Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@04:52:17 GMT

مهدی مهدوی‌کیا زیر تیغ!

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۶۵۸۸

مهدی مهدوی‌کیا زیر تیغ!

فرارو- تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران که مهم‌ترین امید برای رسیدن به المپیک است در مسابقات آسیایی زیر ۲۳ سال حذف شده و حالا سرمربی این تیم زیر تیغ انتقادات قرار داد.

به گزارش فرارو، فوتبال ایران ۴۸ سال است که در رقابت‌های المپیک شرکت نکرده و اگر نتواند خودش را به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم برساند این حسرت بیش از نیم قرن به طول خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون فوتبال ایران برای اینکه این نوار ناکامی را از بین ببرد هدایت تیم ملی را به مهدی مهدوی‌کیا سپرده است. کسی که با آکادمی‌کیا و تمرکز روی فوتبال پایه نشان داد که در این مسیر استعداد و توانایی خوبی دارد. اما او در مهم‌ترین آزمون پیش‌رویش تا اینجا ضعیف عمل کرد و حالا بار دیگر نگرانی‌هایی از وضعیت تیم ایران به وجود آمده است.

پیش از اینکه به انتقاد‌ها از عملکرد مهدی مهدوی‌کیا در این تیم بپردازیم بد نیست نگاهی داشته باشیم به تیم امید در ایران و فلسفه وجودی آن. یکی از دلایل ناکامی تیم امید در ایران در پنج دهه اخیر سرراهی بودن این تیم است. برای نمونه همین تیمی که اکنون در دستان مهدوی‌کیا قرار دارد از شهریور ۱۴۰۰ تشکیل شده است. یعنی حد فاصل دی ماه ۱۳۹۸ که تیم ایران از انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو حذف شد تا شهریور پارسال ما تیمی نداشتیم. در واقع رویکرد فدراسیون به این تیم فصلی است. هر دو یا سه سال یکبار عده‌ای را دور هم جمع می‌کند تا تیمی تشکیل دهد و در رویدادی شرکت کند. هیچ‌گاه هم از این مسئله درس نمی‌گیرد که این اشتباه را جبران کند.

حتی حضور مهدوی‌کیا هم در این مدت کوتاه دائمی نبوده. تیم ملی امید ایران برای رسیدن به رقابت‌های آسیایی با سه تیم نپال، تاجیکستان و لبنان بازی کرد و بعد از آن بار دیگر تیم تعطیل شد. مهدوی‌کیا سرمربی این تیم جایی بین تهران و هامبورگ در پرواز بود و فدراسیون فوتبال ایران هم درگیر مسائلی بود که ماجرای تیم امید کوچکترین اهمیتی هم برایش پیدا نمی‌کرد.

در واقع تعلل همیشگی فداسیون و رفتار غیر مسئولانه مهدوی‌کیا دو عاملی است که به تیم امید در این دو سال ضربه وارد کرده است. حتما مهدوی‌کیا بعد از این همه سال تجربه کارکردن با تیم‌های پایه می‌داند که بازیکنانی در این سن احتیاج به اردو‌های بیشتر برای قرار گرفتن در شرایط مسابقه و پیدا کردن نظم طبیعی‌شان دارند. با این حال او مسئولیتی را بر عهده گرفت که نه خودش تمام وقت برای آن وقت داشت و نه فدراسیون به او تضمینی داده بود که شرایط را فراهم کند.

مسئله تدارکات تیم هم که مثل همیشه دردسر ساز است. حتی تیم ملی بزرگسالان ایران هم که در مسیر جام جهانی است وضعیت مناسبی ندارد و بدیهی است تیم ملی امید در شرایط بغرنج‌تری باشد.

مسئولان فدراسیون هدف را برای تیم ملی امید رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام کرده‌اند. ولی نقشه راه برای رسیدن به این المپیک همانی است که در چهل سال گذشته بوده. برای همین طبیعی است که خیلی‌ها از شکست تیم مهدوی‌کیا ناامید باشند و از او انتقاد کنند و درباره سرنوشت این تیم هشدار دهند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مهدوی کیا تیم امید تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.   امروز سه‌شنبه، چهار بوکسور تیم امید ایران به مصاف حریفان قدرتمند خود رفتند که نتایج آنان به شرح زیر است:   در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با ارائه مبارزه‌ای تماشایی از سد گورپاد از هند گذشت و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، برنزش را قطعی کرد. وی در این مبارزه، حریفش را ۲ بار ناک‌دان کرد و هر سه راند را برنده شد. محشری در نیمه‌نهایی با جواهر اوماتالیف ازبکستانی و دارنده مدال طلای جهان و آسیا مبارزه دارد.   در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی که برابر لی جونگ هو از کره‌جنوبی پیروز شده بود با ویشوانا از هند قهرمان جوانان جهان در اسپانیا رقابت کرد و با وجود تلاش فراوان نتوانست به نتیجه برسد و کارش در این مسابقات به پایان رسید.   در وزن ۶۰ کیلوگرم، آرمان عبادی نتیجه را به آکاش گورکا از هند واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.   در وزن ۶۷ کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان نایب قهرمان جوانان جهان رفت و نتیجه را واگذار کرد و به کار خود پایان داد.   فردا چهارشنبه، مسابقات رده سنی جوانان برگزار می‌شود و پنج نماینده ایران بالای رینگ می‌روند.   در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی کاظمی با ظفربیک کمیل‌اوف از قرقیزستان می‌رود.   در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا فضلی که پیش از این نماینده امارات را شکست داده با قیس عشیش اردنی روبه‌رو خواهد شد.   در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، سیدعلی اکبرمیراحمدی با سینگ یاشی‌واردان هندی می‌رود.   در وزن ۸۰ کیلوگرم، سام استکی با مهرالدینوف ازبکستانی مبارزه خواهد کرد.   در وزن ۹۲ کیلوگرم، عباس گرشاسبی با آریان از هند جدال می‌کند.

دیگر خبرها

  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس آسیا
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • تکریم معلم تکریم دانایی و بزرگداشت کارگر تکریم توانایی است
  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند