Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اطلاع می‌رساند بنیاد ملی نخبگان در چارچوب برنامه توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور، در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، اعتبار‌ها و تسهیلاتی را به دانشجویان برتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی کشور اعطا می‌کند.

مهم‌ترین نکات برای ثبت درخواست به منظور بهره‌مندی از پشتیبانی‌های این طرح به شرح زیر است:

دانشجویان هر یک از دانشگا‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که واجد شرایط مذکور در «شیوه‌نامه توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱» هستند، می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه اطلاعاتی بنیاد، به نشانی sina.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

bmn.ir، ارائه کنند.
‌فرایند ثبت‌نام آن دسته از متقاضیانی که در حال حاضر دانشجو هستند، از هفدهم خرداد ماه آغاز می‌شود و لازم است این دانشجویان اطلاعات و مستندات خود را به همراه تصاویر مربوط، در سامانه سینا بارگذاری یا به‌روزرسانی کنند.
ثبت‌نام دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها که در مهرماه سال جاری در دوره‌های تحصیلی کارشناسی‌ارشد یا دکتری تخصصی در یکی از دانشگاه‌های کشور به عنوان دانشجوی نوورود مشغول به تحصیل خواهند شد نیز از هفدهم خرداد ماه آغاز می‌شود و لازم است این افراد اطلاعات و مستندات خود را به همراه تصاویر مربوط، تا مهلت تعیین‌شده در بند ۴، در سامانه سینا بارگذاری یا به‌روزرسانی کنند و همچنین پس از پذیرفته‌شدن در دانشگاه، اطلاعات مربوط به محل تحصیل خود را تا پانزدهم مهرماه در سامانه سینا درج نمایند تا در صورت برگزیدگی، از پشتیبانی‌های بنیاد بهره‌مند شوند.
متقاضیان بند‌های ۲ و ۳، حداکثر تا پایان روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۴/۱۵ (غیرقابل تمدید) فرصت دارند گزینه «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های دانشجویی» را از بخش «ثبت درخواست‌ها» در سامانه انتخاب کنند.
زمان ثبت‌نام دانشجویان نوورود دوره‌های پایه دانشگاه‌ها شامل دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد پیوسته، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی پیوسته، متعاقباً اعلام خواهد شد.

  بر اساس رویۀ اجرایی تدوین‌شده، مقرر شده‌است آخرین معدل متقاضیان، میانگین نمرات تا پایان نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در نظر گرفته شود.

بنیاد ملی نخبگان پس از بررسی اولیه درخواست‌ها و بر اساس ظرفیت سالیانه و با هدف تسریع در اطلاع‌رسانی به متقاضیان برای برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های مورد نیاز برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های دانشجویی، نتیجه اولیه پذیرش متقاضیانی که بالاترین امتیاز از مجموعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناورانه و فرهنگی را در مقایسه با سایر افراد کسب کرده‌اند (صرفاً از طریق سامانه سینا) اعلام خواهد کرد.

 با توجه به این‌که نتایج اولیه صرفاً بر اساس مدارک ادعایی مندرج در سامانه سینا اعلام خواهد شد، قویاً تأکید می‌شود متقاضیان، با مطالعه دقیق شیوه‌نامه و راهنما‌های مرتبط، از بارگذاری اطلاعات نامعتبر و نامربوط در سامانه خودداری نمایند.

 در صورتی که در هر مرحله از بررسی‌ها مشخص شود که متقاضی، آگاهانه اطلاعاتی نامعتبر و خلاف واقع بارگذاری کرده است، علاوه بر محرومیت از این تسهیلات، از سایر تسهیلات و حمایت‌های بنیاد، محروم و عدم صداقت وی به مراجع ذی‌ربط، اعلام می‌شود و حق پی‌گیری موضوع به صورت حقوقی نیز برای بنیاد محفوظ خواهد بود.

 در بخش ثبت مدارک مربوط به افتخارات در سامانه، برای جلوگیری از درج اشتباه افتخار یا بارگذاری مستندات نامرتبط، لازم است متقاضیان قبل از درج افتخار مورد نظر، راهنمای مربوط به آن را مطالعه کنند.

 اکیداً توصیه می‌شود متقاضیان دقت لازم را در تکمیل اطلاعات و بارگذاری آن‌ها در سامانه سینا، بکار بندند؛ زیرا پس از تأیید درخواست در سامانه، امکان اصلاح اطلاعات نادرست وجود ندارد و در صورت اثبات درج اطلاعات خلاف واقع، متقاضی از فهرست مشمولان بنیاد حذف خواهد شد.

بنیاد ملی نخبگان بعد از اتمام بررسی درخواست‌ها در بنیاد‌های نخبگان استانی و بر اساس امتیاز نهایی، نتیجه نهایی بررسی درخواست متقاضیان را اعلام خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد نخبگان نخبگان علمی سامانه سینا اعلام خواهد سال تحصیلی دانشگاه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

همزمان با آغاز روز و هفته جهانی نجوم از ۲۴ اردیبهشت ماه جاری، گروه‌های نجومی برای اجرای برنامه‌های خود می‌توانند از فردا شنبه، ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت‌نام خود در انجمن نجوم ایران اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، طبق تقویم جهانی، روز جهانی نجوم سال ۱۴۰۳ در ایران جمعه ۲۸ اردیبهشت خواهد بود که مقارن با شب نهم ماه قمری است و هفته نجوم از دوشنبه ۲۴ اردیبهشت تا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

طبق اطلاعیه انجمن نجوم ایران، بیش از نیم قرن است که روز و هفته جهانی نجوم با هدف ترویج علم، تبدیل به پلی میان مردم و منجمان شده است و سال‌هاست که این رویداد همزمان با سراسر این کره خاکی در ایران نیز برگزار می‌شود. از سال ۱۴۰۱ و پس از وقفه دو ساله به علت شیوع ویروس کووید-۱۹، روز و هفته نجوم با رویکردی متفاوت و همکاری مشترک گروه‌های نجومی در دو محوریت برنامه‌های حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

علی ابراهیمی سراجی، دبیر برگزاری هفته جهانی نجوم ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با ایسنا، هفته و روز جهانی نجوم را یکی از رویدادهای عمومی و ترویجی دانست که افراد در قالب گروه، انجمن و مؤسسه و غیره در سراسر ایران در آن شرکت می‌کنند و گفت: در دو سال اخیر (۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) گروه‌ها و انجمن‌های نجوم مختلف در رویدادهای این روز و هفته جهانی ثبت‌نام و گزارش‌های خود را در قالب تصاویر و فیلم و متن برای ما ارسال می‌کردند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های ارسالی در سال ۱۴۰۱ تعداد برگزارکننده‌های برنامه های این روز و هفته ۵۷ مورد بوده و تعداد برگزارکنندگان در سال ۱۴۰۲ به ۷۲ مورد ارتقاء یافت. تعداد برنامه‌های برگزار شده در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶۹ مورد و در سال ۱۴۰۲ به ۲۴۹ مورد افزایش یافته است.

به گفته دبیر برگزاری هفته جهانی نجوم ۶۴ درصد از این برنامه‌ها از سوی بخش خصوصی، ۲۹ درصد از سوی بخش دولتی و ۷ درصد از سوی بخش خصولتی برگزار شده است.

به گفته وی بر اساس گزارش‌های دریافت شده از برگزارکنندگان هفته و روز جهانی نجوم سال ۱۴۰۲، در مدت زمان این برنامه، ابزارهای رصدی گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته است که این ابزارها شامل تلسکوپ‌های شکستی، تلسکوپ‌های بازتابی با قطر دهانه‌های مختلف، تلسکوپ‌های ترکیبی، تلسکوپ‌های خورشیدی و انواع دوربین‌های دو چشمی است.

به گفته وی، تعداد برنامه‌های اجرا و یا برنامه‌ریزی شده توسط برگزارکنندگان در سراسر کشور در هفته و روز جهانی نجوم سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به  این شرح است:

ابراهیمی خاطر نشان کرد: زمان ثبت نام رویدادها در این رویدادهای جهانی از فردا شنبه ۸ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی