Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@13:02:37 GMT

پوشش بیمه‌ای ۶۷۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۵۵۶۵

پوشش بیمه‌ای ۶۷۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به توقف صادرات ۴۰میلیون دلاری صنایع دستی در دوران کرونا گفت: صنایع دستی می تواند تضمین کننده اقتصاد پایدار و ایران آباد باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ایزدی امروز_ جمعه بیستم خردادماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: ۲۰ خردادماه مصادف با روز جهانی صنایع دستی و روز ملی فرش است، به هر طریق اگر بخواهیم به این دو ارزش فرهنگی نگاه کنیم، نام اصفهان ستاره درخشانی است که با ظهور اسلام معنا و مفهوم دیگر یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صنایع دستی را هنری ایرانی و اصفهانی دانست و افزود: نزدیک به دو سوم صنایع دستی زنده ایران به بهترین شکل در اصفهان تولید می‌شود و ۶۸ هزار هنرمند با تلاش و ایمان به خدا مصنوعاتی خلق می‌کنند که شایسته ستایش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب، اصفهان را با برخورداری از صنایع دستی نام‌آور، به نام شهر درخشان معرفی فرمودند که با همت هنرمندان این عرصه درخشان‌تر از گذشته و با بهره‌گیری از تربیت اسلامی، مفهوم و رنگ بهتری پیدا کرده است.

توقف صادرات ۴۰ میلیون دلاری صنایع دستی در دوران کرونا

وی وظیفه وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را حمایت از فعالان این عرصه دانست و افزود: با اینکه نزدیک به سه سال سخت بر این هنر صنعت گذشت و فعالیت هنرمندان را دچار اخلال کرد، اما با همه این سختی‌ها دولت بر آن است که با اجرای شعار سال، گام‌های بلندی برای توسعه پایدار این عرصه به ویژه در اصفهان رقم بزند.

ایزدی با اشاره به اینکه توسعه پایدار در حوزه فعالیت میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان بدون در نظر گرفتن صنایع دستی به عنوان حلقه اتصال آنها ممکن نیست، خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ با حمایت مسئولان اداره کل و تلاش هنرمندان صنایع دستی، ۴۰ میلیون دلار از این محصولات صادر شد که در طول دو سال گذشته به این رقم نرسیدیم، اما امسال بر آن هستیم با همت و تلاش همکاران در عرصه تولید و ترویج صنایع دستی، این محصولات را به عنوان ابزار کاربردی وارد خانوارهای ایرانی کنیم.

وی از تلاش برای افزایش صادرات صنایع دستی به رقم ۶۵ میلیون دلار خبر داد و گفت: رسیدن به این هدف نیازمند تلاش همه ایرانیان است و در این زمینه دست یاری به سوی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه موقت اصفهان، استاندار، مدیران استانی و شهردار، دراز کنیم.

ضرورت تغییر نگاه تجملی به صنایع دستی

مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تغییر نگاه تجملاتی و غیرکاربردی به صنایع دستی را ضروری دانست و تاکید کرد: این مسئله اصلی‌ترین هدف برای افزایش کمی و کیفی تولیدات این صنعت است و امیدوارم نمازگزاران که عصاره فرهنگ ایمان شعور و استقامت هستند دست یاری ما را بفشارند و کمک کنند تا زمینه اشتغالزایی مناسبی در این حوزه فراهم شود.

وی با اشاره به برخورداری ۶۷۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی از پوشش بیمه‌ای، گفت: این آمار قابل قبول نیست و بر آن هستیم که با تلاش دولت بتوانیم اتفاقات بهتری را در حوزه بیمه رقم بزنیم، پرداخت تسهیلات نیز از اهداف دیگر در این زمینه است.

ایزدی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان پست در راستای تحقق اهداف دولت خبر داد و افزود: هدف از این اقدام ریشه کن کردن کاغذبازی است تا بتوانیم خدمات را در منزل به هنرمندان و علاقه مندان صنایع دستی ارائه دهیم.

وی نماز جمعه را یادگار رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) دانست و گفت: جانشین برخی امام یعنی رهبر معظم انقلاب سال‌هاست شعارهای سال را بر محور اقتصاد تعریف کردند و دلیل این تاکید بر مسائل اقتصادی همان حدیث شریفی است که می‌فرماید نباید اجازه دهیم فقط وارد شود زیرا ممکن است ایمان زیر سوال برود.

مدیر کل میراث فرهنگی با اشاره به عزم جدی دولت برای تحقق شعار سال ادامه داد: اقتصادی که برگرفته از تعالیم اسلامی و به واسطه جان فشانی و ایثار شهدا به ویژه شهدای شهر اصفهان توسط رهبر تعیین شده است بر پایه اقتصاد فرهنگی است که باید مبتنی بر تعالیم ناب اسلامی باشد تا اسلام ناب محمدی را به بهترین شکل صادر کند.

وی افزود: همه ما بر این باوریم که صنایع دستی ایران و اصفهان می‌تواند به بهترین شکل تحقق دهد شعار امسال را و بتوانیم شعار امسال را با بهره‌گیری و آموزش مناسب در راستای تحقق اقتصاد فرهنگی و شعار سال جامع عمل بپوشانیم زیرا آنچه رهبر به نام تمدن نوین اسلامی مطرح می‌کند ابزاری به نام صنایع دستی می‌خواهد این صنایع می‌تواند تضمین کننده اقتصاد پایدار و ایران آباد برای آینده باشد تا اسلام را به همه جا صادر کند.

کد خبر 580871

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه نماز جمعه اصفهان مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان صنایع دستی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت