخوانید. حال و هوای شهرها هم با همت مردم و برخی از نهادها به سمت جشن و شادی تغییر چهره داده است. در شهر تهران شاهدیم که مردم با محوریت هیأت‌ها برخی از خیابان‌ها را تزیین کرده‌اند و از سوی دیگر، سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم پلاکاردها و بنرهای متعددی برای میلاد امام رضا(ع) نصب کرده است. ایستگاه‌های صلواتی نیز در سطح شهر راه افتاده تا در ایام میلاد امام رئوف نذری میان مردم توزیع کند.


نصب ۸ المان حجمی در ۸ نقطه شهر تهران

نصب ۸ المان حجمی  و ۴۵ المان نوری در سطح شهر تهران

از ابتدای دهه کرامت ۸ المان حجمی  و ۴۵ المان نوری با موضوعات مرتبط به حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در نقاط مختلف شهر نصب شده است. هشت نقطه در بزرگراه امام رضا(ع)، بزرگراه شهید محلاتی، تقاطع ابوذر، ضلع غربی میدان آزادی، ضلع غربی میدان نبوت، ضلع غربی میدان راه آهن، میدان شهرری، میدان امام خمینی و سبزه میدان، میزبان این المان‌های حجمی با ارتفاع ۴ متری شده‌اند.

المان‌های نوری شمس‌الشموس، المان ضریح مطهر امام رضا (ع) و سازه نوری عرشه پلی هم به منظور افزایش زیبایی بصری شهر همزمان با میلاد پر برکت امام هشتم شیعیان در میادین اصلی و بزرگراه‌های شهر جانمایی و نصب شده است.

بر امام مهربان خود پناه آورده‌ایم...

در این ایام با استفاده از تصاویر و عکس‌های ثبت شده توسط زائرین حرم امام رضا (ع) طی سال‌های گذشته تاکنون، تبلیغات فرهنگی گسترده‌ای با عنوان «بر امام مهربان خود پناه آورده‌ایم» در سطح شهر انجام شده است. علاوه بر آن تصاویری از حرم امام رئوف با جمله «خوشا ملکی که سلطانش تو باشی» و بیت زیبای «روشن شده از پرتو تو کشور ایران/ مهر درخشانی و خورشید و فروزان»  نیز زینت‌بخش سازه‌های تبلیغاتی شهر شده‌اند.

برگزاری اجتماع «ولایت عشق» با حضور مردم و هیأتی‌ها

شاید نقطه اوج برنامه‌های میلاد امام رضا(ع) در شهر تهران، اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها با عنوان «ولایت عشق» باشد. بناست این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و هیأت‌های مذهبی، فردا جمعه ۲۰ خردادماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ در دانشگاه تهران برگزار شود. در این مراسم که به صورت مردمی طراحی و برنامه‌ریزی شده است، حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنرانی و رضا هلالی و محمدحسین پویانفر مدیحه‌سرایی خواهند کرد. در این مراسم بناست بیانیه اعتراضی نسبت به ساخت فیلم موهن «عنکبوت مقدس» به امضا برسد.

ایرانیان این روزها در فرصت‌های مختلف نشان داده‌اند که ارادتشان به اهل بیت(ع) همچنان پابرجاست و این ارادت بستری برای وحدت میان آنان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دهه کرامت میلاد امام رضا عنکبوت مقدس فیلم عنکبوت مقدس رضا هلالی محمدحسین پویانفر مسعود عالی دانشگاه تهران میلاد امام رضا ع سلام فرمانده شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین ساعات زندگی افلاطون فاش شد: افلاطون در آخرین ساعات زندگی‌اش چه می‌کرد؟!

زی‌سان: افلاطون که یکی از تأثیرگذارترین فیلسوفان تاریخ است به دلیل نظریه های‌اش در مورد سیاست، شعر، دانش و اخلاق شهرت داشت.

به گزارش زی‌سان و به نقل از دیلی میل، به لطف طومار تازه کشف شده‌ای که در کنار کوه وزوویوس مدفون شده، اکنون می‌دانیم که متفکر یونان باستان آخرین لحظات زندگی خود را صرف انتقاد شدید از «نداشتن ریتم» یک کنیز فلوت‌زن کرد و این انتقادات تا آخر مهمانی همچنان ادامه داشت..

