Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این همایش که در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، ضمن تبریک هفته محیط زیست از عدم دعوت و حضور سازمان های مردم نهاد با وجود اطلاع رسانی در پوستر همایش و ارسال آن برای مدعوین انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی اله پور با تشکر از فعالیت‌های فعالین دلسوز محیط زیست در استان و همراهی همیشگی این عزیزان در امر حفاظت از محیط زیست و کمک آنها  در پیشبرد اهداف سازمانی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان هر ماه جلساتی با مدیر و اعضای سازمان‌های مردم نهاد استان دارد و موارد و مشکلات را برای ما بازگو می‌کنند و ما نیز با کمک این عزیزان در رفع این چالش‌ها، در راستای افزایش ضریب کیفیت و حفاظت محیط زیست استان در تلاشیم و دست آنها را به گرمی می‌فشاریم و بایستی مطالب سازمان‌های مردم نهاد و کنشگران قانونمند شنیده شود.

وی با اشاره به سخنان رییس قوه قضاییه در خصوص فساد فی الارض در محیط زیست، گفت: مستند به بیانات این مقام عالی در جمع مدیران سازمان حفاظت محیط زیست کشور، آنچه که در حوزه محیط زیست تخریب و تجاوز بیشتر از حد مشخص در محیط زیست اگر اتفاق بیفتد، مصداق فساد فی‌الارض است و این موضوع رسالت و کار ما و البته دغدغه دوستداران حفاظت محیط زیست را سنگین‌تر خواهد کرد.

وی اظهار کرد: ملاک عمل در هر تصمیم‌گیری در خانه ملت و تمامی دستگاههای اجرایی و نهادهای حاکمیتی و دولتی، قانون است و قانون خط و مشی مشخص شده‌ای در اختیار خادمان مردم قرار داده است. 

این مسوول اظهار کرد: طرح جامع و تفصیلی مشهد مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری قطعاً لازم الاجرا می باشد و هرگونه تخطی از این طرح با شرایط خاص خودش قابل رصد می‌باشد، از عدم هماهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص مشورت و گرفتن نظر کارشناسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قبل از تصویب سند توسعه محیط زیست مشهد در شورای اسلامی شهر سوال می‌شود.

اله‌پور بیان کرد: مشهد به عنوان یک نقطه اکولوژیک نباید تلقی شود. مشهد را باید پهنه اکولوژیک با زیست بومهای حاشیه مشهد تعریف کرد و نه صرف نقطه شهری، مشهد را زیست بوم‌های اطراف شهر مشهد تعریف می‌کند و متاثر از زیست بوم‌های مجاور می باشد و اثرات مثبت و منفی بر حوزه جغرافیایی خودش خواهد داشت. 

وی گفت: ما شهر را بدون پیرامون شهری مشهد، درست نمی دانیم، هر موضوعی که در زیستگاههای پیرامونی مشهد اتفاق بیفتد، اثر مستقیمی بر حیات و ممات جامعه شهری مشهد خواهد داشت. 

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان داشت: تمامی آلودگی‌های محیط زیست در شهر مشهد مشخص می‌باشد و هیچ نقطه ابهامی در خصوص ندانستن این موارد وجود ندارد. 

وی گفت: هم اینک ۳۰ کانون گرد و غبار در داخل استان داریم و نمی‌توان منشاء تمام این ریزگردها را منشأ خارجی دانست و بایستی برای رفع آن‌ها و هوای پاک شهر از همین امروز اقدام نماییم و آن‌ها را مدیریت کنیم.

اله پور افزود: در خصوص ریزگردهای خارجی از طریق مقامات دیپلماتیک در اجرای دستور و تاکید رییس محترم جمهوری به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر امور خارجه در حال پیگیری می‌باشد.

وی ادامه داد: برای داشتن عناصر حیات بایستی منابع مدیریت شوند، هرچند مولفه‌های گوناگونی تأثیر گذار می‌باشد.

این مسوول در خصوص سرانه فضای سبز شهر مشهد مقدس و اقدامات صورت گرفته برای رسیدن به حد مطلوب، گفت: هر اتفاقی خارج از ماده ۲۲ قانون هوای پاک در بحث فضای سبز شهری اتفاق بیافتد قابل نظارت و اعمال قانون می‌باشد و ماده ۲۲ قانون هوای پاک، سرانه فضای سبز شهرهای بزرگ را حداقل ۱۵ متر مربع می‌داند.

وی اضافه کرد: کمربند سبز را باید جدا از سرانه فضای سبز شهری دانست و طبق ماده ۲۷ قانون هوای پاک این موضوع و متولیان این امر مشخص شده است.

اله پور در خصوص مدیریت پسماند از اقدامات موثر و مفید شهرداری مشهد تقدیر و تشکر نمود و اظهار کرد: طرح جامع و تفصیلی پسماند چندین سال پیش باید مصوب و اجرا می‌شد و درخواست بازبینی این طرح را نمود.

در ادامه این نشست رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد، رییس کارگروه محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر مشهد و متخصصان دانشکده محیط طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد مطالبی را عنوان کردند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مشهد سمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مشهد سمن سازمان حفاظت محیط زیست مشهد سمن اداره کل حفاظت محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد مردم نهاد فضای سبز شهر هوای پاک اله پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است