Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدها نفر در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان در اعتراض به اسلام ستیزی از جمله توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) در هند دست به تظاهرات زده و اخراج کاردار هند از پاکستان را مطالبه کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ انبوهی از طرفداران حزب جماعت اسلامی و دیگر گروه‌های مذهبی امروز تظاهرات دفاع از حرمت رسول الله (ص) را در قلب اسلام‌آباد برگزار و اظهارات موهن اخیر مسوولان حزب حاکم هند را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدها نفر از نیروهای امنیتی در مسیرهای منتهی به منطقه قرمز جایی که سفارتخانه‌های کشورهای مختلف از جمله هند واقع است، مستقر شده و هدف از آن جلوگیری از پیشروی راهپیمایی کنندگان به داخل منطقه دیپلماتیک و سفارت هند است.

فعالان سیاسی در این تظاهرات تشدید اسلام هراسی در غرب، تکرار حوادث اسلام ستیزی در شبه قاره به ویژه اقدامات افراط گرایانه علیه جامعه مسلمانان در هند را محکوم و خواستار یکصدایی جهان اسلام علیه افراط و مسلمان ستیزی شدند.

معترضان از دولت پاکستان خواستند تا در اعتراض به توهین به مقدسات مسلمانان، کاردار هند را اخراج کرده و برای مقابله به پدیده اسلام هراسی در سطح منطقه و بین الملل چاره اندیشی کند.

تظاهرکنندگان که قصد حرکت به سمت منطقه دیپلماتیک را داشتند با موانع امنیتی از جمله محاصره از سوی پلیس و یگان ضدشورش مواجه شدند و گزارش شبکه‌های خبری پاکستان از درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی حکایت دارد.

سناتور «سراج الحق» رهبر جماعت اسلامی پاکستان طی سخنانی در راهپیمایی دفاع از حرمت رسول (ص) گفت: ما در برابر توهین به مقدسات اسلامی ساکت نخواهیم ماند، مسلمانان جهان هند را تحریم کنند و مانند برخی از کشورهای اسلامی که کالاهی هندی را تحریم کرده‌اند، ما نیز باید اقدامات مشابهی را انجام دهیم.

براساس این‌گزارش، فردا نیز قرار است تظاهراتی در محکومیت بی حرمتی به حضرت محمد مصطفی(ص) از سوی احزاب مختلف پاکستان پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای مختلف این کشور همسایه برگزار شود.

گفتنی است، وزارت امور خارجه پاکستان دوشنبه گذشته از احضار کاردار سفارت هند در اسلام‌آباد و ابلاغ اعتراض شدید دولت و مردم پاکستان نسبت به ترویج پدیده شوم اسلام‌هراسی در هند به ویژه اظهارات موهن دو مقام حزب حاکم این کشور خبر داد.

مقامات وزارت خارجه پاکستان در جلسه احضاریه دیپلمات ارشد هندی به وی گفتند که در ادامه به این دیپلمات هندی گفته شد که اقدامات انضباطی دیرهنگام حزب حاکم هند علیه مسوولان حزبی مذکور تاسف برانگیز است و نمی‌تواند درد مسلمانان را تسکین دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاکستان اهانت به مقدسات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است

معراجی، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با شبکه خبر در ارتباط با خیزش دانشجویان دانشگاه های سراسر جهان خصوصا آمریکا علیه صهیونیست ها و حمایت غربی ها از آن ها اظهار کرد: درباره تظاهرات دانشجویان در آمریکا باید نکته‌ای را در نظر بگیریم که این بخشی از خروش افکار عمومی جامعه علیه یک رویدادی است که وجدان عمومی بشریت را جریحه دار کرده و تبلور آن را در دانشگاه های آمریکا می بینیم . اکنون ما با قشر دانشجو و جوانی طرف هستیم که دارای هدف و پایگاه ویژه‌ای مانند دانشگاه هستند که قابلیت همگرایی را برای این قشر به وجود می‌آورد.

وی گفت: صرفا نباید این تظاهرات و ضدیت با اقدامات اسرائیل را مربوط به دانشجویان بدانیم اما آن چیزی که می‌شود به صورت ملموس توجه کرد آن است که تشکل یافتگی این دانشجویان یک و یژگی خاص است.

وی ادامه داد: زمانی که از جنبش‌های دانشجویی حرف می‌زنیم باید  به دهه ۱۹۶۰ میلادی توجه کنیم. در آن زمان آمریکا درگیر جنگ ویتنام بود و تظاهرات دانشجویان در آن زمان باعث توقف و دست کشیدن آمریکا در جنگی  شد که خود هم می دانستند دستاوردی ندارد و تنها جنگی فرسایشی است و با تلفات زیادی همراه است.

معراجی در انتها گفت: آن زمان آمریکایی ها با نیروهای خود درگیر جنگی تن به تن بودند. اما  امروز،  حمایت‌های مادی و معنوی دولت آمریکا باعث خروش دانشجویان در این کشور شده است و به شکلی خاص آن را در دانشگاه کلمبیا دیده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو