Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@16:16:18 GMT

گرانی وعده های غذایی مردم را حذف می کند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۶۹۵۷

گرانی وعده های غذایی مردم را حذف می کند

تامین مواد غذایی در انگلیس بحرانی شده و تعداد افرادی که وعده های غذایی خود را به دلیل گرانی حذف می کنند هر روز بیشتر می شود.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست به نقل از راشاتودی، افزایش قبوض انرژی باعث تعطیلی دائمی یکی از بزرگترین کارخانه های کود شیمیایی در انگلیس شده است و نگرانی ها در مورد عرضه مواد غذایی در این کشور افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش،‌کارخانه «اینس» در نزدیکی چستر برای تولید کود نیتروژن و دی اکسید کربن استفاده می شد. این گاز برای بیهوش کردن حیوانات برای کشتار و بسته بندی گوشت  مورد نیاز است.

به گفته معاون رئیس اتحادیه ملی کشاورزان (NFU) ، تعطیلی کارخانه آسیب برای کشاورزانی است که از تورم  بالای هزینه های تامین کود شیمیایی رنج می برند.

 وی گفت: «این زمانی اتفاق می افتد که هزینه ها و عرضه با خطر بی سابقه ای مواجه است.

معاون رئیس اتحادیه ملی کشاورزان هشدار داده است که قیمت های بی سابقه کود می تواند کشاورزان را از کشت گندم برای تولید نان منصرف کند. قیمت این محصول از 200 پوند به ازای هر تن قبل از همه گیری کووید-19 بیش از سه برابر شده است و امسال به حدود 625 پوند در هر تن رسیده است.

 رئیس کود در کنفدراسیون صنایع کشاورزی، همچنین هشدار داد که تعطیلی کارخانه می‌تواند فشار  بیشتری بر قیمت مواد غذایی وارد کند.اگر به کودهای نیتروژن دسترسی نداشته باشیم، همه چیز از قیمت شیر ​​و فرآورده‌های گوشتی در قفسه‌ها گرفته تا قیمت نان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، زیرا گندم به سطح بالایی از پروتئین نیاز دارد که از نیتروژن دریافت می‌کند در غیر این صورت باید غلات وارد کنید و به دلیل بحران اوکراین واردات به این راحتی نیست.

بر اساس این گزارش، تورم مواد غذایی در انگلیس در ماه می به 4.3 درصد رسیدکه بالاترین میزان از آوریل 2012 بود. قیمت در مغازه ها نیز با سریع ترین نرخ در بیش از یک دهه گذشته افزایش یافت. هزینه غذا برای اکثریت قریب به اتفاق انگلیسی ها یک نگرانی بزرگ است.

بر اساس گزارش آژانس استاندارد غذا، تعداد افرادی که وعده های غذایی خود را حذف می کنند در سال گذشته افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟

حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.

وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

منبع: خبرآنلاین

tags # پیاز سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها