Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@12:20:32 GMT

صدور ۶۰۰ مورد اخطار نقص ایمنی آتش سوزی در ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۳۵۲۱

صدور ۶۰۰ مورد اخطار نقص ایمنی آتش سوزی در ارومیه

ابراهیم شاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمام این ۶۰۰ مورد زنگ خطری برای تهیدد سلامت شهروندان محسوب می‌شوند، اظهار کرد: در بازار ارومیه اماکنی همچون «راسته غلام خان» و «بازارنیکخواه» که همیشه دچار مشکات مختلف سیم کشی برق هستند، در معرض خطر جدی قرار دارند به گونه‌ای که تک ورودی بودن این اماکن، خطرات احتمالی را چندین برابر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجتمع‌های تجاری همچون سیتادیوم نیز هر چند کاملا ایمنی لازم را از نظر سازمان آتش نشانی دارا هستند، ولی اطلاعی از مورد تایید بودن سیستم ایستاتیک آن توسط سازمان نظام مهندسی نداریم.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه اضافه کرد: در برخی مواقع به هنگام بهره برداری از یک مجتمع مسکونی یا تجاری تمامی ضوابط ایمنی از نظر سازمان آتش نشانی رعایت می‌شود، ولی متاسفانه مشاهده شده که بعدا مالکین حتی اقدام به حذف کپسول‌های آتش نشانی کرده‌اند که عملا نظارت بر آنان امکان پذیر نیست.

وی با تاکید به اینکه صدور پروانه پایان کارهرساختمان منوط به اخذ تاییدیه از سازمان آتش نشانی است، گفت: البته برای پایان کار نیز سازمان آتش نشانی باید نظر کارشناسی خود را در رابطه با ایمنی ساختمان ارائه دهد؛ متاسفانه مشاهده شده که در برخی مواقع عده‌ای با تکیه بر رانت، خواهان نادیده گرفته شدن برخی از کاستی‌ها در رعایت ایمنی شده‌اند که سازمان آتش نشانی به هیچ عنوان زیربار نرفته است.

شاد با انتقاد از فرهنگ ایمنی حاکم در جامعه، تاکید کرد: متاسفانه فرهنگ ایمنی در بین مردم ضعیف بوده و مردم توجه چندانی به ایمنی محل کار و محل سکونت خود ندارند به طوری که اغلب برای تمدید کپسول های آتش نشانی نیز مراجعه نمی‌کنند؛ به عبارتی دیگر مردم تمایلی به هزینه برای ایمنی ندارند.

وی با اشاره به خسارت طوفان هفته جاری در ارومیه، یادآور شد: نمای شیشه‌ای غیر استاندار بسیاری از واحدهای مسکونی و تجاری در طوفان اخیر آسیب دید؛ حتی رعیات نشدن موارد ایمنی حین انجام کار سبب فوت ۲ کارگر شد.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه در رابطه با مساکن مهر نیز گفت: اشکالات زیادی به ایمنی مساکن مهر وارد است به گونه‌ای که حتی پله اضطراری برخی نیز ایمنی لازم را ندارد.

به گزارش ایرنا، طوفان چندی دقیقه‌ای هفته جاری در ارومیه نشان داد که سطح شهر در مواجه با حوادث غیر مترقبه ایمنی لازم را ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان محمود دعایی طبس صندوق امانات بانک شورای حکام ارومیه آتش نشانی ایمنی ساختمان اخطار متروپل آبادان محمود دعایی طبس صندوق امانات بانک شورای حکام سازمان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین

رضا معروفی افسرکشیک سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: طی تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در ساعت ۱:۳٠ دقیقه بامداد جمعه ۷ اردیبهشت از آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی واقع در خیابان شهدای قزوین خبر داده شد، که بلافاصله ستادفرماندهی این سازمان ۱ اکیپ اطفاء حریق از ایستگاه ۳مولوی این سازمان در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شدند.

معروفی اضافه کرد: آتش نشانان با سرعت عمل با ورود به داخل مغازه و شناسایی کانون حریق نسبت به خاموش کردن آتش با کمترین خسارت ممکن و تخلیه دود از مغازه اقدام کرده و محل حادثه را ایمن سازی کردند.

وی افزود: علت بروز آتش سوزی از سوی کارشناسان علل حریق سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در دست بررسی می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شدند
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران