Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@00:31:36 GMT

پیام امیر قطر برای طالبان

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۵۲۲۲

پیام امیر قطر برای طالبان

در پی کنار گذاشته شدن ترکیه و قطر از رقابت‌های منطقه‌ای برای مدیریت فرودگاه کابل، مشاور امنیت ملی قطر در سفر به کابل پیام امیر قطر را به طالبان منتقل کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد بن احمد المسند» مشاور امنیت ملی امیر قطر به همراه «مطلق بن ماجد القحطانی» نماینده ویژه وزارت خارجه قطر در امور افغانستان در سفر به کابل با «امیرخان متقی» وزیر خارجه و «خیرالله خیرخواه» وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین سفر هیئت بلندپایه قطر به کابل پس از کنار گذاشته شدن ترکیه و قطر از رقابت‌های منطقه‌ای برای مدیریت فرودگاه‌های بین‌المللی افغانستان و توافق طالبان با امارات است.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، متقی در این دیدار اظهارداشت که افغانستان در 10 ماه گذشته در عرصه حکومتداری خوب، حسن همجواری، اقتصاد، صادرات و امنیت "دستاوردهای شگرفی" داشته و تلاش‌های جدی برای حل مسائل باقیمانده در حال انجام است.

بیانیه می‌افزاید: «المسند نیز با ابراز خرسندی درباره تامین امنیت در افغانستان و اتخاذ تصمیمات در این کشور بصورت مستقلانه گفت که این پیشرفت مهمی برای ما به عنوان شریک استراتژیک افغانستان است».

وی افزود: با این پیام امیر قطر به کابل آمده است که روابط خوب قطر و افغانستان سابقه طولانی دارد و در آینده نیز این روابط ادامه خواهد داشت.

درخواست طالبان از قطر برای سرمایه‌گذاری در ایجاد سد و استخراج معادن افغانستانقطر: حفظ شرایط کنونی مشکلات افغانستان را حل نمی‌کندامارات برنده رقابت‌های منطقه‌ای برای مدیریت فرودگاه‌های افغانستان

وزیر خارجه طالبان نیز با قدردانی از موضع قطر گفت که این کشور می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله حمایت سیاسی و دیپلماتیک، سرمایه‌گذاری، توسعه اقتصادی، کمک‌های بشردوستانه و مبارزه با مواد مخدر به افغانستان کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار قطر طالبان اخبار افغانستان اخبار قطر طالبان اخبار افغانستان منطقه ای امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های آمریکا ظالمانه است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان محدودیت‌‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند و گفت این عمل توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی همچنین افزود برخی کشورها به پناهگاه، آموزش‌گاه و تمویل‌گاه داعشیان تبدیل شده است.

‏متقی افزود: «در یک کشور به داعش نیروی انسانی زمینه‌سازی می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آنجا عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تمویل‌ و محلات برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.»

وی تأکید کرد درصورتی که این سه کشور مسئولیت خود را ادا کنند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه کشور همچنین گفت که در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، افغانستان در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال مبدل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است؛ از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان استفاده خوب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید