Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) وبا اشاره به صفات اخلاقی و ویژگی های رفتاری امام هشتم بیان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با استفاده از تمام امکانات به ویژه در فضای مجازی به دنبال تقابل مردم و حکومت در قالب اعتراضات هستند ولی توطعه دشمنان به دلیل همراهی و توجه مردم به انقلاب ناکام می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت ثامن الائمه(ع) تاکید کرد: طبق روایت و احادیث دینی، امام رضا(ع) معدن علم، نهایت فهم و درک، نمونه فضل و حکمت و بهترین مولود و فرزند برای امت است.

وی با اشاره به فیلم ایرانی ساخته شده با اهانت به ساحت امام رضا(ع) افزود: این فیلم نخست در ایران مجوز دریافت کرد و سپس در اردن با حضور عوامل فرهنگی و بازیگران ایرانی ساخته شد و مسئولان فرهنگی با رفتار مناسب و توجه بیشتر مانع از تکرار اتفاقاتی از این قبیل شوند. 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خصوص نکوداشت مقام آیت الله سیدمحمد شاهچراغی با برگزاری مراسم افتتاحیه در دامغان و اختتامیه در سمنان تصریح کرد: مراسم نکوداشت آیت الله شاهچراغی به عنوان وظیفه ای برعهده شاگردان این عالم بزرگ انجام شد و نکوداشت بزرگانی مانند آیت الله شاهچراغی تنها نکوداشت یک فرد نیست بلکه تکریم علما، به عنوان سنت ائمه معصومین(ع) از وظایف همگانی است.

مطیعی ادامه داد: مشکلات اقتصادی کنونی مانع از حضور و تحصیل جوانان در حوزه های علمیه نیست و فرزندان را باید با الگوبرداری از زندگی علمایی مانند آیت الله شاهچراغی به سمت حضور در حوزه ها هدایت کنیم.

امام جمعه سمنان با اشاره به چهاردهم خردادماه و حضور مردم در آیین گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) پس از کرونا یادآورشد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری در این مراسم، امام خمینی(ره) روح انقلاب است و در زندگی فردی، اجتماعی، مردم و مسئولان باید مکتب قیام الله امام راحل را الگوی خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: از شانزدهم تا بیست و سوم خردادماه هفته محیط زیست با شعار محیط زیست مردم پایه، هوشمندانه و فناورانه نامگذاری شده است و سیاست های ابلاغی محیط زیست پس از پنج مرحله کارشناسی در ۱۵ بند از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ابراز داشت: مهمترین مشکلات محیط زیست استان سمنان مربوط به کم آبی و کاهش بارندگی، عدم رعایت حریم رودخانه ها و چرای بیش از حد دام ها در مراتع است و مردم باید به مدیریت بهینه آب و جلوگیری از هدررفت منابع آبی، کاهش مصرف برق، گاز و آب توجه کنند.

مطیعی، محیط بانان را حافظان اصلی محیط زیست دانست و عنوان کرد: بازچرخانی آب به عنوان یکی از مهمترین روش های کنترل مصرف تنها در شهرستان مهدیشهر انجام می شود و طرح ۲ ساله بازچرخانی آب در سمنان توسط مسئولان مربوطه در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی افزود: در زمینه عفاف و حجاب فعالیت های مطلوبی با همکاری نیروی انتظامی، دادستانی و استانداری با سرخط اصلی ادارات و دستگاه های اجرایی در جریان است.

امام جمعه سمنان در پایان با اشاره به سفر معنوی حج گفت: زائران از این فرصت به گونه ای استفاده کنند که طبق روایت پس از بازگشت از سرزمین وحی مانند روز نخست تولد، پاک و سبکبال باشند./

برچسب‌ها سمنان مرتضی مطیعی شبکه اجتماعی مجازی فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان مرتضی مطیعی شبکه اجتماعی مجازی سمنان مرتضی مطیعی شبکه اجتماعی مجازی فضای مجازی محیط زیست آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است و همه ما باید برای حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهای روزگار کهن تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه به مناسبت روز ملی خلیج فارس در پیامی این روز را به دوستداران میهن اسلامی و خلیج همیشه فارس تبریک گفت که متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خلیج فارس به لحاظ راهبردی، ملی و زیستی یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورود ایران به جهان است و اهمیت این مسئله برای تمام هموطنان، سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان در نظام مقدس جمهوری اسلامی واضح و مبرهن است. خلیج همیشه فارس اصلی‌ترین نماد برای تمامیت ارضی کشورمان است و همه ایرانیان برای حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهای روزگار کهن جان در طبق اخلاص نهاده‌اند.

دهم اردیبهشت، روز ملی «خلیج همیشه فارس» را در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) در حالی جشن می‌گیریم که این منطقه هم به لحاظ استراتژیک در کانون توجهات و ریل گذاری توسعه مطابق با منویات اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله) در خصوص توسعه دریامحور همراه با حفظ و ارتقای زیستگاه‌های بی‌بدیل قرار گرفته است و دولت مردمی انقلابی هم با تمام توان جهت قرارگیری در این مسیر تلاش می‌کند. خلیج فارس به لحاظ زیستی یکی از پرتاب‌وتوان‌ترین زیست بوم‌های دریایی در برابر تغییراتی است که به دست انسان‌ها به آن تحمیل شده است.

به عنوان خادم کوچک ملت در بخش محیط زیست دولت مردمی- انقلابی ضمن تبریک این روز به تمامی دریادلان عزیز و شهیدان پرکشیده به اوج آسمان زیبایی سرزمین اسلامی‌مان که در قعر خلیج همیشه فارس با عزت آرمیده‌اند، به میهن دوستان و هموطنان عزیز یادآور می‌شوم که سلامت زیست بوم خلیج فارس ضامن اصلی پایداری اقتصادی، امنیتی، انرژی و ثبات نه در منطقه بلکه در جهان خواهد بود و ما در دیده بانی از محیط زیست این ارزشمندترین و مهمترین خلیج جهان، خلیج همیشه فارس ذره‌ای قصور نخواهیم کرد. نام کهن سرزمین عزیزم ایران اسلامی به پهنه و تارک خلیج همیشه فارس سربلند و پرافتخار باد. به امید ظهور.»

کد خبر 749048

دیگر خبرها

  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند