Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:27:03 GMT

۸۴ هکتار از جنگل‌های مریوان در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۶۸۴۲

۸۴ هکتار از جنگل‌های مریوان در آتش سوخت

آزاد نامداری گفت: اولین آتش سوزی مربوط به جنگل‌های سرکل و خیرآباد بخش مرکزی بود که بعد از پنج ساعت تلاش بی وقفه نیرو‌های منابع طبیعی و مردم روستا‌های اطراف و انجمن‌های زیست محیطی مهار و کنترل شد.

او با بیان اینکه این آتش سوزی روز ۱۷ خرداد اتفاق افتاد، گفت: بعد از مهار کامل آتش سوزی این منطقه طبق برآورد و بررسی‌های انجام شده متاسفانه ۱۵ هکتار از جنگل‌های بلوط این منطقه دچار حریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: دومین آتش سوزی که در تاریخ ۱۸ خرداد به وقوع پیوست در جنگل‌های روستای نشکاش بخش مرکزی اتفاق افتاد که با تلاش بی وقفه مردم روستا‌های دری و نشکاش و نیرو‌های منابع طبیعی و همچنین انجمن‌های زیست محیطی مهار و کنترل شد.

نامداری می گوید: این آتش سوزی ۶ ساعت به طول انجامید، ولی متاسفانه ۶۹ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این منطقه دچار حریق شد که بیشتر آن مراتع بود و آسیب کمتری به جنگل‌های منطقه وارد شد.

به گفته او، علت اصلی آتش سوزی این جنگل‌ها مشخص نیست و در دست بررسی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان از برگزاری مانور اطفاء حریق خبر داد و گفت: مانور کارگروه مدیریت، پیشگیری و اطفاء حریق اعضاء ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مریوان در محل یادمان شهدای شهرستان مریوان برگزار شد.

نامداری می گوید: در این مانور که با هدف آمادگی و مقابله با آتش سوزی احتمالی انجام شد، فرماندار شهرستان، حسینی معاون اداره کل بحران استانداری کردستان، اعضاء ستاد بحران شهرستان، دهیاران بخشداری‌های تابعه و نهاد‌های مردم نهاد نیز حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان شهرستان مریوان منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری