Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قم  با تبریک میلاد امام رضا (ع) ایشان را شخصیتی جامع و جمع صفات متضاد دانست و گفت: تمامی این جلوه‌های اخلاقی همه در محور «کار برای خدا» بوده و ما نیز باید تلاش کنیم کار و تلاش و خدمت و گفتار و رفتارمان، از محور «خدایی بودن» فاصله نگیرد و جوانان باید در رابطه با زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اطلاع و آگاهی بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه قم  با ابراز تأسف مجدد از حادثه متروپل و قطار مشهد ـ یزد گفت: از مسئولان می‌خواهیم همانطور که پای کار آمده اند و در این حوادث به خوبی حضور یافته اند، زیرساخت‌های کشور در حوزه‌های مختلف را به گونه‌ای فراهم کنند که دیگر شاهد این حوادث تلخ در سراسر کشور نباشیم. 

حسینی بوشهری با اشاره به لغو توقیف نفتکش کشورمان از طرف یونان گفت: یونان در یک دزدی آشکار، کشتی ایرانی را توقیف کرده بود، اما در برابر توقیف دو کشتی یونانی توسط سپاه سرافراز، در کمال سرافکندگی حکم خود را لغو کرده و با زبان بی زبانی گفتند ما غلط کردیم.

او با تبریک میلاد امام رضا (ع) ایشان را شخصیتی جامع و جمع صفات متضاد دانست و گفت: تمامی این جلوه‌های اخلاقی همه در محور «کار برای خدا» بوده و ما نیز باید تلاش کنیم کار و تلاش و خدمت و گفتار و رفتارمان، از محور «خدایی بودن» فاصله نگیرد و جوانان باید در رابطه با زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اطلاع و آگاهی بیشتری داشته باشند.

خطیب جمعه قم در پایان با ابراز تأسف مجدد از حادثه متروپل و قطار مشهد ـ یزد گفت: از مسئولان می‌خواهیم همانطور که پای کار آمده اند و در این حوادث به خوبی حضور یافته اند، زیرساخت‌های کشور در حوزه‌های مختلف را به گونه‌ای فراهم کنند که دیگر شاهد این حوادث تلخ در سراسر کشور نباشیم. 

او با تبریک میلاد امام رضا (ع) ایشان را شخصیتی جامع و جمع صفات متضاد دانست و گفت: تمامی این جلوه‌های اخلاقی همه در محور «کار برای خدا» بوده و ما نیز باید تلاش کنیم کار و تلاش و خدمت و گفتار و رفتارمان، از محور «خدایی بودن» فاصله نگیرد و جوانان باید در رابطه با زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اطلاع و آگاهی بیشتری داشته باشند.

خطیب جمعه قم در پایان با ابراز تأسف مجدد از حادثه متروپل و قطار مشهد ـ یزد گفت: از مسئولان می‌خواهیم همانطور که پای کار آمده اند و در این حوادث به خوبی حضور یافته اند، زیرساخت‌های کشور در حوزه‌های مختلف را به گونه‌ای فراهم کنند که دیگر شاهد این حوادث تلخ در سراسر کشور نباشیم. 

او با بیان اینکه آن‌ها باید کشتی ایرانی را با خسارت توقیف آن به کشورمان بازگردانند تا برای بازگشت کشتی‌های آن‌ها تصمیم بگیریم، گفت: این زبان انقلاب ما و برخاسته از روح بلند امام راحل (ره) و جان برکفان سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران است و همه باید بدانند که دوران بزن دررو تمام شده و اگر یکی بزنند دو تا می خورند.

خطیب جمعه قم  مسئله حج و آثار فردی، اجتماعی و بین المللی آن را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تزکیه نفس، انسجام و وحدت امت اسلامی، گسترش فضای معنویت در جامعه و ترس دشمنان از توطئه‌های خود با مشاهده جلوه و شکوه مراسم حج مسلمانان، از جمله آثار برگزاری مناسک حج است، گرچه نظام سلطه برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان تلاش می‌کند.

او با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)گفت: ایشان بر عدم بازگشت سیاست و سبک زندگی غربی تأکید کردند، همچنین بر افشای دروغگویی دشمنان و وظیفه ما این است که هر حرف و پیامی را ابتدا بدانیم از طرف دوست است یا دشمن و آنگاه در برابر آن موضع گیری کنیم.

حسینی بوشهری با بیان اینکه نباید مشکلات کشور به گونه‌ای جلوه داده شود که اصل و اساس انقلاب زیر سؤال برود و معضلات باید با کمک همه مردم و مسؤولان برطرف شود، گفت: سرمایه ایمانی مردم ظرفیت عظیمی برای حفظ استقلال و تمامیت کشور است و مردم همواره به دشمنان و بدخواهانی که به دنبال تضعیف ولایت و نظام اسلامی بوده اند، پاسخ قاطع داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه نماز جمعه قم خطیب جمعه قم گونه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری بیش از ۱۱۵۰۰ مبلغ به صورت فردی و گروهی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت نشر معارف دینی و ارزش‌های انقلاب به نقاط مختلف کشور اعزام شدند.

به گزارش ایسنا،  حجت الاسلام والمسلمین سید حامد شریعتمداری -مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی- از فعالیت ۳۷۱ گروه تبلیغی ـ جهادی با استعداد ۴۵۰۰ مبلغ در ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ در عرصه های گوناگون تبلیغی نظیر فعالیت در مساجد و هیئات، مناطق گردشگری و ساحل، مترو، برنامه های جنگ شادی در بوستان ها، مراکز فرهنگی، کانون های اصلاح و تربیت، زندان ها و سایر محیط های ویژه خبر داد.

مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار کرد: در ماه رمضان سال جاری استقبال خوبی از تبلیغ خصوصا با توجه به تعطیلات نوروز و فرصت تبلیغ در میان اقوام و خویشان شکل گرفت و بیش از ۱۱.۵۰۰ مبلغ در سراسر کشور به فعالیت تبلیغی پرداختند که از این تعداد ۱۹۴۴مبلغ خواهر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه سهم شعبه قم، ۶۹۷۲ مبلغ بوده و۲۳۷ گروه تبلیغی به نقاط مختلف شامل نقاط محروم و مناطق مشترک اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۴۷ درصد اعزام شعبه قم به صورت گروهی بوده و با محاسبه مبلغان اعزامی حوزه علمیه قم که حدود۳هزار نفر و سازمان اوقاف و امور خیریه هم که حدود ۲هزارنفر اعزام مبلغ داشته‌اند در مجموع ۱۶هزار و ۵۰۰ مبلغ در سرتاسر کشور عزیزمان به فعالیت تبلیغی پرداخته‌اند.  

حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان امسال استقبال «تبلیغ اولی‌ها» بود که با توجه به برخط شدن تشکیل پرونده تبلیغی و روند صعودی آن، شاهد گسترش دامنه تبلیغ در میان نسل جوان‌تر حوزه بودیم.

مدیرکل تبلیغ عمومی ابراز کرد: از مهمترین موضوعات مطرح شده در ایام تبلیغی ماه رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری توسط مبلغان می‌توان به «اندیشه مقاومت»، «جهاد تبیین»، «تفسیر قرآن کریم»، «تقویت بنیان خانواده» و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به دریافت گزارش‌های تصویری از فعالیت مبلغان و گروه های تبلیغی نسبت به انجام ارزیابی های چندلایه از طریق خود ارزیابی، ارزیابی سرگروه و اعضاء به صورت متقابل، ارزیابی نهاد درخواست کننده، ارزیابی کارشناس مسئولان تبلیغی که به صورت تصادفی از میان مبلغان انجام شده و بررسی گزارشات تصویری، و ارتباط با نهادهای رصدی در رابطه با فعالیت مبلغان خبرداد و گفت: گزارشات تصویری از فعالیت اثربخش مبلغان در محیط هایی گسترده، افزون بر مساجد و حسینیه ها و تکایا خبر می دهد به صورتی که قشر خاکستری مردم را نیز در میان مخاطبان پوشش داده است به عنوان مثال برگزاری تلاوت قرآن در بوستان ها و برگزاری مجالس خانگی قرآنی که با استقبال خوب مردم مواجه شده از جمله خدمات ارزشمند طلاب و مبلغان عزیز بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • معلمان محور پیشرفت هر جامعه و معماران آینده‌ای روشن هستند
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)