Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر به نقل از بازار  معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گزارشی با ارایه آماری از متوسط قیمت خرید یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران برگرفته از سازمان ثبت معاملات و مستغلات کشور، متوسط اجاره بهای یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران برگرفته از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای کلیه مناطق شهری برگرفته از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و تعداد معاملات واحدهای مسکونی در شهر تهران برگرفته از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، شاخص دسترسی خانوارها را به مسکن با نسبت قیمت به درآمد در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در سال ۱۳۹۵ معادل ۴ میلیون ۳۷۲ هزار تومان، در سال ۱۳۹۶ معادل ۴ میلیون و ۸۲۲ هزار تومان، در سال ۱۳۹۷ معادل ۸ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان، در سال ۱۳۹۸ معادل ۱۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۴ میلیون و ۲۹ هزار تومان و در سال ۱۴۰۰ معادل ۳۱ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان ثبت شده است.

همچنین بر اساس اطلاعات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران متوسط اجاره‌بها برای یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران در سال ۱۳۹۵ معادل ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان، در سال ۱۳۹۶ معادل ۲۸هزار و ۲۰۰ تومان، در سال ۱۳۹۷ معادل ۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان، در سال ۱۳۹۸معادل ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان، در سال ۱۳۹۹ معادل ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و در سال ۱۴۰۰ معادل ۸۴ هزار و ۸۰۰ تومان گزارش شده است.

بر اساس اطلاعات استخراج شده از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای کلیه مناطق شهری در سال ۱۳۹۵ معادل ۱۰۰، در سال ۱۳۹۶ معادل ۱۰۷، در سال ۱۳۹۷معادل ۱۲۷، در سال ۱۳۹۸ معادل ۱۵۷، در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۰۰ و در سال ۱۴۰۰ معادل ۸۲ هزار و ۹۰۰ ثبت شده است.

تعداد معاملات واحدهای مسکونی در شهر تهران بر اساس سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات نیز در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ حاکی است که در سال ۱۳۹۵ معادل ۱۵۱ هزار و ۳۶۳ معامله، در سال ۱۳۹۶ معادل ۱۶۰ هزار و ۳۴۵ واحد، در سال ۱۳۹۷ معادل ۱۱۱ هزار و ۱۶۹ واحد، در سال ۱۳۹۸ معادل ۷۴ هزار و ۸۰۲ واحد، در سال ۱۳۹۹ معادل ۷۲ هزار و ۲۹ واحد و در سال ۱۴۰۰ معادل ۶۴ هزار و ۷۲۱ معامله ثبت شده است.

بر همین اساس شاخص دسترسی نسبت قیمت به درآمد در سال‌های ۱۳۹۵ معادل ۱۳.۸، در سال ۱۳۹۶ معادل ۱۳.۱، در سال ۱۳۹۷ معادل ۱۹، در سال ۱۳۹۸ معادل ۲۴.۶ و در سال ۱۳۹۹ معادل ۳۲.۲ سال ثبت شده است.

 

  ۲۰

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور مربع واحد مسکونی در شهر تهران یک متر مربع واحد مسکونی مسکونی در شهر تهران سال ۱۴۰۰ معادل سال ۱۳۹۵ معادل سال ۱۳۹۹ معادل سال ۱۳۹۷ معادل سال ۱۳۹۸ معادل سال ۱۳۹۶ معادل ثبت شده هزار تومان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان می‌گوید: ۹ هزار واحد قابل افتتاح در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال وجود دارد.

یوسف زاده در حاشیه جلسه شورای مسکن استان گفت: در این شورا سهمیه بانک‌های عامل استان در طرح‌های نهضت ملی مسکن شهر‌های جدید مشخص شد و در شهرستان‌های خمین، محلات، مامونیه و ساوه زمین‌هایی که در فرآیند کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته بودند تعیین تکلیف شد.

او افزود: درباره طرح ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در اراک هم مصوباتی برای تسهیل دریافت تسهیلات متقاضیان و استفاده از ظرفیت‌های شورای مسکن برای سرعت گرفتن این طرح به تصویب رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در شهر جدید امیرکبیر هم کار قرعه کشی ۹۰۰ متقاضی به پایان رسیده و در روز‌های آینده در قالب جشن جوانی جمعیت قرارداد‌ها منعقد می‌شود.

یوسف زاده افزود: در این جلسه همچنین مدیر کل تعزیرات حکومتی استان عملکردی از گشت‌های مشترک بازرسی مشاوران املاک و نظارت بر بازار مسکن ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر