Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین بزرگداشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمود دعایی نماینده رهبر معظم انقلاب و سرپرست فقید موسسه مطبوعاتی اطلاعات پنجشنبه شب با حضور روحانیان، فضلا و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این آیین که آیت الله سید جواد علوی بروجردی و نمایندگان بیوت برخی مراجع تقلید به‌ویژه آیت‌الله حسین نوری همدانی و همچنین تعدادی از چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای حضور داشتند، یاد و نام یار دیرین انقلاب و امام راحل گرامی داشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت، رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا طی سخنانی جنبه‌های شخصیتی مرحوم دعایی را مورد توجه قرار داد و فروتنی و بهره‌مندی از فکر و اندیشه بسیار عمیق را از مهمترین آن‌ها ذکر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در ادامه با تاکید بر نقش حساس مرحوم دعایی در عرصه‌های گوناگون انقلاب اسلامی گفت: این شخصیت کم‌نظیر به لحاظ فکری به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نزدیکی زیادی داشت و در زمان‌های مختلف نیز به شدت مصمم بود قلب‌ها را به یکدیگر پیوند بدهد.

رئیس بنیاد اسرا همچنین اهتمام رئیس موسسه اطلاعات به ترویج معارف و ارزش‌های گرانسنگ اسلامی را از شاخص‌ترین ویژگی‌های آن برشمرد و گفت: او همواره می‌کوشید تا در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور و نقش موثری از خود نشان دهد.

جوادی آملی در بخشی از سخنان خود تحقق اندیشه و آرمان‌های رفیع و والای حضرت امام را از هدف‌ها و رسالت‌های مهم این فعال برجسته و ارزنده رسانه‌ای توصیف کرد و گفت: او در زمینه‌های متعدد سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای توفیق یافته بود اعتماد جامعه نخبگانی کشور را به خود جلب کند.

او ضمن اشاره به سعه صدر و همچنین ساده زیستی آن فقید سعید گفت: شیوه رفتار و برخورد حجت‌الاسلام و المسلمین دعایی از سوی اهالی سیاست و اصحاب رسانه و مطبوعات الگو و سرمشق است و جبران از دست رفتن چنین شخصیت‌های بزرگی برای اسلام، انقلاب و کشور کار آسانی نیست.

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، یکی از همراهان امام خمینی (ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بود که سابقه سفیری ایران در بغداد بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی، سرپرستی موسسه اطلاعات و نمایندگی ۶ دوره مجلس شورای اسلامی را هم در کارنامه خود داشت.

او سرانجام پس از عمری مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر پانزدهم خردادماه جاری بر اثر بیماری قلبی در  ۸۱ سالگی دارفانی را وداع گفت و پیکرش پس از وداع و تشییع باشکوه در حرم حضرت امام به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراسم بزرگداشت رهبر انقلاب حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ، آیین افتتاح رسمی این دوره از نمایشگاه از ساعت ۱۵ چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

در این آیین محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی کشور و اصحاب صنعت نشر ایران حضور دارند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

۲۴۵۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903939

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی در بندرعباس برگزار شد
  • آیین افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی