Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@22:17:10 GMT

توده جدید گردوخاک در راه ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۳۷۰۶

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی طی امروز و فردا در ۷ استان از ورود توده جدید گردوخاک به کشور طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد. ناطقان: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۳ روز آینده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های گلستان، سمنان، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طی روزهای شنبه تا دوشنبه در سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر گاهی همراه با وزش باد شدید و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه برای مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ابرناکی و بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی توده گردوخاک در کشور عراق شکل گرفته که انتظار می‌رود طی ۲۴ ساعت آینده نوار غربی کشور و به‌تدریج بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد و باعث افزایش آلاینده جوی و کاهش کیفیت هوا شود.

طی ۲ روز آینده در نوار شرقی کشور و برخی مناطق استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و طی ۳ روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران، ‌اصفهان و فارس افزایش ابر گاهی همراه با وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

همچنین طی سه روز آینده در ایلام، خوزستان، کرمانشاه و بوشهر وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

*توصیف سامانه اول: باد و گردوخاک

نوع مخاطره: وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۱/۰۳/۲۰: اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، قزوین، قم، تهران، البرز، خراسان جنوبی، سمنان، فارس.

اثر مخاطره: احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی.

توصیه: احتیاط در تردد بویژه در جاده‌های بیابانی، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز.

*توصیف سامانه دوم: رشد ابرهای همرَفتی

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۱/۰۳/۲۰: ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل.

شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۱: جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، اردبیل، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب به شکل محدود و محلی، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و احتمال پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه‌کاره.

توصیه: عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره.
منبع: مشرق برچسب ها: توده جدید ، گرد و خاک ، ایران ، سازمان هواشناسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: توده جدید گرد و خاک ایران سازمان هواشناسی ساختمان های نیمه کاره سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی آذربایجان غربی درختان فرسوده سازه های موقت خیزش گردوخاک روز آینده وزش باد شدید افزایش ابر پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این که این شست به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان ها است.

حمزه زاده افزود: اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و چینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه ها است، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش این آثار نفیس به مدت سه ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.
به گفته حمزه زاده، در روز جهانی موزه ها بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت سه ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی در راه ایران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۸؛سامانه بارشی در راه ایران
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان