Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح جبران و تثبیت دانش‌آموزانی که فرآیند آموزش را در دوران کرونا به درستی دنبال نشده در تابستان امسال برگزار می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، رضوان حکیم‌زاده بعداز ظهر پنجشنبه در جمع مدیران و آموزگاران ابتدایی شهرستان سمیرم اظهار داشت: مردم این شهرستان به فرهنگ‌دوستی، فرهنگ پروری و علم دوستی شهره هستند و طبیعت بسیار زیبای این شهرستان و خونگرمی مردمان آن مزید بر علت است تا سمیرم را متمایز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدیران مدارس راهبران اصلی فرآیند یاددهی و یادگیری هستند و حقیقتاً آن‌ها در دروان کرونا زحمات بسیار زیادی کشیدند و توانستند آموزش را در سخت‌ترین شرایط تداوم ببخشند، ادامه داد: اگر بنا بود که بخواهیم در سطح وزارتخانه برای مدیریت مدارس در دوران کرونا دوره برگزار کنیم، حدود ۱۰ سال زمان نیاز داشت که با خلاقیت مدیران مدارس، توانستیم از این شرایط بسیار سخت با موفقیت عبور کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این شرایط بود که جامعه، شکوه و عظمت کار فرهنگیان را به درستی درک کرد؛ هرچند این قشر در این دوسال برخی موارد مظلوم هم واقع شدند و در مواقعی تلاش بی‌شائبه فرهنگیان دیده نشد.

وی ادامه داد: تعدادی از جلوه‌های ویژه معلمی در این دوران به نمایش درآمد، اما هزاران صحنه از این ایثار و فداکاری‌های معلمان دیده و یا به تصویر کشیده نشد.

حکیم‌زاده تصریح کرد: خاصیت دنیای آموزش الکترونیک، این است که یادگیری کامل در سن کودکی رخ نمی‌دهد و خاستگاه آموزش الکترونیکی مختص بزرگسالان بوده است.

وی با بیان اینکه قبل از کرونا عده‌ای بر این باور بودند در آینده‌ای نزدیک آموزش مجازی، جای مدرسه را خواهد گرفت، ادامه داد: بعد از شیوع این ویروس و استفاده اجباری از فضای مجازی برای آموزش، بسیاری از کشورهای پیشرو دنیا که امکانات خوبی هم در زمینه آموزش مجازی داشتند، متوجه شدند که مدرسه رکن اساسی در فرآیند تعلیم و تربیت دارد و هیچکس و هیچ فناوری نمی‌تواند جای معلم را بگیرد و به همین دلیل کشورهای پیشرفته با سرعت اقدام به بازگشایی مدارس کردند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در کشور به دلیل کارشکنی‌های وزارت بهداشت در آن دوره و همچنین عدم همراهی رسانه‌ها، نتوانستیم مدارس را بازگشایی کنیم و مدت زمان تعطیلی آن‌ها خیلی زیاد شد.

وی تصریح کرد: این زحمات کشیده شد، اما به دلیل اینکه کودکان دوره ابتدایی نمی‌توانند تمرکز طولانی مدتی داشته باشد و وقتی این موضوع با گوشی تلفن همراه ادغام شد، آن‌ها فرآیند آموزش را به خوبی طی نکرده‌اند.

حکیم زاده گفت: زمانی که تصویر بزرگ ارتباط پرهیجان یک معلم درکلاس به یک تصویر کوچک تبدیل می‌شود، طبیعتاً به دلیل آنکه کودک در این شرایط نهایتاً ۱۰ دقیقه تمرکز دارد، فرآیند یادگیری به خوبی طی نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این میان دانش‌آموزانی که خانواده‌های کم‌سواد داشتند، خیلی بیشتر آسیب دیدند و این موضوع در همه جای دنیا رخ داده و مختص کشور ما نیست و این افراد در حال حاضر محتاج کمک ما معلمان دوره ابتدایی هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کار معلم ابتدایی پایه‌ریزی برای یک دانش‌آموز است، گفت: اگر کودک خواندن و نوشتن را به طور مطلوب یاد نگیرد، فرصت‌های آینده‌اش را از دست خواهد داد و برای جبران این خلأ یادگیری، تابستان پیش رو برای ما بسیار حائز اهمیت است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طرح جبران و تثبیت دانش‌آموزانی که فرآیند آموزش را در دوران کرونا به درستی دنبال نکرده‌اند، مصوب و منابع مالی آن تأمین و به زودی برای اجرا به استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آموزش وپرورش دانش آموزان افت تحصیلی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود