Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید جواد ساداتی‌نژاد  امروز در حاشیه بازدید از روند تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره)  گفت: هم اکنون بیش از سه میلیون تن انواع کالای اساسی در انبار‌های این بندر وجود دارد.

او ادامه داد: بخشی از این کالا‌ها در حال تخلیه و بخش دیگری از آن بر روی کشتی و در لنگرگاه‌ها هستند تا با همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی، این کالا‌ها تخلیه و از طریق ناوگان حمل بار به سایر نقاط کشور حمل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهادکشاورزی با تاکید براینکه در زمینه کالا‌های اساسی وارداتی مشکل خاصی نداریم گفت: ورود کالا‌های اساسی از طریق بنادر مختلف کشور از جمله بنادر شمالی، بندرعباس و چابهار، روند مناسبی را دارند.

به گفته این مقام مسئول، فرآیند تخلیه این محموله‌ها باید با سرعت بیشتری همراه باشد.

آقای ساداتی‌نژاد یکی از اولویت‌های مهم برای تسریع در تخلیه و حمل از بندر امام خمینی (ره) را محموله‌های «کنجاله سویا» بیان کرد و گفت: هم اکنون ۵۰۰ هزار تن از این محموله در آستانه حمل و بارگیری است.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: ۲۰۰ هزار تن از این کنجاله سویا متعلق به بخش خصوصی و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام کشور، آماده حمل به نقاط مختلف کشور است.

او  گفت: تلاش می‌شود امروز پس از بررسی فرآیند تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی، در حوزه بندر، گمرک، قرنطینه کالا و غذا و دارو نیز هماهنگی بهتری را ایجاد کنیم تا روند ورود کالا‌ها به کشور با سرعت بیشتری انجام شود.

حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شود.

این بندر در جنوب خوزستان، ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالای اساسی بندر امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ به گزارش روابط عمومی بازرسی و نظارت اصناف استان، بازرسان این مدیریت با همراهی عوامل پلیس امنیت اقتصادی در گشت مشترک و بازرسی از یک انبارِ خانگی غیر مجاز در اصفهان، ۱۰۰ کیلوگرم برنج خارجی ، ۱۹۰۰ قوطی رب گوجه فرنگی و انواع مواد شویندۀ احتکار شده را کشف کردند. طبق کارشناسی کالای احتکاری کشف شده به ارزش سه میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال از این انبار که در یک ساختمان متروکه قرار داشت، توقیف و پرونده برای رسیدگی تحویل عوامل پلیس امنیت اقتصادی شد.

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق