Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، با اشاره به حادثه تلخ خروج قطار مشهد به یزد از ریل و جان باختن تعدادی از زائران امام رضا(ع) بر لزوم ساماندهی، بهسازی و رسیدگی جدی و فوری وضعیت ناوگان حمل و نقل ریلی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در نماز جمعه بخش‌مرکزی یزد، با اشاره به آیه ۱۱۹ سوره توبه، عنوان کرد: در آیه ۱۱۹ سوره توبه بیان می شود یا ایها الذین آمنوا اتقوالله و کونوا مع الصادقین یعنی ای اهل ایمان، خدا ترس باشید و با مردان راستگوی با ایمان بپیوندید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: دو نکته مهم  از این آیه شریفه قابل برداشت و لازم به  توجه است که اگر انسان بخواهد با صادقین همراهی  داشته باشد حتما باید با آن ها هم سنخ شود و تقوا نیز  عامل مهم و کلیدی هم سنخ شدن با صادقین است.چرا که تقوای بدون همگامی، آن هم با صادقین البته  که کارآمد نیست و عین بی تقوایی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به حادثه تاسف بار خروج قطار مشهد به یزد از ریل و جان باختن تعدادی از زائران امام هشتم (ع) در محدوده طبس، تسلیت گفت و برای بازماندگان صبر وسیع الهی را از خداوند خواستار شد و برای آسیب دیدگان طلب شفا و بهبودی کرد.

وی از سوی دیگر خواهان ساماندهی، بهسازی و رسیدگی جدی و فوری به وضعیت ناوگان حمل و نقل ریلی شد و گفت: ممکن است درصدی از این جریانات  خطای انسانی باشد اما خوب مدیریت بخشی از آن هم به تقویت ناوگان ریلی و حل مشکلات این حوزه  نیاز دارد.

مدرسی از تلاش های بی وقفه مسئولین عالی استان در یزد و مسئولان مرتبط دیگر در کشور به ویژه نیروهای تلاشگر هلال احمر و اورژانس نیز در ارائه خدمات به حادثه دیدگان قطار نیز قدردانی کرد و افزود: در روایتی از امام جواد (ع) نقل شده است که اگر کسی پدرم را زیارت کند و مختصر آزاری ببیند خدای متعال این وعده را داده است که جسم و جسد او را از آتش جهنم در امان نگه دارد. و خوب این دیگر سخت ترین مصیبت بود که بر هم استانی های عزیز ما عارض شد و انشاالله از دست رفتگان این حادثه تلخ مشمول رحمت خاصه الهی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع عزادارن چهاردهم خرداد ماه نیز  نکات و فرامین ارزشمندی به همراه داشت و اشاره به ابعاد شخصیتی و سبک زندگی  شخصی امام راحل و خصوصیات مکتب و مکتبی  معمار کبیر انقلاب داشتند که  اهم این نکات عبارت است از قیام در راه خدا، حضور دائمی و ایستادگی  امام برای تحقق انقلاب اسلامی، ایجاد میدان برای قیام برای خدا نسبت به همه اقشار جامعه خواص و عوام ، اعتماد تام و تمام امام به مردم و مستقل نگه داشتن انقلاب اسلامی به معنای نه شرقی نه غربی و هم چنین  توصیه های هفت گانه ای نیز مقام معظم رهبری بیان فرمودند که آن توصیه های هفت گانه را  باید مورد توجه و بازخوانی برای فعالیت های پیش روی کشور قرار داد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به هفته صنایع دستی عنوان کرد: از فردا هفته صنایع دستی شروع می شود با توجه به اینکه یزد یکی از قطب های صنایع دستی است این موضوع را هم از ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و یزد شناسی باید مورد توجه قرارداد و لذا نهادها باید همه در این زمینه همکاری کنند و حمایت داشته باشند چرا که پویایی و اثرگذاری فرهنگی صنایع دستی یزد نیازمند حمایت همه جانبه است.

مدرسی حج را یکی از ارکان مهم دین اسلام دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید منافع اسلام در حج دیده شود و نباید منافع یک دولت به تنهایی در نظر گرفته شود و اینکه هزینه های حج را بر اساس منافع شخصی بالا ببرند اصلا کار درستی نیست  و بسیاری از کشورها نسبت به این موضوعات و حرکت های اخیر عربستان در این زمینه اعتراض دارند.

وی با تاکید بر جریان مثلث شوم صهیونیستی، غربی و سازمان ملل تاکید کرد: متاسفانه در این زمینه و برای فشار آوردن بر ایران اسلامی همچنان دارند فعالیت میکنند و تقدیر و تشکر می کنیم از ایستادگی مسئولان هم در رابطه با دزدی دریایی و هم جریانات انرژی هسته ای و به هر حال این حق ملت ماست و باید در برابر دشمنی ها تمام قد مقاومت کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: دشمن در صدد ایجاد آشوب در کشور است و همه باید توجه داشته باشیم که حفظ نظام اسلامی یک اصل است و امروز تمام فشارها و مدیریت خارج از کشور برای ناکارآمد نشان دادن و به بن بست رسیدن نظام اسلامی متمرکز شده است و  حتما باید این را همه مردم ما توجه داشته باشند گرچه مشکلات وجود دارد اما در زمینه حفظ نظام اسلامی باید دقت نظر  و توجه ویژه داشت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه بخش مرکزی یزد صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است

نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان اظهار داشت این کشور بیشتر از سه جنگی که با هند داشته، از حمایت افغانستان از شبه‌نظامیان پاکستانی آسیب دیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آصف علی خان درانی» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان با اشاره به افزایش حملات انتحاری و حملات شبه‌نظامیان تی‌تی‌پی در این کشور گفت پاکستان از نظر اقتصادی و امنیت بیشتر از سه جنگی که با هند داشت، از افغانستان آسیب دیده است.

درانی در نشست بین‌المللی «پاکستان در چشم‌انداز ژئوپلیتیک در حال ظهور» که از سوی موسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد و موسسه آلمانی «فردریش‌ ایبرت» سازماندهی شده بود، بار دیگر این اتهام‌زنی‌ها مبنی بر حمایت طالبان از  تی‌تی‌پی را تکرار کرد.

وی افزود طی دو دهه گذشته بیش از 80 هزار پاکستانی در جنگ با تروریسم کشته شده‌اند و این روند هنوز ادامه دارد.

درانی خاطرنشان کرده است: «حملات تحریک طالبان پاکستانی به مناطق مرزی پاکستان 65 درصد و حملات انتحاری 500 درصد افزایش یافته است».

وی تصریح کرد: پس از خروج نیروهای خارجی این امید وجود داشت که صلح در افغانستان سبب صلح در منطقه شود، اما چنین انتظاراتی کوتاه‎مدت بود.

این دیپلمات ارشد پاکستانی پیش از این نیز مدعی شده بود تی‌تی‌پی از طریق نمایندگان افغان از هند پول می‌گیرد و تخمین می‌زند 5 هزار تا 6 هزار شبه نظامی تی‌تی‌پی در افغانستان پناه گرفته‌اند.

نخستین موضع نماینده ویژه پاکستان درباره افغانستان پس از استقرار دولت جدید در اسلام‌آبادواکنش طالبان به اتهامات اسلام‌آباد: جلوگیری و کنترل حملات در داخل خاک پاکستان به عهده ما نیستپاکستان: حکومت کابل بین «اسلام آباد» و «تی‌تی‌پی» یکی را انتخاب کند

این در حالی است که حکومت طالبان همواره با رد ادعای حمایت و پناه دادن به تی‌تی‌پی تأکید کرده که افغانستان به هیچکس اجازه استفاده از خاک این کشور علیه دیگران را نمی‌دهد و اسلام‌آباد نباید ناکامی‌های امنیتی خود را به دوش کابل بیندازد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • فوری- ژوزه مورایس به دین اسلام گروید
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت