Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@19:26:13 GMT

بازداشت سارقان بانک ملی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۵۶۱۸

بازداشت سارقان بانک ملی

سانحه ریلی مشهد - یزد/ سرقت از بانک ملی/ قطع فعالیت دوربین‌های آژانس در ایران/ قطعنامه ضدایرانی شورای حکام/ افزایش حقوق بازنشستگان/ سفر رئیسی به چهارمحال و بختیاری و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا در روزهای (پنج‌شنبه و جمعه) نوزدهم و بیستم خرداد ماه ۱۴۰۱ بود که جزییات آن در ادامه می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، در پی سانحه ریلی مشهد - یزد و جان باختن تعدادی از هموطنان‌مان، الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان در پیامی به رئیس‌جمهور کشورمان ضمن ابراز تاثر عمیق به دولت و مردم ایران تسلیت گفت و با خانواده های جان باختگان و مجروحان این حادثه ابراز همدردی کرد.

خبر مربوط به بازداشت ۱۳ نفر از سارقان بانک ملی هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

علی صالحی دادستان تهران ضمن اعلام این خبر، عنوان کرد: ۱۳ نفر از سارقان بانک ملی که ۱۰ نفر از آنها در داخل و ۳ نفر خارج از کشور بودند، دستگیر شدند و مقادیر زیادی از اموال مسروقه نیز کشف شده است.

تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس اتمی که توسط آمریکا و تروئیکای اروپایی ارائه شده بود از دیگر موضوعات مهم خبری این روزهاست که مخاطبان بسیاری اخبار مربوط به آن را دنبال می کنند.

در واکنش به این قطعنامه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که روند جمع‌آوری دوربین‌های نظارتی از تاسیسات هسته‌ای ایران را آغاز کرده است.

سازمان انرژی اتمی با انتشار ویدیویی از خاموشی تعداد قابل توجهی از دوربین های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد. در این ویدیو نشان داده می شود که اپراتورها، برق متصل به دوربین‌های فراپادمانی را قطع می کنند.

همچنین محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که ما فعالیت تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی را خاتمه دادیم، به فعالیت بقیه هم خاتمه خواهیم داد.

ایران به دلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه اخیر با موضوع ایران، گام های عملی متقابلی را اتخاذ کرده است و یک منبع مطلع به ایران اکونومیست گفته است که ایران کار تولید و نصب نسل های جدید سانتریفیوژ از جمله IR-۶ و IR-۴ و IR-۲m را سرعت می‌دهد.

نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین های فرا پادمانی از جمله اقداماتی است که ایران در واکنش به صدور قطعنامه در شورای حکام در دستورکار ‌قرار داد.

قطعنامه ضدایرانی در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مورد استقبال عربستان سعودی قرار گرفته و وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای نوشت: عربستان از ایران می‌خواهد که به همکاری با آژانس و حل‌وفصل مشکلات برجسته بپردازد. عربستان امیدوار است که اعضای شورای حکام حمایت کامل خود را از آژانس اتمی و مدیرکل آن ارائه دهند.

دیگر اخبار مرتبط با قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

مطلع شدیم ۲۷ دوربین در ایران قطع خواهد شد

اقدام ایران در قطع تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس کار خوبی است

بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی و آمریکا درخصوص تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام

بیانیه ایران متعاقب تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی

پاسخ ایران به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام "قاطع و متناسب" است

استقبال رژیم صهیونیستی از تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام

آمریکا و اتحادیه اروپا آماده توافق با ایران نیستند

نمی‌توان جمهوری اسلامی را وادار به عقب‌نشینی کرد

لبخند و اخم دشمنان را به اقتصاد و معیشت مردم گره نمی‌زنیم

اعمال فشار علیه ایران به حل مسئله هسته‌ای کمکی نمی‌کند

همتایان اروپایی درکی از وضعیتی که در آن قرار داریم ندارند

دعوت به همکاری ازطریق صدور قطعنامه ناامیدکننده است/ایران حق دارد در رویکردش با آژانس بازنگری کند

آمریکا و کشورهای اروپایی و آژانس انصاف و عدالت را به سخره گرفتند

انقلاب اسلامی به کسی باج نمی‌دهد بلکه توی دهن زورگو می‌زند

***

سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک از ایران خواستند تا از فرصت باقی‌مانده برای به نتیجه رساندن توافق هسته‌ای استفاده کند.

در ادعاهای تروئیکای اروپا در این بیانیه آمده است که ما دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس به همراه دیگر مشارکت‌کنندگان در برجام و ایالات متحده از آوریل ۲۰۲۱ با حسن نیت و به طور گسترده به مذاکره با ایران پرداختیم تا برجام را احیا کنیم! از مارس ۲۰۲۲ توافق قابل دوامی بر روی میز است که ایران را به تعهدات برجامی و آمریکا را به توافق بازمی‌گرداند. ما متاسفیم که ایران از این فرصت دیپلماتیک برای نهایی کردن توافق استفاده نکرده است. ما از ایران می‌خواهیم تا حال این کار را انجام دهد. ما آماده به نتیجه رساندن توافق هستیم.

همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ایالات متحده همچنان به بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام متعهد است، افزود: ما آماده به نتیجه رساندن توافق بر منبای تفاهمات بدست‌آمده با متحدان اروپایی در وین طی ماه‌های گذشته هستیم. این توافق از ماه مارس در دسترس بوده، اما تنها درصورتی می‌توانیم مذاکرات را به نتیجه برسانیم و آن را اجرا کنیم که ایران از خواسته‌های اضافی خود که به برجام بی‌ارتباط است، دست بکشد.

خبرهای دیگر با محوریت برجام را می‌توانید در لینک‌های زیر بخوانید.

طرح جمهوری‌خواهان آمریکا برای جلوگیری از احیای برجام

ایران به پایبندی کامل به برجام بازگردد

تصمیم بازگشت به برجام در اختیار ایران است

اظهارات متوهمانه بنت درباره توافق هسته‌ای

تحلیل دوحه‌نیوز از نقش قطر در احیای برجام

***

هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از تصمیم دولت و دست‌اندرکاران برای افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تشکر کرد و گفت: این‌که بازنشستگانی که درآمد پایین داشتند، به‌عنوان اکثریت بازنشستگان تامین اجتماعی، اکنون با افزایش حدود ۶۰ درصدی، کمتر از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری نمی‌گیرند، از اقدامات منطقی و لازم دولت در راستای کمک به مردم جامعه و حقوق‌بگیران تامین اجتماعی بوده است.

همچنین دیدار رئیس جمهور با مردم روستای لبد یکی از محروم‌ترین روستاهای چهارمحال و بختیاری از دیگر اخبار پربازدید بود. گزارش کامل بیست و چهارمین سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی را می توانید اینجا بخوانید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مهمترین اخبار سیاسی ایسنا ، برگزیده‌ها ، پربازدیدترین خبرها ، سانحه ریلی مشهد یزد ، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، قطعنامه شورای حکام ، سفر استانی رئیسی ، حقوق بازنشستگان ، سرقت از صندوق اجاره‌ای بانک ملی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برگزیده ها سانحه ریلی مشهد یزد آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه شورای حکام سفر استانی رئیسی حقوق بازنشستگان سرقت از صندوق اجاره ای بانک ملی آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ضدایرانی تصویب قطعنامه شورای حکام بیانیه ای بانک ملی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گروسی» به ایران می‌آید

«بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

او  افزود: در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • لحظه بازداشت سارقان زورگیر در عملیات پلیس | ویدئو
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود