Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «محمد سبزی» روز پنجشنبه در نشست با مسئولان وزارت بهداشت ضمن انتقاد از شرایط مدیریتی در برخی ادارات شهرستان، افزود: تکلیف فرماندار و روسای برخی ارگان‌ها همچون علوم پزشکی ساوه با گذشت حدود یک سال هنوز مشخص نیست.

وی افزود: اگرچه نماینده مجلس حق دخالت در انتصابات را ندارد ولی از باب نظارتی نمی‌توان نسبت به این شرایط سکوت کرد و باید هرچه زودتر مدیریت دانشکده علوم پزشکی ساوه تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساوه دارای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است و در کنار پایتخت قرار دارد اما پس از انقلاب هیچ بیمارستانی در این شهرستان ساخته نشده است، به تازگی کلنگ احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی این شهرستان زده شده و از مسئولان مربوطه و دولت درخواست می‌شود برای تسریع در ساخت این بیمارستان مساعدت کنند.

سبزی گفت: اینکه توانستیم شمار فوتی های کرونا را به صفر برسانیم نمومه ای از توانمندی و غیرت ایرانیان در برابر کشورهای مدرن است که پزشکان اخلاق مدار نیز در این زمینه تلاش‌های جدی داشته‌اند.

سرپرست فرمانداری ساوه در ادامه این جلسه گفت: ساوه دارای پتانسیل لازم برای توسعه زیرساخت های پزشکی و دانشجویی است تا باری از دوش پایتخت هم کاسته شود و انتظار می‌رود عدالت در توزیع سرانه های فرهنگی، دانشجویی و رفاهی میان شهرهای اقماری پایتخت از جمله ساوه برقرار شود.

«مهدی الیاسی» ادامه داد: با توجه به رشد جمعیتی در ساوه، پذیرش رشته پزشکی در دانشکده این شهر باید مدنظر باشد تا برای آینده پزشکان توانمند و متخصص تربیت شوند.

وی گفت: بیشترین واریزی مالیاتی به خزانه کشور مربوط به ساوه است اما بازخورد آن در بودجه های اختصاص یافته مشهود نیست در حالی که شهرستان با آسیب‌های متعددی مواجه است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه نیز گفت: ساوه دومین شهرستان کشور از حیث تعداد مناطق حاشیه نشین است و دانشکده علوم پزشکی این شهرستان با گذشت ۹ سال به دلایلی همچون دوری از مرکز استان نتوانسته به استانداردهای لازم دست یابد به طوری که ماهانه حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه اجاره مراکز و خوابگاه‌های دانشجویی را پرداخت می‌کند.

«محمود کریمی » افزود: تنها بیمارستان شهر فرسوده است و از حیث تعداد پزشکان متخصص نیز در مضیقه است که انتظار شتاب بخشی در ساخت پردیس دانشگاهی ساوه با کمک خیرین را داریم.

وی گفت: ۸۵۰ دانشجو در ۹ رشته با ۲ خوابگاه به‌صورت مشارکتی در سطح شهرستان مشغول به تحصیل هستند و بخش اعظمی از زیرساخت‌ها استیجاری هستند.

به گفته سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه، ۶ میلیارد ریال کمک وزارتخانه برای تغذیه دانشجویان ساوه از طرف علوم پزشکی اراک به خاطر بدهی۲۰میلیارد ریالی بلوکه شده که این مهم نیاز به رایزنی دارد.

کریمی ضمن درخواست تاسیس رشته پزشکی در ساوه بیان کرد: این شهرستان در زمره مناطق محروم قرار دارد و امسال با توجه به افزایش ظرفیت رشته‌ها فرصت مناسبی برای تحقق این امر است.

برچسب‌ها ساوه استان مرکزی دانشگاه های علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه استان مرکزی دانشگاه های علوم پزشکی ساوه استان مرکزی دانشگاه های علوم پزشکی دانشکده علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن گفت: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روز‌های اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند. 

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس