Web Analytics Made Easy - Statcounter

کسری لشکری، بازرس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت تأمین نهاده‌های دامی در کشور گفت: در حال حاضر در زمینه تأمین ذرت مشکلی وجود ندارد و ذرتی که در بنادر و گمرکات تخلیه شده بیش از یک میلیون و ٣٠٠ هزار تن است ضمن اینکه در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام نیز باید مقداری ذرت وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مقداری ذرت نیز در راه داریم، افزود: با توجه به اینکه فصل برداشت ذرت برزیل نیز به تازگی آغاز شده و می‌توانیم از این کشور نیز ذرت تأمین کنیم بنابراین چالش زیادی در این حوزه نخواهیم داشت.

لشکری تاکید کرد که این مسأله منوط بر آن است که دولت سیاست‌های خود را تغییر دهد و برای تنظیم بازار کالاهای اساسی از پتانسیل بخش خصوصی بهره مناسبی ببرد.

وی گفت: وضعیت موجودی جو مناسب نیست. در حال حاضر کل موجودی جو در سراسر کشور زیر ١٠٠ هزار تن است.

لشکری اضافه کرد: تنها خوش شانسی ما آغاز برداشت جو در کشور است اما هنوز تخمینی از میزان برداشت نداریم با توجه به خشکسالی که در کشور اتفاق افتاده است.

این فعال صنفی ادامه داد: با این حال محصولی که برداشت می‌شود جوابگوی نیاز کشور در چندماهی که به آغاز فصل برداشت کشورهای صادرکننده از جمله روسیه و برخی کشورهای اروپایی مانده، خواهد بود.

لشکری اضافه کرد: باید برنامه ریزی و ارز مورد نیاز را فراهم کنیم تا در زمان برداشت محصولات این کشورها خرید یکسال خود را انجام دهیم، چون اگر بخواهیم به تناوب خرید کنیم همچنان با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی درباره وضعیت کنجاله سویا نیز با بیان اینکه در این زمینه تاکید بر واردات دانه است، افزود: با توجه به جنگ روسیه و اوکراین میزان واردات دانه از این کشور کاهش یافته بنابراین باید از کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل و آرژانتین واردات داشته باشیم.

لشکری به لزوم ایجاد تنوع در منابع تأمین پروتئین دام و طیور اشاره و اضافه کرد: می‌توانیم از کنجاله کلزا، آفتابگردان و تخم پنبه نیز در این حوزه استفاده کنیم تا با کمبود مواجه نشویم.

کد خبر 5510658 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاده های دامی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور خروج قطار از ریل سانحه ریلی سازمان امور مالیاتی قرعه کشی خودرو مالیات سهام عدالت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی سوانح ریلی قطعی برق علی اکبر محرابیان بانک مرکزی ایران عرضه خودرو در بورس تجارت خارجی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند.

به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از نیجریه، آفریقای جنوبی، غنا، سنگال، کامرون، الجزایر، مصر و عربستان سعودی که هر کدام نماینده مناطق حساس آفریقا و خاورمیانه هستند. اقدامات آنها سؤالاتی را در مورد آینده دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان ایجاد می‌کند.

نویسندگان مقاله خاطرنشان می‌کنند که اقتصاد راکد آمریکا خود کشور‌ها را به خارج کردن ذخایر طلایشان که در بانک‌های آمریکا هستند، سوق داده است. سایر نگرانی‌ها شامل تورم مداوم، افزایش سطح بدهی و نگرانی در مورد توانایی فدرال رزرو برای حفظ ثبات سیاست پولی آمریکاست.

این کشور‌ها با بازگرداندن ذخایر طلای خود به دنبال محافظت از خود در برابر سرایت مالی احتمالی و حفظ ثروت خود در مرز‌های خود هستند.

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است