Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید جهان نژادیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این میزان خرید به نرخ هرکیلوگرم ۱۵۰هزار ریال برای تولید روغن خوراکی به کارخانه‌های روغن کشی استان‌های همجوار حمل شده است.

وی گفت:در سال زراعی جاری، خوزستان با  ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت و برداشت ۷۸ هزار تن کلزا در رتبه دوم تولید این محصول راهبردی در کشور قرار گرفت تا همچنان این استان در ردیف قطب‌های اصلی تولید این محصول قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه خرید و برداشت دانه روغنی کلزا در خوزستان حدود ۱۸هزار تن بیش از میزان پیش بینی شده بود افزود:سال زراعی گذشته اندکی بیش از ۱۰۰هزار تن دانه روغنی کلزا در خوزستان برداشت شدو به همین میزان، محصول به صورت تضمینی و توافقی خریداری شد ولی در سال زراعی جاری به دلیل کمبود آب و محدودیت در سطح زیرکشت، تولید این محصول کاهش یافت.

جهان نژادیان درخصوص پرداخت مطالبات کشاورزان کلزاکار گفت:تاکنون بیش از ۹۹درصد مطالبات کشاورزان از طریق بانک عامل پرداخت شده و به زودی باقی مانده طلب کشاورزان، تسویه خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای سیاست‌های حمایتی در جهت خرید تضمینی محصول کلزا و افزایش سطح زیرکشت و میزان تولید این محصول استراتژیک، انتظار می‌رود وابستگی کشور به روغن‌های وارداتی کاهش یابد.

اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان مسوولیت خرید تضمینی ۲ محصول راهبردی گندم و دانه روغنی کلزا را برعهده دارد.

کشت دانه روغنی کلزا در پنج سال اخیر با استقبال کشاورزان خوزستانی، روندی افزایشی داشت به گونه‌ای که سال زراعی گذشته سطج زیرکشت این محصول حدود ۶۵هزار هکتار رسیده بود.روغن کلزا در ردیف مرغوب ترین روغن تولیدی کشور قرار دارد.

بر اساس اعلام وزارت جهادکشاورزی بیش از۹۰ درصد مصرف روغن خوراکی کشور با واردات تامین می‌‎شود.

به گزارش ایرنا استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی، باغی، فرآورده‌ دامی و عسل، معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور، در جایگاه نخست قرار دارد.

تداوم خشکسالی و کاهش ذخایر آب سدهای خوزستان، ممنوعیت و محدودیت کشت‌ تابستانه و آب بَر، بر میزان تولیدات بخش کشاوررزی استان تاثیر منفی داشته است.

استان خوزستان حدود یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد ولی در صورت تامین آب و احداث شبکه زهکشی و آبیاری، بهره گیری از روش‌های نوین آبیاری و کشت گلخانه‌ای امکان توسعه اراضی کشاورزی تا ۲.۲ میلیون هکتار را دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی کلزا خرید تضمینی خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی کلزا وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی کلزا خرید تضمینی خوزستان اهواز تولید این محصول دانه روغنی کلزا خرید تضمینی سال زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید