Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام خمینی(ره)، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی بعد از ظهر امروز جمعه در جریان بازدید از روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: در حال حاضر بیش از سه میلیون تن انواع کالای اساسی در این بندر وجود دارد.

وی افزود: بخشی از این کالاها در حال تخلیه و بخش دیگری از آن بر روی کشتی و در لنگرگاه‌ها هستند تا با همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی، مابقی این کالاها تخلیه و از طریق ناوگان حمل بار به سمت استان‌های کشور جابجا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهادکشاورزی با تاکید اینکه در زمینه حجم کالاهای اساسی وارداتی مشکل خاصی نداریم گفت: ورود کالاهای اساسی از طریق بنادر مختلف کشور از جمله بنادر شمالی، همچنین بندر عباس و چابهار، روند مناسبی را دارند.

وی یکی از اولویت های مهم برای تسریع در تخلیه و حمل کالاهای موجود در بندر امام خمینی (ره) را محموله‌های " کنجاله سویا" عنوان‌کرد و افزود: در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن از این محموله در آستانه حمل و بارگیری است.

وزیر جهادکشاورزی تصریح‌کرد: از این میزان ۲۰۰ هزار تن از کنجاله سویا متعلق به بخش خصوصی و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام کشور، آماده حمل به نقاط مختلف کشور است.

ساداتی نژاد یادآورشد: تلاش می‌شود امروز بعد از بررسی فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی، در حوزه بندر، گمرک، قرنطینه کالا و غذا و دارو نیز هماهنگی‌های بهتری را ایجاد کنیم تا روند ورود کالاها به کشور با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش فارس، حدود ۸۰ درصد حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد می‌شود.

انتهای پیام/72067/

منبع: فارس

کلیدواژه: بندر امام خمینی کالای اساسی بندر امام خمینی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد