Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:43:45 GMT

هراس تل آویو از فعالیت حزب الله در اطراف میدان کاریش

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۵۷۸۳

هراس تل آویو از فعالیت حزب الله در اطراف میدان کاریش

به گزارش ایرنا، والا نیوز روز جمعه به نقل از مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت که به همین منظور ارتش نیرویی را برای جمع آوری اطلاعات متمرکز، افزایش تعداد پهپادها و انجام مانورهای امنیتی در اطراف میدان مستقر کرده است.

این اقدام به منزله هشدار در برابر آن چیزی است که ممکن است به زعم رژیم صهیونیستی رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های امنیتی به ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که هر گونه رویدادی را خنثی کرده و به سرعت پاسخ دهند.

این مقام‌های امنیتی می‌گویند از ارتش رژیم صهیونیستی خواسته‌اند برای سناریوهای شدید اعم از تلاش برای حمله از طریق پهپاد و یا هدف قرار دادن مستقیم و یا اصابت موشک آماده شوند.

این اظهارات و واکنش تل آویو پس از آن صورت می‌گیرد که سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان پنجشنبه شب در سخنانی گفت که اقدام رژیم صهیونیستی در اعزام کشتی استخراج گاز به میدان گازی کاریش نقض حاکمیت لبنان است.

به تازگی شرکت یونانی «انرژین» مجوز اکتشاف گاز در میدان «کاریش» واقع در منطقه مورد مناقشه را از تل‌آویو گرفته و در این چارچوب رژیم صهیونیستی از ورود یک کشتی حفاری به این منطقه به منظور آماده سازی برای شروع اکتشاف نخستین چاه گاز در آن خبر داده است؛ امری که با واکنش شدید و هشدار طرف‌های لبنانی روبرو شده است.

براساس گزارشها، این کشتی برای استخراج گاز طبیعی مایع وارد میدان گازی کاریش شده و از خط ترسیمی ۲۹ عبور کرده و در ۵ کیلومتری خط ترسیمی ۲۳ در منطقه مورد مناقشه با لبنان قرار گرفته است.

لبنان در جریان مذاکرات قبلی بر حق خود برای گسترش دسترسی به آبهای مدیترانه به سمت جنوب و افزایش این دسترسی از ۸۶۰ کیلومتر مربع به ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع تاکید کرده است.

پیش‌تر نیز «موریس سلیم» وزیر دفاع دولت پیشبرد امور لبنان تحرکات رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه را تحریک‌آمیز خواند و گفت: تحرکات اسرائیل در منطقه مورد مناقشه در جنوب لبنان چالشی و تحریک آمیز است و نقض آشکار ثباتی است که منطقه جنوب لبنان از آن برخوردار است.

 

برچسب‌ها تل آویو سید حسن نصرالله حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تل آویو سید حسن نصرالله حزب الله لبنان تل آویو سید حسن نصرالله حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی مورد مناقشه تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله جدید حزب الله به مرکز نظامی اشغالگران در حومه پادگان زرعیت در الجلیل غربی خبر داد.

همچنین یک هدف نظامی اسرائیلی در حومه پادگان برکه ریشه هدف قرار گرفت.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در الجلیل غربی خبر داده و اعلام کردند که حدود ۱۵ موشک از لبنان به سمت این منطقه شلیک شده است.

این منابع از شلیک موشک ضدزره از لبنان به سمت زرعیت نیز خبر دادند.

همزمان خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به حومه شهرک های الجبین و طیرحرفا در جنوب لبنان خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6092418

دیگر خبرها

  • حزب الله پایگاه خربه ماعر را زیر آتش سنگین قرار داد
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است