Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با بیان این‌که افرادی که سه دوز واکسن کرونا نزنند از برخی خدمات دولتی محروم می‌شوند، گفت: واکسیناسیون کرونا تا چندسال ادامه می‌یابد‌.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایران اکونومیست، بهرام عین‌اللهی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به موفقیت ایران در مقابله با کرونا و صفر شدن آمار فوتی‌ها اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از موفق‌ترین کشورها در مقابله با کرونا بوده است و با واکسیناسیون بسیار خوب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این موفقیت دست یافتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به دو تا سه هفته است که آمار فوتی‌ها یک رقمی بوده و میزان مراجعات به بیمارستان‌ها کاهش یافته و امروز برای دومین بار آمار فوتی‌ها صفر شد.

وی افزود: کرونا هنوز به طور کامل از بین نرفته است و باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر درمان برای از بین بردن این بیماری ادامه داد: از دانشمندان کشور نیز سپاسگزاریم که در این ایام 6 واکسن داخلی را وارد عرصه تولید کردند.

عین‌اللهی تصریح کرد: برنامه وزارت بهداشت این است که مردم را به تزریق دوز سوم واکسن کرونا دعوت کند. یکسری از خدماتی که دولت ارائه می‌دهد منوط به این است که سه دوز واکسن کرونا تزریق شده باشد و افرادی که سه دوز واکسن کرونا نزنند از این خدمات محروم می‌شوند؛ برای مثال افرادی که امسال به حج می‌روند باید حتما سه دوز واکسن را زده باشند. 

وزیر بهداشت گفت: بیماری انفلوانزا در برخی سال‌ها همه‌گیر بوده و اکنون نیز وجود دارد؛ کرونا نیز همین طور خواهد بود و تا سال‌ها کرونا وجود خواهد داشت اما امیدواریم از حالت همه‌گیری، به حالتی تبدیل شود که تعداد محدودی از افراد به آن مبتلا شوند بنابراین واکسیناسیون کرونا نیز تا سال‌ها وجود خواهد داشت و در سال‌های آینده به صورت داوطلبانه مانند واکسن انفلوانزا به مردم تزریق می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سه دوز واکسن واکسن کرونا سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان

حنان حسن بلخی، رئیس منطقه‌ مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در دیدار با امیر خان متقی، وزیر امور خارجه طالبان گفت: عربستان، قطر و امارات متحده عربی هر یک ۳ میلیون دلار و یک بنیاد خیریه جهانی نیز ۱۵ میلیون دلار به توسعه بخش صحت در افغانستان کمک کرده اند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی روی طرحی کار می‌کند تا زمینه گفتگو در بخش صحت بین حکومت‌های افغانستان و پاکستان فراهم شود.

در این دیدار وزیر خارجه طالبان نیز اطمینان داد که هیأت حاکمه افغانستان تلاش می‌کند تا امنیت را برای تمامی گروه‌های صحی به شمول تیم های مبارزه با پولیو تأمین کند.

این در حالیست که عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند