Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با بیان این‌که افرادی که سه دوز واکسن کرونا نزنند از برخی خدمات دولتی محروم می‌شوند، گفت: واکسیناسیون کرونا تا چندسال ادامه می‌یابد‌. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به موفقیت ایران در مقابله با کرونا و صفر شدن آمار فوتی‌ها اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از موفق‌ترین کشورها در مقابله با کرونا بوده است و با واکسیناسیون بسیار خوب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این موفقیت دست یافتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به دو تا سه هفته است که آمار فوتی‌ها یک رقمی بوده و میزان مراجعات به بیمارستان‌ها کاهش یافته و امروز برای دومین بار آمار فوتی‌ها صفر شد.

وی افزود: کرونا هنوز به طور کامل از بین نرفته است و باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر درمان برای از بین بردن این بیماری ادامه داد: از دانشمندان کشور نیز سپاسگزاریم که در این ایام 6 واکسن داخلی را وارد عرصه تولید کردند.

عین‌اللهی تصریح کرد: برنامه وزارت بهداشت این است که مردم را به تزریق دوز سوم واکسن کرونا دعوت کند. یکسری از خدماتی که دولت ارائه می‌دهد منوط به این است که سه دوز واکسن کرونا تزریق شده باشد و افرادی که سه دوز واکسن کرونا نزنند از این خدمات محروم می‌شوند؛ برای مثال افرادی که امسال به حج می‌روند باید حتما سه دوز واکسن را زده باشند. 

وزیر بهداشت گفت: بیماری انفلوانزا در برخی سال‌ها همه‌گیر بوده و اکنون نیز وجود دارد؛ کرونا نیز همین طور خواهد بود و تا سال‌ها کرونا وجود خواهد داشت اما امیدواریم از حالت همه‌گیری، به حالتی تبدیل شود که تعداد محدودی از افراد به آن مبتلا شوند بنابراین واکسیناسیون کرونا نیز تا سال‌ها وجود خواهد داشت و در سال‌های آینده به صورت داوطلبانه مانند واکسن انفلوانزا به مردم تزریق می‌شود.

آمار کرونا در ایران| فوتی‌های کرونا بار دیگر صفر شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهرام عین اللهی واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت بهرام عین اللهی واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت سه دوز واکسن واکسن کرونا فوتی ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی