Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمجید بهشتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر کمباین های مهاجری که وارد این استان شده اند حدود ۱۷۵ دستگاه کمباین در داخل استان نیز وجود دارد.

وی افزود: بیشتر دستگاه های مرتبط با کشاورزی عمر بالایی دارند و همچنین برخی از کمباین ها نیز با وجود اینکه نو هستند اما به علت اینکه بلافاصله بعد از برداشت محصولات در سایر استان ها به این استان مهاجرت می کنند مشکلات فنی زیاد از جمله کند بودن تیغه های درو دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهشتی بر معاینه فنی تمامی کمباین ها تاکید کرد و اظهار داشت: این دستگاه ها باید در خصوص مشکلات فنی مورد بررسی قرار می گیرند و همچنین ضد عفونی نیز می شوند.

وی با بیان اینکه تمامی کمباین ها باید برای دریافت سوخت کارت معاینه فنی را داشته باشند افزود: ریزش محصول گندم در عملیات برداشت از سطح کشتزارهای استان با کمباین‌ها ۴.۹۷ است که در ردیف ۱۵ استان ها در سطح کشور قرار داریم.

بهشتی آلات بخش کشاورزی در مجموع به ۸۰ هزار دستگاه می رسد.

وی گفت: ۷۹.۵ درصد عملیات زراعی و ۱۳ درصد فعالیت حوزه باغی خراسان شمالی با ماشین‌آلات کشاورزی انجام می‌شود.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: ضریب مکانیزاسیون استان ۱.۹ اسب بخار در سال جاری شد.

استان خراسان شمالی  ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۴۰۰ هزار هکتار از این مساحت را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد.

در مجموع افزون بر ۱۳ درصد از مساحت این استان را اراضی کشاورزی و ۸۷ درصد را غیر کشاورزی تشکیل می دهد و سالانه از این اراضی افزون بر ۲ میلیون تن محصولات زراعی و کشاورزی برداشت می شود.
همچنین طبق آمار هم اکنون از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان خراسان شمالی ۴۴ درصد در مناطق روستایی سکونت دارند که ۸۲ هزار نفر از این جمعیت را بهره برداران بخش کشاورزی تشکیل می دهند.

برچسب‌ها بجنورد گندم کشاورزی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد گندم کشاورزی بجنورد گندم کشاورزی خراسان شمالی خراسان شمالی کمباین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۳۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید