Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا مالک رحمتی روز جمعه و در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه که در حرم امام رضا (ع) ایراد شد افزود: بر همین اساس با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در احکام تولیت های سابق و همچنین در بیاناتی که ایشان در زمان تشرف به بارگاه رضوی بیان کرده اند جمع بندی و بر اساس آن برای فعالیت های جدید آستان قدس رضوی برنامه ریزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سعی شد تا تمامی امکانات آستان قدس رضوی در خدمت به افراد کمتر برخوردار و احسان خواه قرار گیرد و بر اساس برنامه ریزی که از گذشته آغاز شده بود بنیاد کرامت رضوی وظیفه خدمت رسانی بدون منت را در دستور کار قرار داده است تا بر اساس ظرفیت های این آستان ارائه خدمت به افرادی همچون زیارت اولی ها، اسکان زائران در زائر سراها و پخش بسته های معیشتی صورت پذیرد.

قایم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به تاکید تولیت این آستا ، ارایه فعالیت باید به صورت الگویی و الگو سازی انجام شود تا منجر به کاری اجتماعی گردد و نیروهای مردمی در پشتیبانی از این آستان و به نام امام رضا (ع) به ارائه خدمت به  مردم بپردازند  از این رو هم اکنون کانون‌های خدمت رضوی در مناطق مختلف کشور و به اسم این امام در حال انجام خدمت رسانی به مردم هستند.

رحمتی افزود: از دیگر فعالیت های انجام شده و با محوریت بنیاد کرامت رضوی اقدام برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و زنان سرپرست خانوار است که اکنون این کار همه گیر شده است و فعالان اجتماعی نیز  به این میدان پا گذاشته اند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار فرهنگی اثر گذار توسط این آستان ادامه داد: هم اکنون شاهد هجمه های مختلف دشمن به جامعه و به خصوص جوانان هستیم و باید فعالیتهای فرهنگی اثر گذار این آستان به غیر از کشور در سراسر جهان اسلام نیز انجام شود و بر همین اساس در ساختار جدید آستان قدس رضوی، سازمانی علمی- فرهنگی ایجاد شد تا ورودی اثر گذار در این موضوع داشته باشد و با تمرکز بر روی جوانان و دغدغه های آنها، موسسه جوانان آستان قدس رضوی با محوریت رفع شبهات و پرسش هایی که برای جوانان وجود دارد اقداماتی را انجام داده است. 

قایم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: برنامه ملی "بی نهایت شو " با این هدف آغاز شد و اکنون ۱۲۰هزار جوان ایرانی در آن ثبت نام کرده اند و با توجه به شرایط موجود به واسطه کرونا ، آموزش های مجازی برای این افراد طراحی شده است.

رحمتی افزود: برنامه های خلاقانه و نوآوری برای ساختن نظام فکری جوانان ایرانی نیز طراحی شده است و برای واکسینه کردن آنها در مقابل هجمه های دشمن هفت کتاب برای آموزش در موضوعات مختلف عقیدتی و معارفی آنها در نظر گرفته شده است.

وی به موضوع خانواده و جمعیت اشاره و بیان کرد: جوانانی که برای خواندن عقد ازدواج خود به بارگاه رضوی مراجعه می‌کنند به مدت سه سال تحت خدمات و آموزش هایی قرار می‌گیرند از سوی دیگر موضوع مشاوره به جوانان و بانوان در دستور کار این آستان قرار دارد.

قایم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: حفاظت و صیانت از موقوفات و ساماندهی فعالیت های اقتصادی آستان قدس رضوی با جدیت دنبال می شود و سعی شده است تا با رویکرد تولید دانش بنیان اقداماتی در راستای جهاد اقتصادی صورت گیرد از این رو ۱۳ کلان طرح از جمله ساخت پهپاد سمپاش و نیز  تجهیزات پزشکی در دستور کار آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

رحمتی افزود: با حمایت و پشتیبانی آستان قدس رضوی طرح تفصیلی حریم رضوی تصویب شد تا با همفکری آستان قدس رضوی و رعایت مسائل مرتبط به موضوع زیارت و جایگاه حرم رضوی، دغدغه های مردم مشهد نیز در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: برای باز آفرینی نقاط کمتر برخوردار شهر مشهد، ۲۸۶هکتار از زمین های موقوفی  با رعایت مسائل شرعی در اختیار شهر مشهد قرار گرفت . همچنین تجهیز یک باب بیمارستان در حاشیه شهر که در حال راه اندازی است در دستور کار قرار دارد.
او همچنین به موضوع اراضی آبشار و پادگان ارتش نیز اشاره و عنوان کرد: اگر مساعدت تولیت آستان قدس رضوی نبود این کار رخ نمی‌داد و اکنون نیز نحوه انتقال پادگان که یک کار اجرایی است باید به درستی صورت پذیرد.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی امام رضا حرم امام رضا مقام معظم رهبری شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی امام رضا مشهد آستان قدس رضوی امام رضا حرم امام رضا مقام معظم رهبری شهر مشهد مقام تولیت آستان قدس رضوی دستور کار امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند