Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان جریان صدر عراق در پارلمان این کشور به درخواست رهبر این جریان، به طور دسته جمعی استعفا دادند.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه بغداد الیوم، ساعاتی پس از درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از نمایندگان این جریان برای استعفا از پارلمان، این نمایندگان استعفانامه‌های خود را امضا کردند.

جریان صدر در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: همه نمایندگان جریان صدر بدون استثنا در حنانه (دفتر مقتدی صدر در نجف)، استعفای‌شان را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: این اقدام به دستور مقتدی صدر صورت گرفت.

رهبر جریان صدر عصر روز گذشته در اظهاراتی تلویزیونی گفت: ماندن فراکسیون صدر مانعی در برابر تشکیل دولت بوده، پس تمامی نمایندگان فراکسیون آماده استعفا هستند.

وی ادامه داد: می‌بایست عزیزان من، نمایندگان فراکسیون صدر استعفاهای خود را بنویسند و بعد از دستور به آنها طی روزهای آتی، آن را تقدیم ریاست پارلمان کنند.

عراق در روزهای اخیر درگیر اختلافات سیاسی در زمینه تشکیل دولت جدید بوده است. با وجود اینکه جریان صدر اکثریت آرا را در انتخابات پارلمانی عراق بدست آورد اما در جریان رایزنی‌ها برای تشکیل دولت نتوانست در این امر موفق باشد.

رهبر جریان صدر اخیراً به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، برای تشکیل دولت ۴۰ روز فرصت داده بود اما این مهلت دو هفته پیش درحالی پایان یافت که به نظر می‌رسد هنوز راه حلی برای بن بست سیاسی حاصل نشده است. احزاب سیاسی هنوز نتوانسته‌اند اختلافات میان خود را حل کنند و اگرچه پیشنهادهایی برای تشکیل دولت ارائه شده، هنوز اما توافقی در این زمینه به دست نیامده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت عراق جریان صدر پارلمان عراق مقتدی صدر شیعیان عراق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تشکیل دولت جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در حالی که مردم این معضل را با پوست و گوشت خود احساس می‌کنند، مسئولان، مدعی اختصاص ارز به دارو و برطرف شدن مشکلات هستند که به گفته مدیرعامل انجمن تالاسمی این قبیل اظهارات فقط حکم پاشیدن نمک به زخم بیماران دارد.

متأسفانه واقعیتی که مسئولان از آن طفره رفته و سعی در لاپوشانی کردن آن دارند اینست که زخم عفونی تحریم هر روز عمیق‌تر شده و گستره‌های بیشتری از جامعه را زمینگیر می‌کند. متأسفانه نبود ارز، عدم تخصیص به موقع ارز به صنایع دارویی، کمبود شدید نقدینگی در زنجیره تأمین دارو باعث شده مردم نگران افزایش هزینه‌های زندگی و تهدید جدی سلامتشان باشند و تا دیر نشده، نمایندگان مجلس باید در جهت استیفای حقوق مردم، مطالبات عمومی را از مسئولان مجدانه پیگیری کنند.

این روزمامه همچنین نوشت: در این هفته فعالیت «دولت جوابیه» همچنان در زمینه پاسخگویی به رسانه‌ها، که منعکس‌کننده نظرات افکار عمومی هستند، به راه بود و این بار رسانه‌های دولتی و تعدادی از افراد همسو، هجمه سنگینی را به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند که نشان می‌دهد عناصری در قوه مجریه تاب پذیرش هیچ انتقاد و حتی بیان آماری از سوی نمایندگان همسو را ندارند، غافل از آنکه عدم قبول واقعیات و نپذیرفتن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی را در پی خواهد داشت که کمترین آن، گشودن در‌ها به سوی انواع بحران‌هاست.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود