Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به در دست اقدام بودن استخدام ۱۰۰ هزار پرستار در کشور گفت: مهاجرت پرستاران از کشور ناشی از شایعه‌پراکنی دشمنان و تبلیغات منفی است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، عباس شیراوژن عصر امروز در جریان بازدید از زیرساخت‌های دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی در جمع خبرنگاران با اشاره به استخدام 100 هزار پرستار در کشور اظهار داشت: یکی از راهکارهای جبران زحمات این قشر و عدم مهاجرت پرستارها تعرفه‌گذاری و افزایش پرداخت‌های پرستاران است که باید مورد توجه سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد تا اعتبارات مورد نیاز در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت تعریف ردیف‌های استخدامی است که در این زمینه جذب و استخدام 100 هزار پرستار در کشور در دستور کار وزارتخانه است.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت نسبت به سایر کشورها از نیروهای تخصصی و توانمند برخوردار است که در دوران شیوع بیماری کرونا این موضوع اثبات شد بنابراین باید قدر این قشر فداکار و زحمتکش را بدانیم.

شیراوژن تصریح کرد: شایعه مهاجرت پرستاران از کشور ناشی از شایعه‌پراکنی دشمنان و تبلیغات منفی است به طوری که برخی کشورها تلاش می‌کنند تا با دلارهای نفتی کمبود نیروی انسانی خود را با تبلیغات منفی علیه کشور جبران کنند به همین سبب باید نسبت به این مهم آگاه باشیم.

وی افزود: تاسیس رشته‌های جدید از جمله رشته پزشکی در ساوه نیاز به شورای تخصصی، ارزیابی‌ شاخص‌ها، امکانات آموزشی و درمانی و هیات علمی دانشگاه‌ها دارد که مسئولان باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل بهبود سرمایه انسانی وزارت بهداشت: 50 درصد از کارکنان وزارت بهداشت پرستار هستندمعاون پرستاری وزارت بهداشت: به 100 هزار پرستار نیاز داریممعاون پرستاری وزارت بهداشت: 8 میلیون سالمند در ایران داریم/‌ اجرای طرح پرونده‌ الکترونیک پرستاری

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت تصریح کرد: شناسایی و رفع مشکلات دانشجویان خوابگاهی، تغذیه و همچنین ارتقای مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز باید مورد توجه باشد و مسئولان برای اینکار باید بازدید میدانی و گفت‌وگو با دانشجویان داشته باشند تا مستقیم در جریان مشکلات قرار گیرند.

شیراوژن خاطرنشان کرد: اجرای طرح عدالت و تعالی سلامت به ویژه در شهرهای کم برخوردار مسیر اصلی نظام سلامت را جهت‌دهی کرده و شاخص‌هایی از جمله تعداد تخت بیمارستانی، پزشکان متخصص و امکانات را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/713/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار پرستار در کشور وزارت بهداشت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم راستا با نهضت مبارزه جهانی با مالاریا موفق شده است طی ۴ سال از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ گزارش صفر موارد بومی مالاریا را در کشور گزارش کندکه نشان دهنده پیشرفت قابل توجه برنامه کنترل مالاریا بعد از ۶ دهه مبارزه با بیماری در کشور است.

حسین فرشیدی افزود: این پیشرفت ایران در کنترل مالاریا با توجه به تحریم‌های فلج کننده، محدودیت‌های دسترسی به اقلام مورد نیاز بهداشتی بین المللی و شیوع کووید ۱۹ به دست آمده است که بدون حمایت سازمان بهداشت جهانی و کمک‌های فنی این سازمان، دستیابی به این موفقیت میسر نبود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در کنار کمک های سازمان بهداشت جهانی، تلاش به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب و جنوب شرقی کشور؛ استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخش جنوبی استان کرمان یعنی محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، موجب شد که ایران در کنار کشور  آلوده‌ای مثل پاکستان با تخمین بیش از دو میلیون مورد سالیانه مالاریا، چنین دستاورد بزرگی داشته باشد.

حسین فرشیدی افزود: باید به این نکته توجه داشت که ایران کشوری پهناور و بزرگ و قابل قیاس با کشور‌هایی نظیر امارات و مراکش که در سال‌های گذشته و دو کشور آذربایجان و تاجیکستان که سال پیش گواهی حذف مالاریا را دریافت کرده اند، نیست. ایران بیش از ۸۰ میلیون جمعیت دارد و در جوار کشور‌هایی مانند پاکستان و افغانستان قرار دارد که آمار بیماری مالاریا در آن‌ها بیش از خیلی از کشور‌های منطقه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: یکی از دستاورد‌های  ایران، گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی مالاریا به ویژه سطح تشخیص میکروسکوپی است در حدی که در مدیترانه شرقی به زعم همه کارشناسان بین المللی ایران در این زمینه پیشتاز است.

دکتر فرشیدی افزود: در دو سال گذشته بعد از حدود  ۱۰ سال کاهش موارد مالاریا، افزایش مواردی را شاهد بودیم که موارد وارده از مرز‌های جنوب و جنوب شرقی کشور و بیشتر از کشور پاکستان بود، این افراد همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق سیستان بلوچستان به ویژه شهر‌های سرباز، چابهار و سراوان داشتند.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت ؛ پارسال  پرونده موارد مالاریای کشور با حدود ده هزار مورد بیماری بسته شد که همه این موارد از ملیت ایرانی، افغان یا پاکستانی وارده از خارج از کشور بودند ؛ ایرانی‌هایی که این بیماری را گرفته اند به دلیل شغل حمل سوخت قاچاق در مرز‌های جنوب شرقی یا حسب ضرورت‌های شغلی دیگر در مناطق صفر مرزی مشغول به خدمت بودند یا به آنسوی مرز‌های شرقی کشور تردد داشته اند.

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی