Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارشاد در پاسخ به شایعات بر شرط تولید کتاب‌ اولویت‌دار مدنظر این وزارتخانه برای تخصیص یارانه کاغذ به ناشران را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق،  سید محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در پایان برنامه‌های سفر یک‌روزه خود به استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهمیه کاغذ به همه ناشران بر اساس ضوابط اختصاص می‌یابد؛ چرا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه و قصد دارد تا به ناشران کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فرهنگی هنری استان سمنان بسیار بالاست تصریح کرد: البته این استان ضعف جدی در زیرساخت‌های فرهنگی دارد که باید جبران شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخشی از کارها در سفر روز گذشته وی به استان سمنان آغاز شده است گفت: در آینده نزدیک بخشی از این عقب‌افتادگی‌ها جبران می‌شود.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد که استان سمنان در بازه زمانی ۲ تا ۳ ساله به آنچه که در بحث زیرساخت‌های فرهنگی شایسته آن است برسد.

رسانه‌های دیجیتالی؛ فرصت‌های بزرگ و تهدیدهای خطرناک

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجموعه این وزارتخانه به رسانه‌های دیجیتال به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کند؛ نسبت به عملکرد ضعیف دوره‌های گذشته در تولیدهای محتوای فاخر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیجیتالی گفت: تا امروز جریان‌های دولتی در حوزه‌های تولید محتوا یا نسبت به این موضوع منفعل عمل کردند یا اینکه حس تهدید این فضا در حوزه عملکردی این دستگاه‌ها بیشتر بوده است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسئله رسانه‌های دیجیتالی و ظرفیت آن به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کند تأکید کرد: به تولید بیشتر محتواهای دیجیتال متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی دامن خواهیم زد.

وی تلاش برای توسعه انتشار تولیدات شبکه‌های مجازی را از دیگر سیاست‌های دولت سیزدهم در این زمینه عنوان و تصریح کرد: در حوزه انتشار محتواهای رسانه‌های دیجیتال برنامه روشنی داده‌ایم و تغییرات جدیدی در مرکز رسانه‌های دیجیتال با همین محوریت یعنی محتواسازی مناسب رسانه‌ای ایجاد کرده‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از بنیاد ملی بازی‌ها به‌عنوان یکی دیگر از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بازی‌های در فضای رسانه‌های دیجیتالی یکی بحث‌هایی مورد تأکید وزارت ارشاد بوده و حمایت از تولیدات بنیاد ملی بازی‌ها در همین راستا ایجادشده است. در همین مدت؛ میزان تولیدات آن چهار برابر سال گذشته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همه پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی موجود در استان سمنان را آغاز کردیم گفت: ۵ پروژه در حوزه تولید محتوا تعریف‌ شده است و هم‌ اکنون در حال تلاش هستیم تا جشنواره‌های متناسب در استان سمنان تقویت شود و این شامل جشنواره‌های جدید متناسب با اقتضائات استان سمنان هم خواهد زد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه اختصاص یارانه به بلیت سینما را به‌صورت موردی دنبال می‌کنیم گفت: در نظر داریم تا این طرح و اختصاص یارانه برای تحصیل، تئاتر و موسیقی را هم شامل شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه کتاب خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه های دیجیتالی رسانه های دیجیتال استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، اقدام به توزیع یارانه اعتباری خرید سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌کند.

بر اساس خبر ستاد خبری نمایشگاه کتاب، او با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

مدیر کمیته اداری و مالی ادامه داد: یارانه اعتباری خرید کتاب (بُن کتاب) صرفا در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

محمد خلج در پایان گفت: اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور درصورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذیربط (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و ...) به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند سه روز قبل از آغاز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از ۱۶اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام/ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

tags # کتاب سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه