Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عمار الاسد» نماینده مجلس ملی سوریه از اقداماتی که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، آن‌ها را ایجاد منطقه‌ی امن در عمق ۳۰کیلومتری شمال سوریه می‌نامد، به شدت انتقاد کرده و این سیاست‌های آنکارا را محکوم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، عمار الاسد تاکید کرد: «آنچه را که اردوغان درباره ایجاد منطقه امن در عمق ۳۰کیلومتری شمال سوریه می‌گوید، رد می‌کنیم؛ این رویاهای او برای گسترش امپراتوری‌اش محقق نخواهد شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجلس ملی سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما به رویکرد خصمانه رژیم ترکیه به همسایگان، رویکرد استعماری و حمایت از تروریسم، خرابکاری و اخاذی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود عادت کرده‌ایم و امروز ما را با منطقه‌ای را که او آن را ۳۰کیلومتر امن می‌نامد، تهدید می‌کند».

الاسد در انتقاد از این اقدام افزود: «در عرف بین‌المللی، میثاق‌ها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی  چیزی به نام منطقه امن وجود ندارد؛ این هم مانند ارتش ملی و هیئه تحریر الشام و جبهه النصره از اختراعات اردوغان و طرح‌های شخصی اوست که برایشان پول خرج می‌کند».

وی درباره اهداف اردوغان از این اقدامات خاطرنشان کرد: «این مواضع خصمانه برای حمایت از تروریست‌ها در جهت اشغال کشور همسایه و آواره کردن مردم ساکن آن با هدف تغییر در بافت جمعیتی است».

نماینده مجلس ملی سوریه با تاکید بر اینکه باوجود قدرت ملی، ارتش و دولت سوریه، رئیس‌جمهور ترکیه هیچ‌گاه به اهداف خود در این کشور نخواهد رسید، افزود: «ما هم متحدانی داریم از جمله دوستان روس و ایرانی داریم و همه مردم شریف دنیا که این اقدامات را محکوم می‌کنند و نمی‌گذارند پروژه استعماری-تروریستی محقق شود».

عمار الاسد در پایان، اظهارات اردوغان را در راستای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در سال آینده دانست است و گفت که اقداکمات او در چارچوب مبارزات انتخاباتی برای کسب محبوبیت است.

رئیس‌جمهور ترکیه با تکرار هدف مقابله با تروریست‌ها در مرز با سوریه، اواخر مه گذشته اعلام کرده بود که آنکارا قصد دارد روند ایجاد یک منطقه امن (کمربندامنیتی) به عمق ۳۰ کیلومتر را در طول مرزهای خود با سوریه، در اسرع وقت تکمیل کند».

اردوغان روز گذشته (پنج‌شنبه) با بیان اینکه انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد، تاکید کرد که دوباره برای تصدی این جایگاه نامزد خواهد شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: منطقه امن منطقه امن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر ترکیه در مصر با برپایی مراسمی در سفارتخانه این کشور در قاهره از سفر عبدالفتاح السیسی به ترکیه در آینده نزدیک خبر داد.

آژانس خبری آناتولی روز چهارشنبه اعلام کرد که «صالح موتلو شأن» سفیر ترکیه در قاهره در جریان مراسمی به مناسبت روز ملی این کشور اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی در آینده نزدیک در یک سفر رسمی به ترکیه سفر خواهد کرد.

پیش از این نیز، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه هفته گذشته در نشست خبری مشترک با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در استانبول از افزایش سطح مناسبات فیمابین خبر داده بود.

همچنین فیدان در این نشست خبری مشترک با همتای مصری خود خاطرنشان کرده بود که سفر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به ترکیه به مناسبت نشست شورای عالی همکاری راهبردی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است که السیسی و اردوغان پس از سال‌ها تیرگی روابط مصر و ترکیه، در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر، در دوحه و با تلاش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کوتاهی داشتند. رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به او تبریک گفته بود.

کد خبر 6088241

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند