Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: ظرفیت‌های گردشگری تالاب بین‌المللی گندمان بالاست که نیاز است زیرساخت‌های گردشگری مناسبی برای این منطقه فراهم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، در جریان سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان بروجن حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از بازدید از تالاب بین‌المللی گندمان، با اشاره به بالا بودن  ظرفیت‌های گردشگری این تالاب به‌ خصوص در حوزه پرنده‌نگری، اظهار داشت:  ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مناسب در چهارچوب قوانین سازمان حفاظت محیط‌زیست و حفظ زیست‌بوم، باید مورد توجه قرار گیرد.

ضرغامی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی با نصب تابلوهای گردشگری موافقت کرده است، ادامه داد: مقاصد گردشگری از جمله همین تالاب گندمان نیاز است به تابلوهای راهنمایی گردشگری مجهز شود.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر ایجاد مسیر دسترسی و صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی در حاشیه تالاب گندمان، ادامه داد: جهت فعال‌سازی گردشگری کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وزیر گردشگری در بروجن: سقفی برای اعطای وام در پروژه‌های گردشگری نداریموزیر گردشگری: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های ملی گردشگری استضرغامی: استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگری مسابقات جام جهانی قطر در دستورکار دولت است

ضرغامی با اشاره بر لزوم جذب سرمایه‌گذار برای منطقه گردشگری گندمان، عنوان کرد: لازم است زمینه حمایت و جذب سرمایه‌گذاران فراهم شود. طبیعت منطقه تالاب بین‌المللی گندمان جاذبه فوق‌العاده‌ای است که به درستی از آن استفاده نشده است.

انتهای پیام/7540/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تالاب بین المللی گندمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی

تورج صادقی گفت : صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه سازی و تخم گذاری کردند.

وی اضافه کرد: برخی از پرندگان آبزی مانند پرستوهای دریایی تیره و کشیم بزرگ در غرب تالاب انزلی که از امنیت بیشتری برخوردار است، آشیانه سازی و تخم گذاری کردند و طی روزهای آتی به همراه جوجه‌های خود از لانه خارج می‌شوند.

صادقی افزود : وضعیت مطلوب زیستگاهی، امنیت حاکم و تغذیه مناسب در تالاب‌ بین المللی انزلی سبب جوجه‌آوری بسیاری از پرندگان آبزی و کنارآبزی دراین تالاب بین المللی شده است. وی از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و تخم‌گذاری هستند از ترددهای غیرضروری در نزدیکی کلونی های این پرندگان خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد متخلف مراتب را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.
کشیم بزرگ (نام علمی:  Podiceps major)  نام یک گونه از تیره کشیم است. این پرنده بودن در آب را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهد و لانه خود را روی آب می‌سازد و هنگام فرار، به جای پرواز کردن، به زیر آب شیرجه می‌رود! کشیم بزرگ گیس‌پرهایی دارد که به سبب آن، گاه مرغابی شانه‌به‌سر نامیده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • کنایه تند وزیر به آمران حجاب :هل الدین الا البغض
  • قایق هایی که پس از سالها در کنار کوه خواجه سیستان به آب افتاد
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود