Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، آسوشتیدپرس امروز از مبداء بیت المقدس با انتشار این خبر افزود: چنانچه پارلمان (کنست) اسرائیل (رژیم صهیونیستی)  اقدامی برای تصویب مجدد قانونی که نهادهای حقوق بشری آنرا یک قانون ضد حقوق بشری می دانند انجام ندهد، وضعیت حقوقی ویژه ای که به شهرک نشینان توسط چنین قانونی اعطا شده، در پایان ماه منقضی می شود و پیامدهای مهم و دشواری برای شهرک نشینان اسرائیلی بدنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش داد: وکلایی (صهیونیستی) که در شهرک‌ها زندگی می‌کنند، از جمله دو عضو دادگاه عالی اسرائیل، دیگر اجازه وکالت را نخواهند داشت،  شهرک نشینان مشمول دادگاه های نظامی خواهند شد که معمولاً مختص فلسطینیان است و دسترسی به برخی خدمات عمومی را از دست خواهند داد.

این خبرگزاری آمریکایی افزود: درحالی که عده اندکی در اسرائیل بر این باورند که کار بدانجا نخواهد انجامید اما این مهلت اندک اکنون دولت اسرائیل (دولت صهیونیستی) را در آستانه فروپاشی قرار داده و هشدارهای سختی بدنبال داشته است.

آسوشتیدپرس در توضیحی در خصوص این قانون تبعیض آمیز صهیونیستی نوشت: برای بیش از نیم قرن، اسرائیل به کرات قوانینی را بعنوان یک چتر حمایتی برای نزدیک به ۵۰۰هزار شهرک نشین (صهیونیستی) و نه برای بیش از دو و نیم میلیون فلسطینی ساکن کرانه باختری تمدید کرده ؛ قانونی که  زیربنای سیستم های حقوقی جداگانه ای برای یهودیان و فلسطینیان در کرانه باختری  به شمار می رود، وضعیتی که به گفته نهادهای حقوق بشری آنرا وضعیت آپارتاید برای ساکنان این منطقه اشغالی می دانند، موضوعی که اسرائیل به شدت آنرا رد کرده و مدعی حمله به مشروعیت خود می داند.

آسوشیتدپرس افزود: تجدید این قانون در روز دوشنبه ناکام ماند، حال این لایحه باید برای رای گیری مجدد هفته آینده به کنست برده شود، که آخرین تلاش برای نجات دولت ائتلافی و مراحل قانونی آن به شمار خواهد رفت.

بنابراین گزارش، «اسرائیل گانز» (Israel Ganz) فرماندار شورای منطقه ای «بنیامین»، مجموعه ای از شهرک ها در خارج از بیت المقدس، به آسوشتیدپرس گفت: «بدون این قانون، وضعیت فاجعه بار خواهد بود، دولت اسرائیل هر گونه کنترلی را در اینجا از دست خواهد داد؛ نه پلیس، نه مالیات.»

«جسیکا مونتل» (Jessica Montell) مدیر گروه حقوق بشر اسرائیل موسوم به «هاموکد» (HaMoked) که به فلسطینان کمک های حقوقی انجام می دهد در انتقاد به این قانون به آسوشیتدپرس  گفت: این قانونی است که آپارتاید را قادر می سازد، تمامی  شهرک نشینان به این مصوبه وابسته اند که آنها از تمام حقوق و مزایای اسرائیلی بودن خود برخوردار باشند، حتی اگر در سرزمین های اشغالی باشند.

عدم رای ، تلاش مخالفان برای سرنگونی دولت ائتلافی صهیونیستی

آسوشیتدپرس به علت عدم رای آوردن این قانون تبعیض آمیز اشاره کرد و افزود: اکثریت نمایندگان کنست از تمدید این قانون تبعیضی حمایت می کنند، اما علت این رای نیارودن، اپوزیسیون ملی گرا است که برای سرنگونی دولت ائتلافی و شکننده اسرائیل تلاش می کند و در اقدامی متناقض،  به این قانون رای مثبت نداد.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها کرانه باختری اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرانه باختری اسرائیل رژیم صهیونیستی کرانه باختری اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین شهرک نشینان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا

در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) افزایش یافته، برخی از اعضای کنگره آمریکا  این دادگاه را تهدید به اقدام انتقام‌جویانه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آکسیوس گزارش داد که  اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است. 

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

رسانه‌های صهیونیستی در روزهای اخیر از جلسات مقامات ارشد حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی با نتانیاهو به‌دلیل احتمال صدور حکم تعقیب دادگاه لاهه علیه مقامات ارشد نظامی و سیاسی اسرائیلی به‌اتهام ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی در نوار غزه پرده برداشته‌اند.

گفته می‌شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههکدامیک از سران صهیونیست تحت تعقیب دادگاه لاهه قرار می‌گیرند؟

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا