Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از اختصاص هفت هزار و 500 میلیارد تومان به آموزش و پرورش در سفرهای استانی رییس جمهور خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی آریا به نقل از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری اظهار کرد: تمدن نوین کشور در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و این مسئولیتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عهده آموزش و پرورش نهاده است و تحقق این مسوولیت با راهبری نمایندگان ولی فقیه میسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به توفیقات کسب شده در حوزه های مدرسه سازی، جبران کمبود و ارتقای نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: تا کنون هفت هزار و 500 میلیارد تومان در سفرهای دولت به استان‌های مختلف تخصیص اعتبار داده شده تا کمبودهای سخت افزاری در حوزه آموزش و پرورش جبران شود.
وی از مهاجرت‌ به حاشیه شهرها به عنوان یک چالش برای آموزش و پرورش نام برد و بیان کرد: به دلیل مهاجرت ها، مدرسه‌ای در روستای جانوری یک دانش آموز دارد، اما برای آن دانش آموز، معلم اختصاص داده ایم.
وزیر آموزش و پرورش توجه به نیروی انسانی را مهمترین اولویت آموزش و پرورش عنوان و تاکید کرد: در مناطق دور از مراکز استان ها با مشکل کمبود اعتبار در اداره مدارس شبانه‌روزی مواجه هستیم و تغییر سیاست ها برای افزایش ماندگاری نیروها در این مناطق بسیار ضروری است.
وی به استخدام بیش از 34 هزار نفر در سال جاری و آزادسازی وقت دانشجویان سال چهارم مراکز تربیت معلم برای جبران کسری نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی، بیش از 80 هزار معلم در آموزش و پرورش جذب خواهیم کرد تا کمبودها را حتی الامکان جبران کنیم.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تغذیه دانش آموزان در مناطق محروم را نیز احیا خواهیم کرد و با وجود کمبود اعتبارات، کارهای بزرگی برای تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار در حال انجام است.
نوری بر استفاده هر چه بیشتر از روحانیون در مدارس تاکید کرد و گفت: اولویت آموزش و پرورش به دلیل کمبود نیروی انسانی، جذب نیروی آموزشی برای تدریس در کلاس درس است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش و پرورش نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است