Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:16:01 GMT

توسعه کارخانه چادر مشکی کشور را از واردات بی نیاز می کند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۱۸۳۱

توسعه کارخانه چادر مشکی کشور را از واردات بی نیاز می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه از مجتمع نساجی حجاب شهرکرد به عنوان بزرگترین کارخانه تولید پارچه چادر مشکی کشور بازدید کرد.

رئیس جمهور در جریان بازدید از بخش‌های مختلف و در گفت و گو با کارگران، مهندسین و مدیران این واحد صنعتی، از زحمات و تلاش‌های آنان برای تولید انواع پارچه‌های با کیفیت چادر مشکی در طرح‌های متنوع قدردانی کرد و گفت: اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، افزایش تولید و ارتقای کیفیت تولیدات این کارخانه می‌تواند کشور را از واردات پارچه چادر مشکی بی‌نیاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجتمع نساجی در حال حاضر ظرفیت تولید ماهانه ۶۰۰ هزار مترمربع و سالانه ۱۰ میلیون مترمربع پارچه چادر مشکی در طرح‌های مختلف را دارد که در صورت تأمین اعتبار و اجرای برنامه توسعه خود می‌تواند این ظرفیت را تا سالانه ۲۶ میلیون مترمربع افزایش دهد.

کد خبر 5510435

منبع: مهر

کلیدواژه: سفر استانی سیدابراهیم رئیسی واردات کالا تولید بوشهر کرمانشاه قیام 15 خرداد خروج قطار از ریل دهه کرامت آمار کرونا ویروس کرونا خراسان رضوی اردبیل سفر استانی مشهد تغییر ساعت کاری سانحه تصادف اجتماع سلام فرمانده چادر مشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سهمیه امسال استان کرمانشاه برای اجرای طرح زراعت چوب را کاشت نهال در سطح ۱۲۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان اعلام کرد و گفت : سال گذشته طرح زراعت چوب در سطح ۸۰۰ هکتار در استان اجرا شد.

 جلیلیان با بیان اینکه امسال برای اجرای طرح زراعت چوب در استان به حدود ۱.۵ میلیون اصله نهال احتیاج داریم، گفت: بیش از ۱.۱ میلیون اصله نهال سردسیری و بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال گرمسیری در استان در راستای اجرای این طرح تولید شده است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: طرح زراعت چوب در مناطق سردسیری استان با غرس گونه «صنوبر» در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، کنگاور، هرسین، کرمانشاه، دالاهو، اسلام آبادغرب ... و در مناطق گرمسیری با غرس نهال «اکالیپتوس» انجام خواهد شد.

 جلیلیان اشاره‌ای هم به وضعیت کلی مزارع تولید چوب استان داشت و گفت: هم اکنون ۸۰۰ هکتار توده سرپای قابل استحصال در مناطق سردسیری استان داریم که قابلیت برداشت چوب دارند.

 وی افزود: توده‌های سرپای قابل استحصال مربوط به اجرای طرح زراعت چوب عمدتا در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، هرسین و کرمانشاه قابلیت برداشت دارند.

 جلیلیان یادآور شد: در حال حاضر در مزارع تولید چوب مناطق گرمسیری استان توده قابل استحصال نداریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • تصویر تعظیم و لحظه بوسیدن چادر یک دختر توسط رادان
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه