Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق افراسیابی شامگاه پنجشنبه در آیین پایانی نهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن تئاتر شهر سمنان برگزار شد بیان کرد: این جشنواره تا سال ۹۷ حول محور نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و سایت‌های مربوط به امام رضا (ع) برگزار می‌شد سپس رویکرد آن به حوزه صوتی و تصویری در فضای مجازی تغییر و ۲ دوره در قزوین به همین منوال برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۹۸ بیش از سه هزار اثر دریافت شد و در سال ۹۹ نیز سه هزار اثر در آپارات، هشت هزار و ۵۲۰ اثر از طریق سامانه‌هایی مانند روبیکا، آخرین خبر، تماشا و نماشا و ۲ هزار و ۴۵۰ اثر هم از هنرمندان شاخص رسید و در مجموع کل آثار به  ۱۶ هزار و ۶۷۰ اثر رسید.

دبیر تخصصی نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی گفت: دلیل این رشد، تغییر در روند و دریافت آثار از جایی بود که مردم حضور دارند.

افراسیابی بیان کرد: امسال از طریق داده‌ کاوی ۴۵ هزار اثر در بازه زمانی ۲۷ آذر تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ کشف شد و درنهایت بعد از داوری ۳۰ اثر برگزیده شدند.

وی افزود: امسال یک هزار و ۲۰۰ اثر هم از طریق موسسه‌هایی که به شکل حرفه‌ای و با مجوز تولید محتوا می‌کنند دریافت شد و در این آیین از ۱۷ برگزیده تقدیر می‌شوند. 

سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه دغدغه مشترک همه، داشتن فضای مجازی امام رضایی است، گفت: تولید و نشر محتوا ۲ بحث جداست و اگر اثر تولید شده در فضای مورد نظر به درستی منتشر نشود اثر گذار نیست.

افراسیابی گفت: بیشتر مردم ایران مذهبی هستند و قشر مذهبی همواره قدرتمند بودند و هستند اما چون گاهی مطالبه‌گری ضعیف است، کوتاهی می‌شود و اگر مطالبه‌گری به درستی از سامانه‌ها انجام شود، محتواها به سمت اسلامی شدن پیش می‌رود. 

سرود «سلام فرمانده» نشان‌دهنده وجود امید به آینده فرهنگ کشور است 

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بیان کرد: رمز پیروزی حزب‌الله لبنان در برابر اسرائیل توسل به ائمه اطهار(ع) بود و در این برهه حساس ائمه چراغ راه هستند.

عباس گلرو بیان کرد: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به علم‌آموزی دارند زیرا سلاح تشیع در مقابل کفر علم و دانش است و امید است رسانه‌های دیجتال به این حوزه وارد شوند.

وی افزود: اولویت پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس شورای اسلامی، اتصال به فرهنگ حتی در این اوضاع سخت معیشتی بود.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بیان کرد: در جامعه مشکلات فرهنگی زیادی وجود دارد و بار مسئولیت وزارت فرهنگ سنگین است اما با حمایت مجلس شورای اسلامی این مشکل حل می‌شود.

وی افزود: آسیب‌های فرهنگی در جامعه ما زیاد است و جرسومه‌های فساد سعی می‌کنند ذهن کودکان و نوجوانان را به ابتذال بکشانند، اما کارهای فرهنگی مانند سرود «سلام فرمانده» که الگویی برای کل منطقه شد، نشان می‌دهد که امید و ابزار فرهنگی برای بهبود اوضاع وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سفری یک روزه، به منظور بازفعالی پنج طرح راکد استان سمنان، شرکت در اختتامیه کنگره نکوداشت آیت‌الله سید محمدشاهرودی و چند برنامه فرهنگی دیگر در این استان حضور یافت‌.

برچسب‌ها سمنان امام رضا فضای مجازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان امام رضا فضای مجازی سمنان امام رضا فضای مجازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان،در هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه کرمان  گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، نیمه دوم آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

او افزود: دوره اول این جشنواره در یزد و دور دوم آن به میزبانی قزوین طی سنوات قبل برگزار شده و سومین دوره آن در رقابت نهایی بین کرمان و شیراز شکل گرفت که سرانجام با ارزیابی شاخص‌ها، کرمان به عنوان میزبان این جشنواره با نقش آفرینی مسئولین استان و بخش خصوصی کرمان انتخاب شد.

وی با اشاره به وجود ١٠ اثر ثبت جهانی در استان کرمان و سابقه تاریخی و میراث غنی این استان تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند تاثیر مهمی در معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان کرمان از طریق تولید محتوا‌های چند رسانه‌ای داشته باشد.

شاهرخی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره بزودی منتشر می‌شود و ٧٠ درصد تولید محتوا‌ها باید در محور‌های جشنواره ، مربوط به کرمان باشد.

او تشکیل شورای توسعه گردشگری استان کرمان را اتفاقی مهم ارزیابی کرد و گفت: دبیرخانه رویداد کرمان ١٤٠٤ نیز در اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را در معرفی آثار تاریخی و غنای فرهنگی کرمان بسیار مهم ارزیابی نمود و بر افزایش تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد.

شاهرخی برگزاری همایش بین المللی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، برگزاری کنگره ملی تاریخ ملی شهرسازی ایران، برپایی سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت، برگزاری اختتامییه همایش ملی کتیبه سرباز و نیز رویداد ملی آیین ناملموس چوگان را از دیگر رویداد‌های مهم حوزه میراث فرهنگی استان در سال جدید اعلام کرد.

وی افزود: هفته میراث فرهنگی از ٢٩ اردیبهشت تا ٣ خرداد ماه برگزار و طی آن اشیای تاریخی کرمان که در موزه ملی ایران قرار دارند به موزه‌های کرمان از جمله باغ موزه هرندی منتقل و در معرض بازدید مردم قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی