Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، حداقل حقوق بازنشستگان، از کارافتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی حداقل بگیران تامین اجتماعی ۵۷ درصد و بازنشستگان سایر سطوح این سازمان ۱۰ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طور اعلام شد که در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق تمام صندوق‌های بازنشستگی، برای آن دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی حقوق اعمال می‌شود و همچنین برای کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ۱۰ درصد افزایش، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد و این یعنی خبری از افزایش ۳۸ درصدی برای بازنشستگان سایر سطوح نیست. که البته این موضوع باعث اعتراض بازنشستگان سایر سطوح شد.

دولت می‌تواند مصوبه حقوق بازنشستگان سایر سطوح را تغییر دهد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق قانون دولت مصوبه حقوق حداقل‌بگیرها را نمی‌تواند تغییر دهد اما برای سایر سطوح را می‌تواند تغییر دهد.

به گفته عبدالملکی، با وجود اینکه تامین اجتماعی مستقل است اما بر اساس قانون، دولت ضامن عملکرد صندوق تامین اجتماعی است و باید نظارت کند تا ورشکسته نشود.

حداقل بگیران ۷۰ درصد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی

طبق آمار ۷۳ درصد جامعه از بیمه‌های اجتماعی بهره‌مند هستند که حدود ۵۲ درصد برعهده تامین اجتماعی است و در شش ماه دوم سال گذشته حدود ۷۰۰ هزار بیمه شده جدید تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند. آنطور که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده ۷۰ درصد از افراد تحت پوشش این سازمان حداقلی‌بگیر و زیر حداقلی‌بگیر هستند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ابلاغیه هیأت‌وزیران دارای چند سطح افزایشی است، در اولین سطح، برای حداقلی‌بگیران و مستمری‌بگیران حداقلی‌بگیر و زیر حداقلی‌بگیر، ۵۷.۴ درصد افزایش در سال جدید خواهیم داشت. البته سطوح درآمدی پایین ممکن است افزایش بیشتری هم داشته باشند و بیش‌از ۵۷.۴ درصد باشد، زیرا در مصوبه دولت قید شده است که حداقل حقوق نباید از عدد پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر باشد.

به گفته موسوی، سطح بعدی مصوبه مربوط به بالاتر از حداقلی‌بگیران تا سقف ۱۰ میلیون تومان حقوق است،و حقوق این افراد ۱۰ درصد رشد می‌کند به‌ علاوه مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان تحت عنوان کمک‌ معیشت که برآورد ما این است حقوق افراد در این طبقه حدود ۲۰ درصد رشد پیدا می‌کند. برای سطح آخر و حقوق‌بگیران بالاتر از ۱۰ میلیون تومان هم افزایش ۱۰ درصدی در نظر گرفته‌شده است.

بازنشستگان ۳۰ سال حق بیمه پرداخته‌اند

یکی از دلایل اعتراض بازنشستگان سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی برای عدم اعمال مصوبه مزدی شورای عالی کار این است که آن‌ها می‌گویند، در زمان اشتغال حق بیمه بیش‌تری پرداخت کرده‌اند و حالا هم حقشان را می‌خواهند و حسابشان از بازنشستگان کشوری و لشکری جداست همچنین گروهی از بازنشستگان معتقد هستند که تورم و گرانی برای همه اقشار جامعه است نه صرفا حداقل بگیران و پس حقوق آن‌ها باید بیش‌تر از ۱۰ درصد بالا برود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: سازمان تامین اجتماعی، سازمانی دولتی نیست بلکه متعلق به کارگران و بازنشستگان است.گروه‌های کارگری ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کردند. کسانی که حق بیمه بیشتر دادند، باید حقوق بیشتر دریافت کنند، اما ما اکنون درحال مجازات افرادی هستیم که بیش از ۱۰ میلیون تومان سالانه طی ۳۵ تا ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

به گفته صادقی، یک میلیون و ۲۲۵ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند و یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر متوسط‌بگیر هستند. از جمع متوسط‌بگیران، تنها ۶۰۰هزار نفر هستند که ۷ تا ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند و ۲۲۷ هزار نفر سقف می‌گیرند.

دولت بدهی به تامین اجتماعی را بپردازد

بر اساس آمار صندوق تأمین اجتماعی سال‌های قبل بالغ‌ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک به دلیل کسری منابع داشت که دولت ۷۳ هزار میلیارد تومان از بدهی‌اش را  تأدیه کرد تا تامین اجتماعی بتواند بدهی خود به بانک را بپردازد.

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: تصمیم افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی که بنگاهی غیرانتفاعی، بین نسلی و غیر دولتی است و از محل حق بیمه کارگران و کارفرمایان شکل گرفته، زیرپا گذاشتن قانون و بی قانونی است.

به گفته فرامرز توفیقی، دولت باید تکلیفش را با سازمان و بدهی‌های بسیار بزرگی که به این سازمان دارد، روشن کند تا جلوی ورشکستگی سازمان گرفته شود نه اینکه با زیرپاگذاشتن قانون به اسم عدالت عین بی قانونی و بی عدالتی را رواج دهد.

کد خبر 682358 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق و دستمزد سازمان تامین اجتماعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق و دستمزد سازمان تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بازنشستگان سایر سطوح حقوق بازنشستگان ۱۰ میلیون تومان حداقلی بگیر حداقل بگیر تغییر دهد هزار نفر حق بیمه ۱۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: شش ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا می گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

کد خبر: 1229122 برچسب‌ها بازنشستگان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت