Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت جمهوری اسلامی ایران در عین حالی که تهدیدی برای هیچ سرزمینی نیست اما دشمنان را در بن بست تصمیم گیری قرار داده است و آنان را وادار می کند خلاف میل آمریکا عمل کرده و با لغو حکم دادگاه، تسلیم خواسته های ایران شوند. امروز در سایه قدرت جمهوری اسلامی ایران همه کشورهای مظلوم منطقه غرب آسیا در امنیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مطالعه صفحات تاریخ بیانگر این است که هر کشوری برای حفظ امنیت و مصون ماندن از آسیب و گزند دیگر کشورهای سلطه جو و قدرت طلب، چاره ای جز دستیابی به قدرت ندارد به خصوص جمهوری اسلامی ایران که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره در معرض انواع توطئه ها و فتنه گری های دشمنان بوده است هشت سال جنگ تحمیلی و نابرابر یکی از نمونه های بارز آن است که در ماه های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی بر ملت ما تحمیل شد و پس از آن نیز فتنه گری های دشمنان نیز تاکنون با گذشت بیش از 43 سال از آن همچنان ادامه دارد.

* انقلاب اسلامی در چهل و سه سال گذشته؛ چهره ایران و منطقه را تغییر داده است

با مرور و بررسی سیاست های جمهوری اسلامی در 43 سال گذشته مشاهده می شود که ایران اسلامی امروز دیگر آن کشور مستعمره دولت های غربی و آمریکایی دوران پهلوی و قبل از آن نیست، حتی دیگر آن کشور تنها و ضعیف منطقه که مورد هجوم دشمنان و محاصره شده دهه 50 شمسی هم نیست ایران اسلامی امروز در موازنه قدرت های جهانی قرار گرفته و براحتی معادلات کشورهای استعمارگر غربی و آمریکایی را برهم می زند.

دستیابی به میزانی از توان دفاعی در برابر تهدیدات ناتمام منطقه‌ای و بین‌المللی، از بزرگترین اولویت‌ها و راهبردهای جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته بوده و اکنون با تکیه بر همان نگاه درون‌زا به امنیت، توانسته است به توانی دست پیدا کند که هرگونه دست‌درازی و تهدید به مرزهایش را با قاطعیت پاسخ دهد. این برای جمهوری اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب پایان دوران «بزن و دررو» در منطقه و جهان است.

روزگاری کلیدواژه تهدیدآمیز روسای جمهور پیشین آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران حمله نظامی و گزینه های روی میز بود ولی امروز کماندوهای آمریکایی برای عبور از خلیج فارس به ناچار باید مجهز به ایزی لایف باشند، در حالی که در طول تاریخ و تاکنون هیچ کشوری جرات مقابله مستقیم با آمریکا را نداشته، جمهوری اسلامی ایران بزرگترین و گرانقیمت ترین پهپاد آمریکایی را براحتی شکار و هدایت و کنترل آن را از دست آمریکایی ها خارج کرده و در تور خود قرار می دهند. بزرگترین و مجهزترین نفتکش های دولت بریتانیا به دلیل تجاوزگری به دست فرزندان این کشور توقیف می شود. پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا مورد هدف موشک های نقطه زن جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد و رئیس جمهور آن جرات حتی ابراز اعتراض کلامی و یا اعلام میزان خسارت هایش را هم ندارد.

* قدرت بازدارندگی ایران، برای ایجاد امنیت و صلح در منطقه و جهان است‎

البته قدرت جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تهدیدی برای امنیت هیچ سرزمینی نبوده و در عین حال اجازه اخلال در امنیت و تعّدی به مرزهای خود را به هیچ کشوری نمی دهد این درحالی است که قدرت امروز جمهوری اسلامی محدود به جغرافیای ایران اسلامی نیست بلکه همه کشورهای مظلوم منطقه غرب آسیا از سواحل دریای مدیترانه تا سوریه و عراق و یمن و از سواحل خلیج فارس و دریای عمان تا خلیج عدن تحت حمایت پرچم سرافراز جمهوری اسلامی ایران در امنیت قرار دارند. گنبد آهنین رژیم اشغالگر قدس در برابر موشک های نقطه زن گروه های مقاومت تبدیل به آبکشی آهنی شده است. به اعتراف فرماندهان رژیم صهیونیستی امروز دیگر تنها نگرانی سربازان اسرائیلی موشک های نقطه زن نیست بلکه پرواز پهپادهای گروه های مقاومت شبانه روز خواب و آرامش را از چشمانشان ربوده است.

* استرداد نفت دزدیده شده در سواحل یونان یعنی اقتدار و تغییر موازنه قدرت های جهان

از ابتدای خردادماه سال جاری اتفاقاتی در سطح جهان و منطقه رخ داده است که حکایت از تغییر موازنه قدرت در سطح جهان و عمق نفوذ ایران در منطقه دارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دوران «بزن و دررو» در منطقه و جهان به پایان رسیده است. جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر متجاوزی را همانند و سخت تر از خودش می دهد. که توقیف کشتی حامل نفت ایران توسط یونان یکی از آن نمونه ها است.

حدود یک ماه قبل یونان در یک تجاوز آشکار دریایی، یک نفتکش روسی (پگاس که بعدها به لانا تغییر نام داد) حامل نفت ایران را که مطابق قوانین تعریف‌شده دریانوردی با پرچم کشورمان حرکت می‌کرد، در آب‌های ساحلی خود توقیف کرد و محموله نفتی این کشتی را برای انتقال به آمریکا، به یک نفتکش آمریکایی تحویل داد. اقدام یونان در توقیف محموله نفتی ایران به سرعت با واکنش جمهوری اسلامی روبرو شد و بی پاسخ نماند به طوریکه در کمتر از 24 ساعت دو نفتکش یونانی به دلیل نقض قوانین در خلیج فارس و دریای عمان توسط ایران توقیف شد. پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به این تجاوزگری دریایی باعث شد روز گذشته دادگاه یونان حکم توقیف محموله نفت ایران را لغو کند، در همین رابطه خبرگزاری رویترز اعلام کرد دادگاه یونان حکم پیشین را که به آمریکا اجازه مصادره محموله نفت ایران در سواحل این کشور را می داد را لغو کرده است. بر همین اساس دادگاه تجدیدنظر یونان با لغو حکم اولیه مبنی بر مصادره نفت متعلق به ایران به لطف الهی کل محموله نفت کشورمان مسترد خواهد شد.

* ترور در خودروی پراید بدون محافظ هنر نیست

حوالی ساعت ۱۶ روز اول خرداد سال جاری یکی از مدافعان حرم به نام «حسن صیاد خدایی» حوالی خیابان مجاهدین اسلام تهران هنگامی که قصد ورود به منزل داشت با شلیک 5 گلوله دو موتور سوار از عوامل سرویس های جاسوسی و تروریستی وابسته به استکبار جهانی ترور و به شهادت رسید. این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و موساد هم بی پاسخ نماند و روز گذشته منابع خبری عراق از حمله پهپادی به مقر آمریکا در اربیل عراق خبر دادند، گزارش‌های تکمیلی حاکی از آن است که در حمله پهپادی شامگاه چهارشنبه چند خودرو حامل یک تیم از سازمان جاسوسی رژیم موقت صهیونیستی مورد هدف حمله بوده است. ساعاتی بعد برخی منابع انگلیسی و عربی گزارش دادند که در حمله پهپادی به چند خودرو در بزرگراه اصلی شهر اربیل، فرمانده جوخه ترور موساد کشته شده است

گرچه تاکنون هیچ گروه مسئولیت این عملیات پهپادی را برعهده نگرفته و جزئیات بیشتری از جمله واکنش مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره این گزارش‌ها منتشر نشده است اما «خالد اسکیف» خبرنگار شبکه تلویزیونی «المیادین» در لبنان در صفحه توئیتر خود نوشت: «منابع عراقی، از کشته‌شدن ایلاک رون، مسئول جوخه ترور رژیم صهیونیستی در این حمله سخن می‌گویند».

حساب توئیتری «اینتل اسکای» – که در زمینه تحلیل خطرات و ریسک‌های بین‌المللی، ردیابی پروازهای جهانی و اخبار ویژه بحران‌های مختلف فعالیت می‌کند نیز مدعی شده در این حمله یک مقام ارشد موساد کشته شده است.

کاربران فضای مجازی در واکنش به خبر کشته شدن ایلاک رون، فرمانده بخش ترور موساد در جریان حمله‌ی پهپادی در شمال عراق در اربیل نوشتند: در خودروی با اسکورتِ مسلح انتقام گرفتیم تا بدانید ترور در پرایدِ بدون محافظ هنر نیست!

* هک شدن سامانه بورس تل‌آویو در برابر سایت شهرداری تهران 

دوازدهم خردادماه بود که «یک گروه هکری با انتشار ویدیوهایی از دیتاسنتر مرکز فن‌آوری اطلاعات شهرداری تهران، مدعی شد که به زیرساخت دوربین‌های مراقبتی شهرداری تهران دسترسی پیدا کرده است.» به دنبال آن بخشی از شبکه دوربین‌های نظارتی و سایت تهران من، و وب‌سایت‌های «شهرداری تهران» و «سامانه تهران من» دچار اختلال شده و از دسترس خارج شدند. «چمران» رئیس شورای شهر تهران در واکنش به این اتفاق، منافقین و موساد را عامل حمله سایبرى به شهرداری تهران دانست و اظهار کرد: هک شدن سیستم‌ها و چنین حمله سایبری با برنامه موساد و منافقین و تمام ضد انقلاب‌ها صورت گرفته است.

این درحالی است که منابع خبری روز گذشته از حمله شدید سایبری به زیر ساخت های رژیم صهیونیستی و هک شدن سامانه معاملاتی بورس تل‌آویو خبر داده و نوشتند: طی یک حمله سایبری شدید از سوی یک تیم عراقی علیه زیرساخت‌های رژیم‌صهیونیستی سامانه معاملاتی بورس تل‌آویو هک و از دسترس خارج شد.

در مقابل سامانه معاملاتی بورس تل‌آویو شب گذشته با حمله سایبری گروه های مقاومت منطقه به زیرساخت‌های رژیم‌ صهیونیستی هک و از دسترس خارج شد.

* عوامل اصلی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان

اما این سوال مطرح است جمهوری اسلامی که در 43 سال گذشته با انواع تهدیدها روبرو بوده این میزان قدرت و اقتدار را چگونه به دست آورده است برای پاسخ به این سوال و بررسی زمینه و عوامل اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران با کارشناسان مسائل سیاسی به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

* جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور آمریکا را در بن بست تصمیم گیری قرار داده است

رمضانعلی غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ با بیان اینکه امروزه شاهد برخی وقایع در سطح جهان و منطقه هستیم که غربی ها به طریقی و نیروهای منطقه ای برخی کشورهای مرتجع از جمله عربستان، اردن و رژیم صهیونیستی آنها را دنبال می کنند اظهار کرد: اگر بخواهیم این وقایع را در کنار هم قرار داده و یک تحلیل جامع بر پایه اطلاعات صحیح داشته باشیم می توانیم بگوییم اینها این اتفاقات بر اثر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است منتها قبل از بیان مصادیق باید ببینیم چه عواملی موجب اقتدار و عظمت امروز جمهوری اسلامی ایران شده است که بر اثر آن رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا در بن بست تصمیم گیری قرار می گیرد.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی؛ اولین عامل اقتدار را دین اسلام دانست و افزود: ملت ایران مردمی مسلمان با مذهب شیعه و باورهای عمیق دینی و اعتماد به وعده الهی هستند خداوند می فرماید «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» اگر دین خدا را یاری کنید و اگر گام هایتان را در مسیر حق استوار و محکم بردارید پیروزی از آن شما است. و اعتقاد به آیه «کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ» از زیادی دشمن نترسید چه بسا گروه اندکی در برابر گروه زیادی به پیروزی خواهد رسید بنابراین ایمان و اعتقاد و باورهای ملت ایران یکی از عوامل اصلی اقتدار ایران اسلامی است.

وی دومین عامل اقتدار را وجود رهبری جامعه اسلامی بیان کرد و ادامه داد: رهبری را می توان به نخ دانه های تسبیح تشبیه کرد که همه عوامل داخلی کشور را با وجود سلایق مختلف سیاسی در بزنگاه های حساس می تواند بسیج کرده و وحدت و انسجام جامعه را حفظ کند، دست دشمن را قبل از اینکه برنامه ای اجرا کند افشا می کند بنابراین رهبری به عنوان پیشران حرکت در اقتدار کشور بسیار بسیار نقش دارد و تاثیر گذار است.

* پویش «سلام فرمانده» یکی از مصادیق وحدت ملت ایران است

غلامرضایی با بیان اینکه سومین عامل اقتدار وحدت و همدلی ملت ایران است که اجرای سرود انقلابی «سلام فرمانده» یکی از مصادیق این وحدت ملت ایران است ابراز کرد: از چند ماه گذشته تاکنون و هنوز هم ادامه دارد قشر زیادی از مردم ایران بدون دعوت نامه هیچ مسئولی به صورت خودجوش به میدان می آیند چه عاملی می تواند 120 هزار نفر زن و مرد در سنین مختلف اعم از کودک، خردسال، نوجوان، جوان و بزرگسال و کهنسال را در یک ورزشگاه جمع کند و سرود بخوانند در حالی که اکثر افراد حتی کودکان و نوجوانان هنگام خواندن سرود اشک می ریزند اشک اظهار و ابراز عواطف و احساسات و ارادت به آخرین ذخیره الهی،

* سرود سلام فرمانده توطئه دشمنان برای جدا کردن جوانان و نوجوان از ارزش های انقلاب اسلامی را نقش بر آب کرد

وی ادامه داد: سرود «سلام فرمانده» عصاره دعای عهد و اعلام وفاداری به آخرین ذخیره الهی و تقاضا برای ظهور امام زمان(عج) است این حرکت که هنوز هم در شهرها و استان های مختلف ادامه دارد بیانگر وحدت مردم است چرا که با هیچ عامل زور و اجبار نمی توان کسی را در این صحنه آورد و اصلا قابل اجرا نیست از آن طرف دشمنان چه اندازه ناراحت شده اند چرا که هزینه های تریلیون دلاری برای انحراف ملت ایران خصوصا نسل جوان و نوجوان ایرانی از ارزش ها و باورها را بر باد رفته می بینند

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: کسانی که دست اندرکار کارهای فرهنگی و ارزشی و اعتقادی هستند اگر بتوانند با توجه به فرایند امروز جامعه مطالب و محتوای فرهنگی روز ارائه دهند جامعه نیز در این مسیر حرکت خواهد کرد زیرا انسان و خصوصا ملت ایران ذاتا توحیدی و خدا جو هستند و در این مسیر حرکت خواهند کرد.

* عزت و اقتدار جمهوری اسلامی دادگاه یونان را وادار به لغو حکم اولیه کرد

وی چهارمین عامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نیروهای مسلح دانست و ادامه داد: نیروهای مسلح ما تحت فرماندهی رهبری و امام جامعه به عنوان فرمانده کل قوا فرامین و دستورات ایشان را برای افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران اجرا کرده و به منصه ظهور می رسانند تا جایی که الحمدالله امروز جمهوری اسلامی ایران در یک نقطه ای قرار دارد که آن نقطه بازدارندگی است. به عنوان نمونه یونان علیرغم اینکه مراوداتی با ما داشت ولی بواسطه امر و نهی آمریکا کشتی حامل نفت ما را توقیف کرد و شاید فکر نمی کرد جمهوری اسلامی با قوت و قدرت ظرف مدت 24 ساعت نه یک نفتکش بلکه دو نفتکش آنها را توقیف کند و همه دیدند که نه تنها هیچ اتفاقی نیفتاد بلکه خود یونانی ها و آمریکایی ها هم هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند و بعد از چند روز یک دادگاه در یونان حکم دادگاه قبلی مبنی بر توقیف نفتکش ما را لغو کرد این نشان دهنده عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

غلامرضایی در ادامه به اتفاقی که شب گذشته در اربیل عراق اتفاق افتاد اشاره کرد و افزود: تعدادی از جاسوسان و مسئولان تروریست رژیم صهیونیستی از جمله یکی از افراد موثر و معروف به درک واصل شدند اینها بیانگر آن است که موازنه قدرت به سمت ایران تغییر کرده است و جمهوری اسلامی امروز یک نقش بسیار موثری در جهان پیدا کرده است.

* قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام هیچ ارزش فنی و تخصصی ندارد

وی در واکنش به قطعنامه شورای حکام ابراز کرد: قطعنامه شورای حکام هیچ ارزشی فنی و تخصصی ندارد اینها چون به بن بست رسیده اند و جمهوری اسلامی ایران در هشت سال گذشته با قوت و قدرت موضوع هسته ای خودش را پیش برده است لذا مدیر کل آژانس، سه کشور اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به دست هم داده و این قطعنامه را صادر کردند اینها فکر کردند با یک قطعنامه می توانند ایران را وادار به امتیاز کنند در صورتی که چنین نیست این هم به این دلیل است که به بن بست رسیده اند رئیس جمهوری آمریکا امروز نمی داند برای رهایی خود از بن بست و مشکلات داخلی در آستانه برگزاری انتخابات کنگره چه تصمیمی باید بگیرد و خودش را نجات دهد، آنها فکر می کنند با توصل به این قطعنامه می توانند کارهای خودشان را پیش ببرند که الحمدالله جمهوری اسلامی ایران در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضور مردم و اتکا به قدرت لایزال الهی امروز مقتدر است و می تواند برنامه های خودش را پیش ببرد البته مردم هم باید هوشیار باشند چون دشمن به دنبال برنامه ریزی است که بیاید و مردم را علیه نظام تحریک کند که الحمدالله مردم ایران امروز آگاه تر از گذشته هستند ولی دشمن دست از دشمنی برنمی دارد مردم باید کاملا مراقبت کنند خصوصا در بحث فضای مجازی مردم باید مراقبت کنند دشمن به دنبال یک کار اغواگرایانه و فریبکارانه هم در بحث مسائل هسته ای و هم در بحث مسائل نظام اصلاح نظام اقتصادی است مردم باید اعتماد کرده و حمایت و همراهی کنند تا مقتدرانه از این بحران هایی که در کشور شاهد هستیم عبور کنیم.

* دشمنان انقلاب اسلامی پاسخ جنایت های خود را از عاشقان جمهوری اسلامی و نیروهای مقاومت دریافت می کنند

محسن نصری در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول 43 سال گذشته در سطح منطقه به قدری گسترش پیدا کرده که بین ملتها و دولتها شخصیت‌های اثرگذار زیادی عاشق انقلاب اسلامی شده و در مسیر آرمان های امام بزرگوارمان و اطاعت از رهبر انقلاب در حرکت هستند.

استاد و کارشناس علوم سیاسی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه تشکیل بسیج جهان اسلام از آرمان امام عزیزمان بود ادامه داد: امروز شاهد تشکیل این بسیج جهان اسلام هستیم و یکی از نتایج این بسیج جهانی در مقابله با داعش رخ داد قوات دفاع وطنی سوریه، حشدالشعبی عراق، حزب الله لبنان، زینبیون و فاطمیون و حیدریون پاکستان و افغانستان همه به آمده و بسیج جهان اسلام را تشکیل دادند امروز شاهد این هستیم که اگر آمریکای جنایتکار یا رژیم صهیونیستی جنایت و حرکت تروریستی علیه ملت ما انجام دهد اما ما تنها پاسخ نمی دهیم بلکه عاشقان جمهوری اسلامی و نفوذ آن در منطقه برای پاسخگویی به دشمنان حضور دارند

وی افزود: در روزهای گذشته شاهد بودیم که سایت شهرداری تهران توسط عوامل موساد هک شد اما بلافاصله نیروهای مقاومت سایت سازمان بورس رژیم صهیونیستی را هک کردند، دشمنان انقلاب اسلامی بدلیل عصبانیت ناشی از ناامیدی، شهید «صیاد خدایی» عزیز را از ما گرفتند اما شاهد بودیم که چگونه پاسخش را از نیروهای مقاومت در منطقه دریافت کردند.

نصری ادامه داد: این نیروهای مقاومت بودند که با پهباد رئیس تیم و جوخه ترور رژیم صهیونیستی را در اربیل عراق به درک واصل کردند این بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمق نفوذ پیدا کرده است با این عمق و نفوذ و انواع استراتژیک در بین ملتها موفق شده روز به روز اقتدار خود را در سطح منطقه و جهان اسلام افزایش دهد چون ملتها و مردم و اشخاص با نفوذ در سراسر دنیا خصوصا منطقه آماده مقابله با رژیم صهیونیستی و استکبار ستیزی، و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی هستند.

* قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران که یونان را مجبور کرد خلاف خواسته آمریکا عمل کند

وی با اشاره به لغو حکم توقیف محموله نفتی ایران ابراز کرد: چند سال قبل وقتی انگلیسی ها کشتی ما را توقیف کردند ما نیز کشتی انگلیسی را توقیف کردیم تا مجبور شدند کشتی ما را آزاد کنند امروز هم همه شاهد بودند که وقتی یونانی ها به تحریک آمریکا کشتی ما را توقیف کرد و نفت آن را به تاراج برده و دزیدند 24 ساعت بعد نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و دریای عمان دو نفتکش یونانی را توقیف کرد و امروز دادگاه یونان حکم توقیف کشتی ایرانی را لغو می کند این یعنی اینکه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران که یونان را مجبور کرد خلاف خواسته آمریکا عمل کند این قدرت و اقتدار ما در سطح منطقه و جهان را نشان می دهد.

* ایران در مقابله با سلطه جویی آمریکا در ردیف اول قرار دارد

به اعتقاد عبدالباری عطوان تحلیلگر مشهور جهان عرب افزایش قدرت منطقه ای ایران و شکست های پیاپی آمریکا از عوامل اصلی تحرکات اخیر منطقه و اقبال کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای گشایش روابط با ایران به شمار می رود.

برای درک عمیق تر موقعیت و جایگاه ایران در جهان بعد از گذشت ۴۳ بهار از پیروزی انقلاب اسلامی، می توان مذاکرات طولانی مدت کشورهای قدرتمند جهان چه در مذاکرات فعلی در وین و چه در مراحل مذاکرات سابق را مرور کرد. همه قدرت های بزرگ بین المللی با ایران مذاکره می کنند به تعبیری ایران در یک کفه و کل جهان در کفه دیگر قرار دارند. ایران امروز به یک کشور مهم در تحولات بین المللی تبدیل شده است و از موقعیت خاص در میان کشورهای غرب آسیا و جهان برخوردار است… هیچ گفتگویی در این سطح در جهان به مانند گفتگو با ایران وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اقتدار جمهوری اسلامی ایران قدرت جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران اقتدار جمهوری اسلامی امروز جمهوری اسلامی رژیم صهیونیستی نیروهای مقاومت منطقه و جهان انقلاب اسلامی شهرداری تهران قدرت و اقتدار ایران اسلامی سلام فرمانده دادگاه یونان بورس تل آویو عامل اقتدار موازنه قدرت جهان اسلام رئیس جمهور محموله نفت بین المللی سال گذشته ملت ایران نفت ایران خلیج فارس بسیج جهان یونان حکم پیدا کرده لغو حکم بن بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاخادزه ایران کجاست؟

 قهرمان جوانان جهان یکی از سرشناس‌ترین غایبان اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ایران به شمار می‌رود، اما دلیل دعوت نشدن علیرضا یوسفی به اردو چیست؟

به گزارش ایرنا، علیرضا یوسفی دارنده نشان طلای المپیک ۲۰۱۸ جوانان، قهرمان نوجوانان و جوانان جهان، یکی از غایبان سرشناس اردوی تیم ملی وزنه‌برداری به شمار می‌رود. این اردو با حضور ۱۲ پولادمرد از ۳۱ فروردین‌ماه زیر نظر نواب نصیرشلال در فدراسیون وزنه‌برداری پیگیری می‌شود.

یکی از بدشانسی‌های یوسفی در یکسال گذشته مصدومیت در مسابقات قهرمانی آسیا بود که راه المپیک را بر روی وی سد کرد. یوسفی در مسابقات جینجو با مهار وزنه ۲۴۶ کیلوگرم رکورد جوانان جهان را به میزان ۷ کیلوگرم ارتقا داد و به نشان نقره دوضرب قهرمانی قاره کهن رسید. او در جینجو برای کسب نشان طلای دوضرب و مجموع پشت وزنه ۲۴۹ کیلوگرمی قرار گرفت اما در مهار آن ناموفق بود. تلاش برای مهار این وزنه موجب شد تا قهرمان المپیک ۲۰۱۸ جوانان چند ماه از میادین دور باشد.

مصدومیت و دوری وی از میادین، غیبت هرکول ایرانی در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان را در ریاض به همراه داشت و این پولادمرد عملا المپیک را از دست داد. البته یوسفی آذرماه سال ۱۴۰۲ با حضور در رقابت‌های جهانی جوانان در مکزیک وداع باشکوهی با این رده سنی داشت و به عنوان قهرمانی جهان رسید.

پیگیری‌های خبرنگار ایرنا از وضعیت این قهرمان حکایت از آن دارد که یوسفی یک مصدومیت جزیی از ناحیه پا دارد و این مصدومیت موجب شد تا وی نتواند در مرحله جدید اردو تیم ملی حضور پیدا کند. البته کادر فنی بنا دارند تا یوسفی را پس از درمان به اردوی تیم ملی فرا بخواند.

تیم ملی وزنه‌برداری ایران اکنون با ترکیبی از پولامردان جوان و باتجربه تشکیل شده و نفرات این تیم خود را برای بازی های المپیک و قهرمانی وزنه‌برداری جهان در منامه آماده می‌کنند.

یوسفی یکی از نفرات جوان دسته فوق سنگین به شمار می‌رود که تاکنون در رده‌های سنی افتخارات زیادی را برای ورزش ایران کسب کرده است. یوسفی همچنین مدال نقره قهرمانی آسیا را در حرکت دوضرب در کارنامه دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق باعث تغییر معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای شد
  • امیر نصیرزاده: «وعده صادق» معادلات بین المللی را تغییر داد
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت