Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه شمشیرباز ایران در رنکینگ جهانی تنزل جایگاه داشتند اما یک نفر دیگر توانست صعود خوبی داشته باشد.

به گزارش ایران اکونومیست، پس از پایان بخش انفرادی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا، فدراسیون جهانی امتیازات شمشیربازان آسیایی را در رنکینگ جهانی محاسبه کرد که طبق آن رنکینگ علی پاکدامن و محمد رهبری تنزل جایگاه را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد فتوحی نیز با وجود اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا پنجم شد اما در رنکینگ جهانی سقوط کرد تنها نیما زاهدی صعود چشمگیری داشت و توانست رنکینگ سه رقمی خود را به رنگینگ دو رقمی تبدیل کند.

در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا که در کره جنوبی در حال برگزاری است، محمد فتوحی و نیما زاهدی تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفتند اما محمد رهبری و علی پاکدامن در مرحله یک شانزدهم نهایی حذف شدند. رهبری و پاکدامن انتظارات را برآورده نکردند و تصور می شد این دو نفر برای کسب مدال رقابت کنند اما وداع زودهنگامی با مسابقات داشتند.  

در بخش انفرادی قهرمانی آسیا، کره جنوبی مدال های طلا، نقره و برنز گرفت و قزاقستان هم  دیگر مدال برنز مشترک را کسب کرد.

*رنکینگ شمشیربازان سابر به شرح زیر است: (اعداد داخل پرانتز رنکینگ قبلی بازیکنان است)
۱۶- علی پاکدامن (۱۲)
۲۷- محمد رهبری (۲۶)
۵۹- محمد فتوحی (۴۵)
۶۹- نیما زاهدی (۳۰۰)

تیم سابر ایران در بخش تیمی قهرمانی آسیا نیز حضور دارد و  سه روز دیگر رقابت بخش تیمی سابر برگزار می شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تیم ملی شمشیربازی سابر ، علی پاکدامن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تیم ملی شمشیربازی سابر علی پاکدامن رنکینگ جهانی قهرمانی آسیا علی پاکدامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال

تیم ملی فوتسال ازبکستان با شکست ویتنام و صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، سهمیه پنجم آسیا برای حضور در جام جهانی را زنده کرد.

تیم ملی فوتسال ازبکستان موفق شد ویتنام را شکست دهد و ضمن صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، حضورش در جام جهانی را قطعی کند.

البته ازبکستان پیش از این به واسطه میزبانی جام جهانی 2024، حضورش در این تورنمنت قطعی بود و حالا با این پیروزی باعث شد تا یک سهمیه برای حضور در جام جهانی آزاد شود.

بنابراین مسابقات پلی آف میان چهار تیم حذف شده افغانستان، عراق، ویتنام و قرقیزستان شکل هیجان انگیزی به خود خواهد گرفت و حتی نفس‌گیر تر از رقابت‌های نیمه نهایی و فینال خواهد بود.

افغانستان روز جمعه (7 ثور) از ساعت (11:30 به وقت کابل) به مصاف عراق می‌رود و در صورت کسب پیروزی، برای صعود به جام جهانی به مصاف برنده دیدار قرقیزستان – ویتنام در روز یکشنبه (9 ثور) خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • محمد اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی حذف شد
  • جلسه کمیته فوتسال آسیا به رهبری تاج
  • قرقیزستان حریف افعانستان برای صعود به جام جهانی
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای صعود به جام جهانی شد
  • امید افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک