Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا سید احسان خاندوزی که برای سفری دو روزه به اردبیل سفر کرده است، ظهر روز جمعه در شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تاکید بر اینکه همگرایی بسیار پرارزش‌تر از سایر مولفه‌هاست، گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با تصمیم همگرایانه سه قوه اجرا شد و این اقدام باید سال‌ها پیش اتفاق می‌افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: از مهر سال ۱۴۰۰ هیچ مصوبه‌ای برای ادامه پرداخت ارز۴۲۰۰ تومانی نداشتیم و هفت ماه با مجوز خاص رهبر انقلاب این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح نیاز ضروری برای کشور بود، گفت: هرچند این طرح در اجرا نقاط ضعفی دارد اما با همگرایی و همکاری سه قوه باید نقاط ضعف آن شناسایی و رفع گردد و ما در حال شناسایی این نقاط هستیم.

خاندوزی با اشاره به پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام گسترده در کشور گفت: مسائل و مطالبات مردم بسیار زیاد است اما باید سیاستگذاران برای منفعت بلند کشور شهامت وقدرت ایستادن در جلو طرح‌های غیراولویت‌دار را داشته باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اقتصادی که بخواهد نظام نفتی تمرکزگرا به سمت اقتصاد نفتی غیرمتمرکزگرا حرکت کند و موفق شود اول باید ذهنیت مدیران آن تغییر کند در واقع مشکل اول کمبود منابع و بودجه نیست بلکه ذهنیت مدیران است که تغییر کند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: واقعیت این است که تحریم‌ها باعث شد اقتصاد ما اجبارا در مسیر تحول گام بردارد.

خاندوزی در ادامه با اشاره به اهتمام خود برای تفویض اختیارات به استان‌ها اظهار کرد: دولت و مجلس باید برای غلبه بر مشکلات باید اختیارات بیشتری د به مسئولان استانها بدهند تا آنها بتوانند برای اجرای طرح‌ها تصمیمات مهمتری در مرکز استان بگیرند.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در خصوص روشهای تامین مالی طرحها و پروژه ها اظهار کرد: دولت به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات واحدهای تولیدی و زیرساخت‌ها را برطرف کند و باید مدیران استان با روش‌های تامین مالی، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندیهای بخش خصوصی، جلب درآمدهای منطقه ای و جذاب شدن سرمایه گذاری در پروژه ها استفاده کنند.

 وی تصریح کرد: هنر مدیران استان باید این باشد که یقه مدیران مرکز را بگیرند تا اختیارات بیشتری به آنها داده و تفویض اختیار کنند .

 خاندوزی خاطرنشان کرد: منظور از دولت مردمی، فقط انتخابات و سفر استانی نیست بلکه دولت مردمی یعنی مردم منطقه را برپا و توانمند کردن است.

 به گزارش ایرنا وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته برای سفری دو روزه وارد استان اردبیل شده است وی روز گذشته در جمع مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و فعالان اقتصادی حضور یافت . خاندوزی قبل از ظهر امروز هم  در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل شرکت کرد.

برچسب‌ها سید احسان خاندوزی وزارت امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید احسان خاندوزی وزارت امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل سید احسان خاندوزی وزارت امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل وزیر امور اقتصادی و دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی نظارت مالی ذی حسابی‌ها، فضای کسب و کار، مولدسازی و تبصره ۱۸ را از اولویت‌های وزارت اقتصاد بیان کرد و گفت: مهم‌ترین سرفصل مولدسازی است که راه خروج از رکود تورمی معرفی می‌شود زیرا بدون ایجاد تورم و افزایش نقدینگی در اقتصاد تحرک ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا خواجه نائینی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین تکریم علیرضا عرب‌ها و معارفه ناصر یار محمدیان مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: مراسم تکریم و معارفه در نظام جمهوری اسلامی فرصتی برای ارائه ایده‌های جدید و تکریم از زحمات گذشته است. و امیدوارم مدیر کل جدید با حمایت استاندار اصفهان در حوزه‌های اقتصادی موفق باشد.

وی با اشاره به سابقه فعالیت مدیر کل جدید امور مالیاتی استان در دانشگاه هنر اصفهان، مرکز پژوهش‌های مجلس و صندوق بیمه حوادث طبیعی یادآور شد: این سابقه نشان‌دهنده دانش و تجربه مدیر کل جدید در زمینه اقتصادی است بت این حال پیشنهاد می‌کنم هر دو ماه یک بار سرفصل اولویت‌های مورد نظر وزیر در حکم معارفه را مرور کنید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی، نظارت مالی ذی‌حسابی‌ها، فضای کسب و کار، مولدسازی و تبصره ۱۸ را از اولویت‌های وزارت اقتصاد بیان کرد و گفت: مهم‌ترین سرفصل مولدسازی است که راه خروج از رکود تورمی معرفی می‌شود زیرا بدون ایجاد تورم و افزایش نقدینگی می‌تواند تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

خواجه نائینی همچنین افزایش سرعت و روال کار در حوزه غیرنقدی را از دیگر اولویت‌های در دستور کار اعلام کرد و ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها، توجه به نیروی انسانی در اداره کل اقتصاد دارایی است که تعداد آن‌ها در هر اداره کل به حدود ۱۵۰ نفر می‌رسد بنابراین حرکات مدیران کل بیشتر مورد دید و رصد همکاران قرار دارد.

وی تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای بخاطر ندارم بیش از ۵ درصد نیروهای وزارت اقتصاد از بیرون آن آمده جذب شده باشند بر این اساس، توجه به نیروها زمینه را برای ارتقا جایگاه اقتصادی استان فراهم می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عضویت ۴۰ نفر در شورای معاونان وزارت اقتصاد گفت: بسیاری از این اعضا در استان‌ها نماینده ندارند و اگر موضوع استانی مطرح شود، نماینده وزیر و مدیر کل استان باید آنها را نیز پوشش دهد از جمله مولدسازی، شرکت‌های بیمه و بانک و غیره که این باعث می‌شود بهره‌وری نیرو در اداره کل‌ها بسیار بالا باشد و مدیران کل نیز وظیفه دارند تعاملات خوبی با دستگاه‌های استانی و نمایندگان در تهران داشته باشند.

کد خبر 747757

دیگر خبرها

  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • هشدار بارسا به ژاوی: رفتارت را درست کن
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • عکس| خریدارهای استقلال و پرسپولیس را ببینید
  • خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم