Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: این صندوق در رویکرد جدید خود توجه ویژه‌ای به نامداران و چهره‌های ماندگار عرصه فرهنگ و هنر دارد و برای تجلیل از این بزرگان، سلسله‌ برنامه‌هایی در قالب تور هنری- فرهنگی درنظرگرفته‌ که مقصد آن، شهرهایی با ویژگی‌های خاص در حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از روابط‌عمومی صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، گفت: سفر «هفت بحر هنر» با هدف پاسداشت و تکریم از مقام شامخ هنرمندان نامدار و برجسته عرصه فرهنگ و هنر کشور برگزار می‌شود که عمر خودشان را سال‌ها در مسیر اعتلای هنر ایران صرف کردند و حاصل فعالیت‌هایشان، تربیت شاگردان و خلق آثار بدیع و ماندگار برای فرهنگ ایرانی-اسلامی‌مان بوده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: صندوق اعتباری هنر در رویکرد جدید خود بنا بر توجه ویژه‌ای که به نامداران و چهره‌های ماندگار عرصه فرهنگ و هنر دارد، و برای تجلیل از این نام بزرگان عرصه‌های هنر، سلسله‌برنامه‌هایی در قالب سفرهای فرهنگی  هنری در نظر گرفته‌ که مقصد آن، شهرهایی با ویژگی‌های خاص در حوزه فرهنگ و هنر است.

پوراحمدی یادآوری کرد: از جمله ملاک‌های انتخاب ما، شهرهایی هستند که از نظر فرهنگی، هنری، مذهبی و تاریخی در کشور شهرت داشته و شخصیت‌های فرهنگی و هنریِ برجسته‌ای را در دل خودشان پرورش داده باشند. یکی از این شهرها، «خوانسار» است که مردمانی فرهنگی و فرهیخته‌ دارد و در عرصه فرهنگ، هنر و مذهب کشور صاحب‌نام است. بسیاری از بزرگان جهان تشیع که در این خطه به دنیا آمده‌اند، در تاریخ ماندگار هستند.

او اضافه کرد: در حال حاضر نیز شخصیت‌های برجسته‌ای همچون «استاد یدالله کابلی» نیز در این خطه رشد کرده‌اند که یکی از فرهیختگان و چهره‌های ماندگار حوزه هنر ایرانی- اسلامی و احیاگر خط شکسته معاصر، هستند.  

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، با اشاره به دیگر اهداف این برنامه، گفت: تلاش داریم شهرهایی را که هرکدام با یک هنر ویژه شناخته می‌شوند،‌ انتخاب کنیم. شهر خوانسار نیز یکی از پایگاه‌های اصلی کتابت و هنر خوش‌نویسی‌ست. این شهر به‌صورت تاریخی در حوزه نشر و کتابت نام‌آشناست و یکی از قطب‌های اصلی هنر خوش‌نویسی کشور محسوب می‌شود. بر همین اساس، بسیاری از خانواده‌های سرشناس این شهر اسامیِ مرتبط با کتابت و خوش‌نویسی دارند؛ مثل خانواده اشرف‌الکتاب، ناشرالاحکام، خامه‌ای، کاتبی، افسرالشعرا و کتابچی. همین موضوع، نشان می‌دهد این شهر به‌لحاظ تاریخی، بستر و خاستگاه کتابت ،خط و خوش‌نویسی است.

او اظهار کرد: «خوانسار» همچنین شهری زیبا با برخوداری از طبیعتی دل‌انگیز بوده و به‌عنوان یکی از باغ شهرهای زیبای ایران به شهر چشمه‌ها و درختان سربه‌فلک‌کشیده معروف است.

پوراحمدی به حضور شخصیت‌های برجسته‌ای از هنر خوش‌نویسی و دیگر هنرها در سفر «هفت بحر هنر» اشاره‌ کرد و افزود: حضور این جمع از هنرمندان که بیشتر از چهره‌های هنر خوش‌نویسی معاصر هستند، همایش فرهنگی و تاریخی بی‌نظیری را در شهر خوانسار برپا می‌دارد و فرصت مغتنمی برای همه عاشقان خط و خوش‌نویسیِ این خطه از ایران است.

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، گفت: این صندوق، فرصتی فراهم کرده تا علاقه‌مندان هنر و هنرمندان جوان از نزدیک با سرآمدان و نامداران هنر، دیدار داشته‌باشند و این دیدار زمینه‌ای سفر «هفت بحر هنر» توسط صندوق اعتباری هنر از ۲۰ تا ۲۲ خرداد با برگزاری مراسم تجلیل از استاد «یدالله کابلی» در شهر خوانسار، برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: یدالله کابلی خوانساری ، خوشنویسی ، هنر خوشنویسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: یدالله کابلی خوانساری خوشنویسی هنر خوشنویسی مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر هنر خوش نویسی یدالله کابلی فرهنگ و هنر عرصه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟

بر اساس بیانیه اخیر دولت هند مبنی بر منع مسافرت شهروندان هندی به ایران و اسرائیل شنیده‌ها حاکی از عدم حضور هند به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کمتر از 11 روز مانده به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،‌ حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه این رویداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که پس از صدور بیانیه دولت هند در روز 24 فروردین که در آن  به شهروندانش توصیه کرد که با توجه «به شرایط حاکم بر منطقه» تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند. بعید است که ناشران هندی بتوانند خود را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند. پیگیری‌های دوطرف تا این لحظه به نتیجه‌ای ختم نشده است.

نگاهی به سالن رایت نمایشگاه کتاب دهلی/ رایت سنتر دهلی چه قابلیت هایی برای نشر ایران دارد؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مذاکره با وزارت فرهنگ هند پیگیر حضور ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران است،‌  یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزرات ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید این پیگیری‌ها گفت: نتیجه این پیگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