Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:24:34 GMT

اهدای عضو در جامعه ترویج و به یک فرهنگ تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۵۸۱۸

اهدای عضو در جامعه ترویج و به یک فرهنگ تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه اهدای عضو به نوعی اهدای زندگی محسوب می‌شود که یک فرد می‌تواند حیاتی دوباره را به نیازمندان اهدا کند، اظهار کرد: این امر باید در جامعه ترویج یابد و بین مردم به صورت یک فرهنگ تبدیل شود تا کسی که مرگ مغزی شده، می‌تواند اعضای بدن وی را اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حج پیام‌های مهم و اساسی برای زندگانی دارد و مساله وحدت بین مسلمین از مهمترین پیام‌های این فریضه واجب الهی است، افزود: انجام فریضه حج بر هر مسلمانی واجب است و افرادی که بخاطر تنبلی و سستی حج را به تأخیر بیاندازند از صف مسلمانان خارج هستند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه نباید به مرتجعان در جامعه اجازه حضور داد، اظهار کرد: نباید این افراد در پست‌های مدیریتی به کار گرفته شوند زیرا به دنبال ترویج یاس و ناامیدی در جامعه هستند.

حجت الاسلام قریشی همچنین یادآور شد: مسؤولان امر باید نسبت به رعایت مسائل ایمنی و استانداردهای موجود در زمینه‌های مختلف دقت و مردم را ملزم به رعایت آن کنند.

وی ادامه داد: اگر خودروسازی در ساخت خودرو مسائل ایمنی را رعایت نکند، باید این فرد در روز قیامت پاسخگو باشد، یا هر فردی که مسؤول انجام کاری در جامعه است، باید به وظیفه خود به درستی عمل کند.

امام جمعه ارومیه گفت: حتی آموزگار یا استاد دانشگاه نیز در تربیت دانشجو و دانش آموزان باید احساس مسئولیت کنند و نسبت به امور واگذار شده به وی پاسخگو باشند.

کد خبر 5510823

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ارومیه سید مهدی قریشی خطبه های نماز جمعه بوشهر کرمانشاه خروج قطار از ریل دهه کرامت سفر استانی آمار کرونا خراسان رضوی مشهد ویروس کرونا اردبیل زیر سایه خورشید تغییر ساعت کاری سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد