Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@00:59:24 GMT

مدیرکل اوقاف قم: امامزادگان منشأ خیرت و برکت هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۵۱۱۹

مدیرکل اوقاف قم: امامزادگان منشأ خیرت و برکت هستند

گروه استان‌‌‌ها- مدیرکل اوقاف استان قم گفت: امامزادگان ستارگان درخشانی هستند که در بین ما حضور دارند و همانطور که در زمان حیات، منشأ خیرت و برکت بوده‌اند، امروز هم بقاع متبرکه آنها ملجأ و پناهگاه مومنان و همه کسانی است که دل در گرو حقیقت دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جشنواره «ستارگان سپهر کرامت» که به مناسبت دهه کرامت در بقعه علی بن بابویه برگزار شد اظهار داشت: شاعران، مداحان و ستایشگران اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) صاحبان اصلی این مجلس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازم است در این فرصت، از نظرات و مطالب ستایشگران اهل بیت(ع) استفاده کنیم و از آخرین سروده‌ها و مدیحه‌سرایی‌های آنها بهره ببریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه از دست اندرکاران جشنواره ستارگگان سپهر کرامت نهایت تشکر و قدردانی را داریم گفت: همزمان با دهه کرامت امسال، هفته فرهنگی شیراز هم شهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شده و امروز میزبان مهمانانی از این شهر هم هستیم که مقدم آنها را نیز گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: برپایی هفته‌های فرهنگی بین شهرهایی که دارای سبقه و سابقه مذهبی هستند، می‌تواند موجب هم افزایی و تعاملات فرهنگی، هنری و اجتماعی شده و قلوب مومنین را به هم نزدیک‌تر کند.

اسکندری خاطرنشان کرد: امامزادگان ستارگان درخشانی هستند که در بین ما حضور داشته و دارند و همانطور که در زمان حیات، منشأ خیرت و برکت بوده‌اند، امروز هم بقاع متبرکه آنها ملجأ و پناهگاه مومنان و همه کسانی است که دل در گرو حقیقت دارند.

غباروبی امام زاده سید حمزه (ع) تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی + تصاویرامام زاده‌های استان البرز پذیرای زائران هستندقم| همایش رهروان یاس نبوی در امام زاده جعفر شهید برگزار شد

 انقلاب اسلامی موجب رونق شعر آیینی شد

 حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی نیز در این مراسم بیان کرد: سخن گفتن نزد شاعران و مدیحه‌سرایان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دشوار و مصداق زیره به کرمان بردن است.

وی افزود: شعر آیینی و شعر عاشورایی از دیرباز مورد توجه شیعیان بوده علی الخصوص که در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت و مورد عنایت مقام عظمی ولایت هم بوده لذا شاهد رونق آن هستیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم با بیان اینکه حضرت شاهچراغ برادر امام رضا(ع) در شیراز مدفون هستند و برادر دیگرشان سید علاءالدین(ع) نیز در همان شهر به خاک سپرده شده‌اند گفت: ایشان امامزاده‌ای سریع‌الدعوه هستند و حاجات حاجتمندان زیادی را شفاعت کرده‌اند.

وی ادامه داد: برادرزاده حضرت شاهچراغ نیز به نام علی بن حمزه(ع) در شیراز مدفون هستند که بارگاه نورانی ایشان هم از نظر مذهبی و هم از نظر میراث فرهنگی و تاریخی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

صمدانی با بیان اینکه مشهور است دشمنان بعد از مبارزه‌ای سخت، سر از بدن علی بن حمزه جدا کردند و او همچنان در حال مبارزه بود گفت: بر این اساس شعری سروده شده با این مضمون که «سر آن کشته بنازم که بعد از کشته شدن/ سر خود گیرد و اندر پی قاتل بدود»؛ شعری آیینی که نشان‌دهنده اوج اخلاص شاعر و نیز فداکاری و از جان گذشتگی فرزندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم خدمت به امامزادگان و بارگاه نورانی آنها را فرصتی ناب از سوی خداوند برای خادمان این آستان‌های نورانی دانست و تصریح کرد: هر کس در مجموع اوقاف مشغول بکار است، به نوعی خدمتگذار این بزرگواران به شمار می‌رود.

 امامزادگان و علمای مدفون در قم ستارگان آسمان کرامت هستند 

همچنین حجت‌الاسلام مهدی خویی در این مراسم بیان کرد: از همه ستایشگران و شاعران و مدیرانی که در این جشنواره حضور یافته‌اند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: جناب جعفر بن محمد قولویه قمی در کتاب کامل الزیارات از امام علی بن موسی الرضا(ع) نقل می‌کنند که «مَنْ لَمْ یَقْدِرْ عَلى زِیارَتِنا فَلْیَزُرْ صالِحى مَوالینا یُکْتَبْ لَهُ ثَوابُ زِیارَتِنا» هرکس نتواند ما را زیـارت کنـد، دوستان و پیروان شایسته ما را زیارت کند، تـا پاداش زیارت ما برایش نوشـته شود.

مدیر مرکز افق مزار مقدس شیخان با بیان اینکه جناب علی بن بابویه قمی پدر شیخ صدوق، مورد تکریم امام زمان(عج) بوده‌اند گفت: امروز در این مکان مقدس که بقعه ایشان است گردهم آمده‌ایم تا دهه کرامت را گرامی بداریم، یکی از دوستان و پیروان شایسته اهل بیت عصمت و طهارت؛ در مزار شیخان نیز 635 شهید، 700 عالم، سه تن از اصحاب ائمه اطهار(ع) و دو بانوی مجتهده مدفون هستند که همه آنها ستارگان سپهر کرامت به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: علامه مجلسی در جلد 99 بحارالانوار وقتی به مزارات قم می‌رسد، قلم از دستش رها می‌شود و اینگونه می‌نویسد: مقابر قم محل دفن افاضل و محدثین است که تعظیم آنها تعظیم دین است و اکرام آنها اکرام ائمه طاهرین(علیهم السلام) محسوب می‌شود.

 شعرخوانی استاد مجاهدی در وصف امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) 

دبیر دبیرخانه شعر و ادبیات آیینی کشور در جشنواره ستارگان سپهر کرامت به قرائت جدیدترین سروده‌های خود در وصف علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و مزار شیخان پرداخت.

 محمد علی مجاهدی در جشنواره «ستارگان سپهر کرامت» که به مناسبت دهه کرامت در بقعه علی بن بابویه برگزار شد تصریح کرد: دهه کرامت که با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و با سالروز میلاد امام رضا(ع) پایان می‌یابد، فرصتی ناب برای پرداختتن به مسئله کرامت اهل بیت(ع) است.

انتهای  پیام/452/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت عصمت و طهارت دهه کرامت برگزار شد اهل بیت ع علی بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،زائرسرای کرامت ۲ ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس کمیته امداد خمینی (ره) در مشهد افتتاح شد.
مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است،گفت: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

 

 

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی