Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله عباسی در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خواستار توجه ویژه به توسعه جنگل و حفاظت از انفال شد و ترغیب و آموزش کاربردی همگانی برای اجرای برنامه‌های تحولی و جایگزینی درختان بومی با رشد سریع با توجه به اقلیم گیلان را در حفاظت و صیانت از منابع طبیعی بسیار موثر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در افزایش عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی و اینکه هرگونه هزینه در حفظ و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری، سرمایه گذاریست، گفت: مراقبت علمی از درختان و توسعه جنگل، اجرای برنامه‌های راهبردی در زراعت چوب برای تامین نیاز‌های صنعت چوب و کاغذ و جایگزینی صحیح درختان بومی و سازگار با شرایط اقلیمی گیلان، باید مورد توجه قرار گیرد.

نهال‌های جدید باید در کنار درختان کهنسالِ در معرض سقوط، در دل جنگل‌های استان کاشته شود و این امر به توجه و تلاش ویژه مسئولان و همراهی مردم و سمن‌ها نیاز دارد.

تخصیص اعتبارات از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان به حوزه جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، تقویت نیرو‌های حفاظت و واکنش سریع در نقاط مهم جنگلی با بهره گیری از افراد بومی منطقه برای مقابله با هرگونه صدمه به جنگل‌های استان به ویژه جنگل‌های هیرکانی، اجرای برنامه‌های راهبردی در حوزه آبخیزداری، جلوگیری از قاچاق چوب، بازنگری صحیح در چگونگی اجرای طرح خروج دام از جنگل و تقویت تجهیزات و زیرساخت‌ها از دیگر مباحثی بود که استاندار گیلان در این دیدار مطرح کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم گفت: ماموریت این سازمان حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی است که این عناصر در حفظ امنیت غذایی و حیاتی مردم تاثیر بسیاری دارد.

به گفته مسعود منصور، در ارزیابی‌های انجام شده، میزان تعرض به جنگل‌ها و حفاظت از انفال در گیلان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بسیار کمتر است.

توقف بهره برداری از جنگل‌های هیرکانی در گیلان به معنای توقف مدیریت و حفاظت از این جنگل‌های ارزشمند نیست و اجرای طرح خروج دام از جنگل‌ها در دست بررسی است.

مراتع و آبخیزداری کشور با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در گیلان، توسعه زراعت چوب از جمله صنوبرکاری در گیلان که از استان‌های پیشروست، در جلوگیری از قاچاق چوب و توسعه اشتغال بسیار موثر دانست.

در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی و تعدادی از مدیران ستادی استانداری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و مدیران ستادی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور حضور داشتند، بر همکاری بیشتر و اثربخش برای توسعه جنگل‌ها و آبخیزداری و حفاظت و صیانت جنگل‌ها و مراتع گیلان تأکید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاون وزیر جهاد کشاورزی استاندار گیلان مراتع و آبخیزداری کشور سازمان جنگل ها منابع طبیعی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،موسی جسور افزود: متخلفین برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

جسور با اشاره کاهش تخلف قطع درختان که از عمده‌ترین تخلفات محیط زیستی منطقه بود، گفت: با پیگیری‌ها و انجام گشت‌های مکرر، متخلفین قطع درختان در منطقه حفاظت شده نوروزلو شناسائی، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده اند و با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت شهرستان، تخلف چوب بری در منطقه حدود ۹۰ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان یادآور شد: قسمتی از منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو با وسعت ۱۱۵۰ هکتار در شهرستان میاندوآب واقع شده و از مناطق چهارگانه با ارزش تنوع زیستی بالا در استان به شمار می‌رود و برابر ضوابط قانونی هرگونه قطع درختان و برداشت مصالح رودخانه‌ای در این محدوده ممنوع بوده و مامورین یگان حفاظت محیط زیست با متخلفین بصورت قاطع و قانونی برخورد می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است