Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین محمدصالحی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، بوئین میاندشت و چادگان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه نیاز است مالیات بر ارزش افزوده که در کل کشور دریافت می‌‌شود با توجه به قانون برمبنای سرانه جمعیت تقسیم شود، اظهار داشت: مبنای جمعیت برای روستاهایی که درآمد کم‌تری دارند از دستور کار خارج شد تا ۷۰ درصد برای روستاها و ۳۰ درصد برای شهرها تخصیص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه طبق اعتراض شهرهای بزرگ و بالای ۵۰ هزار نفر قانون به روال اصلی خود برگشت تا مالیات بر ارزش افزوده فقط برمبنای جمعیت تقسیم شود، بر این اساس میزان سرانه روستایی با هزار نفر جمعیت نسبت به شهری با ۲ میلیون نفر جمعیت بسیار متفاوت است، توضیح داد: این مبنا مورد اعتراض همه دهیاران در کل کشور بود اما طبق قانون نیاز است که ۶ ماه از تصویب آن بگذرد، ما نظر انتقادی دهیاران را در کمیسیون منعکس کردیم و قرار شد نامه پیشنهاد اصلاحی به هیأت رئیسه تقدیم شود تا مجدد مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

محمدصالحی در خصوص حق‌النظاره آب، با اشاره به اینکه حق‌النظاره پیشنهاد دولت بوده که در مجلس هم رای آورده است، بیان کرد: البته حق‌النظاره آب در گذشته هم دریافت می‌شد و موضوع دریافت آب‌بها مطرح شد اما این موضوع ناراحتی کشاورزان را به همراه داشت و تعیین شد جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی تشکیل و موضوع مورد بحث و بررسی بیش‌تری قرار بگیرد. 

تخصیص ۶.۵ میلیون متر مکعب آب شرب برای ۴ شهرستان

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، بوئین میاندشت و چادگان در مجلس شورای اسلامی پیرامون آب شرب این شهرستان‌ها گفت: دوازده سال است موضوع آب شرب شهرستان‌های ما در حد شعار باقی مانده بود و نهایتا در سال ۹۹ توانستیم مجوز کمیسیون ماده ۲۳ کشور را بگیریم، امروز موضوع تامین آب شرب این ۴ شهرستان در ردیف بودجه ملی دیده شده است، سال گذشته نیز از اعتبارات در اختیار نماینده ۱۰ میلیارد تومان برای آب شرب اختصاص داده شد همچنین در سال جدید برای این پروژه بیش از ۳۵ میلیارد تومان ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه قرار بر این شد که ۶.۵ میلیون متر مکعب آب شرب برای این ۴ شهرستان تخصیص و توسط وزارت نیرو تامین شود، توضیح داد: البته ظرفیت مخازن برخی از شهرها مانند دامنه و افوس جوابگو نیست که در این راستا کارهای مناقصه به طور کامل انجام شده و پیمانکار طی چند روز آینده کار عملیاتی را شروع می‌کند یعنی موضوع آب شرب ۴ شهرستان با احداث مخازن شهرهای دامنه و افوس کلید می‌خورد.

محمدصالحی بیان کرد: از طرفی در شهرستان فریدونشهر همه روستاهای پیش‌کوه و پشت‌کوه بختیاری، تحت پوشش آبفای شهری و روستایی نیستند و در این راستا از طریق اعتبارات محرومیت‌زدایی در تلاش هستیم با اعتباری بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان این موضوع پیگیری و برطرف شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین محمدصالحی ارزش افزوده انتصابات دخالت در انتصابات ۴ شهرستان آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • مبلغ این جدول بودجه خیلی درشت است /جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید؟