این متن قدیمی به جزئیات ساعات پایانی زندگی افلاطون می‌پردازد و نشان می‌دهد که فیلسوف باستانی که از تب رنج می‌برد، قبل از مرگ در سن ۸۰ یا ۸۱ سالگی در حدود سال ۳۴۸ قبل از میلاد، به موسیقی گوش می‌داد و از مهمانان پذیرایی می‌کرد.

این طومار که به عنوان تاریخ آکادمی شناخته می‌شود و توسط فیلودموس، فیلسوف و شاعر قرن اول قبل از میلاد نوشته شده، از زمان کشف آن در ویلایی بزرگ در هرکولانیوم (اکنون در ایتالیا به عنوان ارکولانو شناخته می‌شود)، در سال ۱۷۵۰ تاکنون ناخوانا بوده است.

تایمز گزارش داد این پاپیروس که گمان می‌رود متعلق به پدرزن ژولیوس سزار باشد پس از فوران کوه وزوویوس در سال ۷۹ پس از میلاد مسیح در زیر چند متر خاکستر در خانه مدفون شده و محققان ۲۵۰ سال گذشته را با تلاش خستگی‌ناپذیر صرف برای یافتن راهی برای خواندن محتوای آن کرده‌اند.

اکنون پروفسور «گراتزیانو رانوکیا» از دانشگاه پیزا و همکارانش از تکنیک‌هایی از جمله تصویربرداری ابرطیفی مادون قرمز موج کوتاه استفاده کرده‌اند که تغییراتی را در نحوه تابش نور روی جوهر سیاه پاپیروس برای رمزگشایی از سند ایجاد می‌کند.

پروفسور رانوکیا این طومار را «قدیمی‌ترین تاریخ فلسفه یونانی که در اختیار ماست» توصیف کرد. این استاد دانشگاه گفت که استقبال افلاطون از مهمان خود که در نوشته‌ها از آن به عنوان «مهمان کلدانی» یاد می‌شود، نشان می‌دهد که فیلسوف بزرگ «وظایف خود را در قبال این مهمان انجام می‌دهد» و افزود که «میهمان نوازی برای یونانیان مقدس بوده است».

طومار همچنین تأیید می‌کند که افلاطون در آکادمی آتن دفن شده، و این جزئیات را اضافه می‌کند که محل آرامیدن این متفکر باستانی در باغی مشخص در محوطه دانشگاه بوده است.

همچنین این متن باستانی نشان می‌دهد که افلاطون در سال ۴۰۴ قبل از میلاد یا ۳۹۹ قبل از میلاد یعنی قبل از اینکه محبوبیت او افزایش یابد به بردگی فروخته می‌شود، که در تضاد با نظریه رایج است که می‌گوید وی در سال ۳۸۷ قبل از میلاد توسط فرمانروای سیراکوز، دیونیسیوس، فروخته شد تا نفوذی که بر مردم علیه حاکم ظالم می‌کرد، محدود شود.

پروفسور رانوکیا افزود: به لطف پیشرفته‌ترین تکنیک‌های تشخیص تصویربرداری، ما در نهایت قادر به خواندن و رمزگشایی بخش‌های جدیدی از متون هستیم که قبلاً غیرقابل دسترس به نظر می‌رسیدند.

وی می‌گوید: «برای اولین بار، توانستیم دنباله‌هایی از حروف پنهان از پاپیروس‌ها را بخوانیم که در لایه‌های مختلف تا شده بودند و در طول قرن‌ها به یکدیگر چسبیده بودند. این کار از طریق فرآیند باز کردن با استفاده از یک تکنیک مکانیکی انجام شد که کل تکه‌های متن را مختل کرد.» پروفسور همچنین اضافه کرد گفت تاثیر کامل این کار تنها در سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • آخرین ساعات زندگی افلاطون فاش شد: افلاطون در آخرین ساعات زندگی‌اش چه می‌کرد؟!
  • تصاویر | بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا در ایران!
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • زد و خورد زکی‌پور قبل از پرسپولیس!(عکس)
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان