Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از رسانه‌های پاکستانی، مسلمانان این کشور پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای بزرگ تظاهرات کرده و بی حرمتی برخی مسوولان حزب حاکم هند علیه پیغمبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم را محکوم کردند.

شهرهای اسلام‌آباد، راولپندی، لاهور، پیشاور، حیدرآباد، کراچی، مولتان، فیصل آباد، مظفرآباد و کویته شاهد تظاهرات مردم در محکومیت اسلام ستیزی و توهین به مقدسات مسلمانان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در اسلام‌آباد نمایندگان مجالس ملی و سنای پاکستان به رهبری روسای پارلمانی تا محل سفارت هند در منطقه دیپلماتیک راهپیمایی کرده به اظهارات اخیر ۲ مسوول سیاسی حزب حاکم این کشور اعتراض کردند.

«محمد صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان طی سخنرانی مقابل سفارت هند گفت: حضرت رسول الله (ص) موجب رحمت نه فقط برای مسلمانان بلکه برای کل جهان هستند و بی حرمتی به مقام نورانی ایشان علاوه بر مسلمانان برای دیگر ادیان الهی نیز دردناک است.

وی افزود: مسلمانان جهان علیه اسلام‌ستیزی متحد هستند و ما از حکومت هندوستان می‌خواهیم که خیلی فوری ضمن محاکمه و مجازات توهین کنندگان به مقدسات اسلامی، به صورت رسمی عذرخواهی کند.

تظاهرات در پاکستان علیه اسلام‌ستیزی؛ تجمع نمایندگان پارلمان مقابل سفارت هند

هواداران احزاب سیاسی از جمله جماعت اسلامی، جمعیت علمای اسلام و گروه‌های مذهبی شیعیان نیز امروز پس از اقامه نماز جمعه دست به راهپیمایی زده و اسلام ستیزی در هند و اقدامات تحریک آمیز علیه اعتقادات و باورهای مسلمانان را محکوم کردند.

آنان از سازمان همکاری اسلامی خواستند تا دولت‌هایی که در کشورشان نفرت علیه مسلمانان و سرکوب مذهب اسلام وجود دارد را پاسخگو کند و اجازه ندهد تندرویان با سوء استفاده از سکوت حاکمیت، دست به اقدامات خطرناک بزنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: پاکستان تظاهرات هند اسلام ستیزی سفارت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس

در حالی‌که کمیته حقوقی پارلمان گرجستان لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» را در قرائت دوم تصویب کرد تا بعد به تصویب نمایندگان برسد، گروهی از مردم تفلیس در حمایت از این قانون در مقابل پارلمان تجمع کردند و اعتراضات مخالفان این لایحه نیز همچنان ادامه دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، کمیته امور حقوقی پارلمان گرجستان شب گذشته در پایان نشست ویژه خود لایحه جنجال برانگیز مربوط به «شفافیت نفوذ خارجی» را در قرائت دوم تصویب کرد.

کمیته حقوقی این ابتکار عمل را به مدت 10 ساعت مورد بررسی قرار داد. در طول این نشست مناظرات داغی بین نمایندگان حزب حاکم "رویای گرجستان - گرجستان دموکراتیک" و مخالفان صورت گرفت. به دلیل نقض قوانین پارلمان، 14 نماینده مخالف از حضور در سالن محروم شدند.

هنوز تاریخ ارائه این لایحه برای رای گیری در نشست عمومی پارلمان گرجستان اعلام نشده است.

همزمان با این نشست، در خیابان مرکزی تفلیس، تجمع حامیان حزب حاکم "رویای گرجستان - گرجستان دموکراتیک" در حمایت از تصویب لایحه "شفافیت نفوذ خارجی" برگزار شد. ایراکلی کاباخیدزه، نخست وزیر گرجستان در این گردهمایی سخنرانی کرد.

این در حالی است که یک روز قبل تظاهرات اعتراض آمیز دیگری علیه تصویب قانون عوامل خارجی در تفلیس برگزار شد و در جریان آن هزاران نفر در میدان جمهوری پایتخت تجمع کردند.

در اوایل ماه آوریل، حزب حاکم گرجستان اعلام کرد که قصد دارد لایحه مربوط به عوامل خارجی را بار دیگر به پارلمان ارائه دهد که در مارس سال 2023 به دلیل اعتراضات گسترده از دستور کار پارلمان خارج شده بود. این لایحه در نخستین قرائت در 17 آوریل به تصویب رسید. 83 نماینده به تصویب رای دادند و هیچ رای مخالفی وجود نداشت. سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان گفت که این لایحه را وتو خواهد کرد.

پس از آن، نخست وزیر گرجستان، زورابیشویلی را عامل نفوذ خارجی خواند. سپس تظاهرات کنندگان در مقابل ساختمان پارلمان گرجستان در تفلیس یک ساعت به مقامات فرصت دادند تا لایحه را پس بگیرند. چند هزار نفر در این تظاهرات تجمع کرده بودند که تجمع به خشونت کشیده شد و پلیس 14 نفر از معترضان را بازداشت کرد.

نخست وزیر گرجستان خواستار پذیرش این کشور در اتحادیه اروپا با در نظر گرفتن حاکمیت آن شد

ایراکلی کاباخیدزه، نخست وزیر  گرجستان شب گذشته در تجمع بزرگ حامیان لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» تاکید کرد که تفلیس  قصد دارد و حق دارد به اتحادیه اروپا بپیوندد، ولی خواهان آن است که حاکمیت و ارزش‌های این کشور مورد توجه و احترام قرار گیرد.

او گفت:  امروز گرجستان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت است. جامعه گرجستان دارای ارزش‌های قوی است و ما می خواهیم با استقلال، حاکمیت و ارزش‌های خود عضو اتحادیه اروپا شویم.

نخست وزیر یادآور شد: ادعاهای متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا تنها در صورتی گرجستان را می پذیرد که از حاکمیت دولتی و ارزش‌های ملی خود چشم پوشی کند، ولی هرگز چنین نخواهد شد. وی همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا مذاکرات برای پیوستن گرجستان به این سازمان را در سال جاری آغاز کند.

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کردنخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیمقانون «عوامل خارجی»دست غرب را در گرجستان می‌بندد؟-بخش پایانی

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه