Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:28:25 GMT

۱۲۵ کیلومتر شبکه فرسوده آب در خراسان جنوبی بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۳۳۷۸

۱۲۵ کیلومتر شبکه فرسوده آب در خراسان جنوبی بازسازی شد

حسین امامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر به دنبال کاهش تنش آبی هستیم باید شبکه‌ها و خطوط انتقال فرسوده را اصلاح کنیم تا کاهش هدر رفت را داشته باشیم.

وی افزود: هدر رفت در بخش روستایی به‌طور میانگین حدود ۳۸.۷ درصد است که رقم بالایی است و در مجموع هدر رفت حدود ۴۰ درصدی آب را در استان داریم که در سال جاری اعتبارات خوبی از ردیف‌های مختلف برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در بخش روستایی تعداد زیادی کنتور خراب و فرسوده داریم که نقش موثری در هدررفت آب دارند و ۱۲ درصد هدر رفت آب مربوط به این بخش و انشعابات غیرمجاز است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب این شرکت بوده که در مجموع تاکنون بیش از ۵۳۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته و از مجموع این اعتبار، ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به بخش روستایی است.

امامی گفت: اعتبارات شرکت آب و فاضلاب در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل‌تر بیش از سه برابر رشد داشته ولی به دلیل تعرفه پایین آب، دخل و خرج شرکت آب و فاضلاب استان به هم نمی‌خورد و مانند بیشتر شرکت‌های آب و فاضلاب کشور، شرکت استان هم زیان‌ده است.

وی بیان کرد: همه شرکت‌های آب و فاضلاب به دلیل اینکه نرخ فروش آب به مردم کمتر از قیمت تمام‌شده است، زیان‌ده هستند، به عنوان مثال قیمت تمام‌شده هر مترمکعب آب سه هزار و ۳۰۰ تومان در سال گذشته بوده که در بخش روستایی کمتر از ۷۰۰ تومان و در بخش شهری هم ۹۰۰ تا هزار تومان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعرفه‌های آب توسط شورای اقتصاد تعیین می‌شود افزود: امیدواریم در چشم‌انداز مشخص و بدون اینکه دغدغه‌ای برای مردم ایجاد شود، اصلاح تعرفه‌ها انجام شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیشترین تمرکز بر مدیریت مصرف است و تعرفه‌های بخش عمومی و خانگی رشد چندانی نداشته و بیشتر تعرفه‌های مشترکین پرمصرف افزایش داشته است.

برچسب‌ها کم آبی آب و فاضلاب خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی آب و فاضلاب خراسان جنوبی کم آبی آب و فاضلاب خراسان جنوبی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بخش روستایی هدر رفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

سارانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در جلسه مدیریت بحران شهرستان زیرکوه گفت: هم اکنون تمامی سد‌های استان در وضعیت پایدار و سالم هستند و ورودی و خروجی به مخازن سد‌ها به صورت لحظه‌ای کنترل شده و برای مهار سیلاب‌های احتمالی آمادگی کامل را دارند. 

او با تکذیب خبر شکسته شدن سد در این استان افزود: سازه‌های کوچکی که برای مهار آب و سیلاب احداث می‌شود، سد نیستند بلکه بند خاکی نامیده می‌شوند. 

سارانی با بیان اینکه دو بند خاکی در حاجی آباد بر اثر سیلاب دچار خسارت شدند اظهار کرد: این بند‌ها در دهه‌های گذشته بنا به درخواست مردم و با مشارکت آنان از سوی نهاد‌هایی غیر از وزارت نیرو احداث شده بودند که این شرکت در خصوص پایداری و بهره برداری این گونه بند‌ها به متولیان آن تأکیدات و تذکرات لازم را اعلام کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به بارندگی بی سابقه ۶۰ میلیمتری در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان زیرکوه تصریح کرد: در حوزه شهرستان زیرکوه سد مخزنی حاجی آباد با حجم مخزن ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب وجود دارد که بر اثر بارش‌های اخیر ۲ میلون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده و برای مهار سیلاب‌های بعدی هیچگونه مشکلی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد