Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@12:52:20 GMT

بوی عود و اسپند می‌آید

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۷۱۵۸

بوی عود و اسپند می‌آید

باران عصرگاهی نهمین روز دهه کرامت، غبار آسمان را شست و دل هایمان را هم آسمانی کرد تا آماده شب میلاد حضرت رضا(ع) شویم و شکرگذار این باشیم که زائر و مجاور آقاییم.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، در شب میلاد امام مهربانی‌ها از هر طرف که بخواهی به حرم مطهر مشرف شوی، ازدحام خودروها با شماره پلاک‌های متفاوت و حضور زائران با لباس‌های مختلف، گویای آن است که از گوشه گوشه ایران و جهان، برای امام رضا(ع) مهمان آمده است و برخی شان هم برای نخستین بار است که به این زیارت مشرف شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادمان هم که از روزها قبل خودشان را برای میزبانی از زائران دهه کرامت آماده کرده بودند، برای میزبانی از آنها در شب و روز ولادت حضرت شور و حالی مضاعف دارند و با عود و اسپند به میزبانی شان آمده اند.

مینا مقدم، زائر تهرانی که چند روزی است به مشهد آمده‌، حال و هوای چند سال دوری از حرم را این طور یاد می‌کند. بعد از این دو سال کرونایی که به پابوس امام رضا(ع) آمده‌ام خیلی خوشحالم. این روزها حرم زیبایی خیلی خاصی دارد. 

وی می‌گوید: هرجا را که نگاه ‌کنی گل‌های رنگارنگ، ریسه‌های غرق نور، عطر گل و گلاب روح آدم را تازه می‌کند. سال‌های گذشته تصاویر گل‌آرایی حرم را از تلویزیون یا فضای مجازی دیده بودم؛ اما اکنون که از نزدیک این همه زیبایی را در حرم می‌بینم خیلی خدا را شاکرم که در این روزها به مشهد آمده‌ام. به نظرم بهترین زمان سفر به مشهد و زیارت همین دهه کرامت است که وجب به وجب حرم با وجود چراغانی‌ها و گل‌ها و همخوانی گروه‌های سرود زیبایی خاصی دارد.

این بوی خوش از گلشن و بوستان است

بوی اسپند و عود همه‌جا مخصوصا در ورودی‌ها و نزدیک چایخانه‌های حضرت بیشتر حس می‌شود. علی رحمانی دو استکان چای از چایخانه حضرت می‌گیرد و به سمت چشمانی که با اشتیاق منتظر اوست حرکت می‌کند. کنار همسرش روی صندلی می‌نشیند و می‌گوید: چند ماهی هست که تازه ازدواج کردیم و این اولین سفر مشترکمان است که امام رضا(ع) طلبید و اولین زیارت زندگی مشترکمان هم در ایام دهه کرامت و نزدیک ولادت آقا اتفاق افتاد. 

وی ادامه می‌دهد: چند روزی هست که مهمان آقا هستیم و خدا را شکر خاطرات خوشی برایمان ماندگار شد. در اولین روز ورودمان به حرم، مهمان سفره پربرکت امام هشتم(ع) شدیم. یا یکی از برنامه‌های ثابت ما در این چند روز این است که بعد زیارت و قبل اذان مغرب به چایخانه حضرت بیاییم و گلویی تازه کنیم. 

رحمانی می‌گوید: اولین بار است که در دهه کرامت مشهد هستم. خیلی همه چیز باصفاست. بزرگترین نعمت این سفر به نظرم معنوی بودن آن است. معنویتی که موجب می‌شود تا انسان روشنی را بهتر در مسیر زندگیش احساس کند و بهتر سکان زندگی را به دست بگیرد و از خدا و لطفش غافل نشود. 

مریم سیدی از کرمان آمده است و سراغ جایی را می‌گیرد تا مقداری گندم را که برای کبوترهای حرم آورده است را به آنجا ببرد. گندم‌ها را نشان می‌دهد و می‌گوید: این‌ها را باید قبل از کرونا به مشهد می‌آوردم. بی‌خبر از کرونا نذر کردم که کمی گندم برای کبوترهای امام رضا(ع) بیاورم. حاجتم روا شد و من هم دیگر نتوانستم به مشهد بیایم. حالا بعد از روزهای سخت کرونایی به لطف امام هشتم به زیارت و پابوسی آقا آمده‌ام و الان که طلبیده شده‌ام خیلی خوشحالم. 

وی ادامه می‌دهد: امام رضا(ع) در کشور ما جایگاه خاصی دارند و ما حتی از شهر خودمان هم وجود امام هشتم(ع) و کرامات ایشان را درک می‌کنیم. از ته دل دعا می‌کنم برای کسانی که دلشان می‌لرزد و دوست دارند در اینجا باشند، حاجت روا شوند و امام رضا(ع) خودش اسباب سفر را مهیا کند تا به زیارتشان بیایند و این حس و حال خوب را تجربه کنند. 

آواز خوش هزاردستان

نزدیک غروب آفتاب است و با صدای نقاره‌ها چشم‌ها همه به سمت آسمان می‌رود. جایی که نوای «یا رضا رضای» نقاره‌خانه تا بلندای پرچم گنبد سبز حرم هشتمین خورشید می‌پیچد. 

صحن انقلاب است و ازدحام جمعیت به شدت زیاد. زهرا کریمان ایستاده در کنار همسرش در حال سلام دادن به امام مهربانی‌هاست. او می‌گوید: همیشه شکرگزارم که آقا منت گذاشته‌اند و ما را چند صباحی به عنوان مجاور خود قبول کرده‌اند. لطف آقاست که هر روز برای زیارت و عرض ارادت به حرم می‌آییم و این حس را دارم که اگر یک روز به حرم نیایم دلتنگی عجیبی دارم. 

کریمان می‌افزاید: خیلی از عاشقان امام هشتم(ع) هستند که دوست دارند در ایام دهه کرامت و روز ولادت حضرت در مشهد باشند. در همین لحظه پر برکت دعا می‌کنم به حق این شب و روزهای عزیز، امام مهربانی‌ها لطفی کنند و به زودی عاشقان خودشان را در این صحن و سرا ببینند. 

شب میلاد امام هشتم است و نوای شکوه و شادی نقاره‌خانه هنور می‌آید هم نوا با صدای آن اشکی آرام برای طلب حاجتی روی صورتی می‌دود یا در گوشه‌ای یکی با تلفن همراهش نزدیکانش را لحظاتی مهمان این حال و هوا می‌کند... مبدا و مقصد وجود امام هشتم(ع) است که بهانه وجود گل‌ها و نورها و دل‌ها در کنار هم شده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شب ولادت امام رضا امام هشتم ع امام رضا ع دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند